TŘINEC: Téměř 600 přáníček k Velikonocům vytvořili během tří dnů dobrovolníci pro seniory. Chtějí udělat radost především těm, kteří nemohou nadcházející sváteční dny strávit se svými rodinami nebo budou během Velikonoc sami. S nápadem přišli zaměstnanci Knihovny Třinec a Senior Pointu.
„Byl to momentální nápad, který nám přišel smysluplný. Bylo moc hezké sledovat, jak se do tvoření zapojily celé generace nebo rodiny, od dětí až po dospělé. Někteří nám pak předávali přání se slovy, jsme rádi, že i my jsme mohli nějak pomoci, když neumíme šít roušky, vyrobili jsme alespoň přáníčka,“ říká koordinátorka Senior Pointu, Miroslava Vápeníková.
Přání se budou distribuovat během středy především díky organizacím, které se seniorům věnují: Klubu seniorů Třinec, organizaci ADRA, Medica Třinec, třinecké Charitě, Domově důchodců v Třinci a už zmiňovanému Senior Pointu, který funguje pod Knihovnou Třinec. Speciální poděkování knihovníci posílají organizaci Medica Třinec. Pomocí jejich ozonátoru byla přání vydezinfikována a ošetřena tak, aby byla bezpečná.
Fungování Senior Pointu bylo v letošním roce podpořeno dotací Moravskoslezského kraje.
http://knihovnatrinec.cz/, http://info-trinec.cz/, http://www.galerietrinec.cz/
RONOV NAD DOUBRAVOU: V souvislosti s plánovaným dokončením celkových úprav náměstí se vedení města rozhodlo naplnit myšlenku pořízení sochy věnované svému nejslavnějšímu rodákovi. Ta se objevovala již od šedesátých let minulého století, kdy byla v Nečasově vile instalována obrazová galerie určená nejen pro díla Chittussiho, ale i dalších malířů Železných hor.
ČR-PRAHA: Hlavním cílem předloženého návrhu je především zavést do právního řádu České republiky institut statusu umělce. Děje se tak prostřednictvím novelizace zákona č. 203/2006 Sb. o některých druzích podpory kultury. Za tímto účelem novela zřizuje nový registr umělců, který povede Ministerstvo kultury. Status umělce se stane nástrojem možné finanční podpory pro umělce, kteří mají na trhu práce mnohdy velmi specifické postavení.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?
Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!
Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz