ŽĎÁR NAD SÁZAVOU/NOVÉ MĚTO NA MORAVĚ:
Až do do 1. března se mohou návštěvníci Horáckého muzea v Novém Městě na Moravě bavit vším, co provázelo dobu rytířů.
Kromě stálých expozic : Lidová kultura severní části moravského Horácka, Průvodce vývojem lyžování na Novoměstsku, Horácké sklo z 18. století a Škola z 30.let XX.století, nabízí muzeum krátkodobou výstavu o činnosti skupiny historického šermu Flamberg.
Tato společnost historického šermu vznikla ve Žďáru nad Sázavou v roce 1991 a od té doby předvádí své umění osvětlující život a kulturu společnosti v různých historických epochách /z období gotiky, renesance a baroka a z období Ludvíka XIV./ na hradech, zámcích a ve městech nejen v České republice, ale i v zahraničí. Na výstavě lze vidět brnění jak z období starého Říma, tak i gotické až po baroko, to znamená až do poloviny sedmnáctého století. Horácké muzeum v Novém Městě na Moravě připravilo ze zápůjček od šermířů z „Flambergu“ výstavu o životě středověkých válečníků. Jsou zde k vidění repliky dobových zbraní: meč s dlouhou čepelí, zbroušenou z obou stran, meče obouruční, kuše, sekyry, kladiva, řemdihy, palcáty a další zbraně. Součástí výstavy jsou aktivní vystoupení žďárských šermířů .
uma
RONOV NAD DOUBRAVOU: V souvislosti s plánovaným dokončením celkových úprav náměstí se vedení města rozhodlo naplnit myšlenku pořízení sochy věnované svému nejslavnějšímu rodákovi. Ta se objevovala již od šedesátých let minulého století, kdy byla v Nečasově vile instalována obrazová galerie určená nejen pro díla Chittussiho, ale i dalších malířů Železných hor.
ČR-PRAHA: Hlavním cílem předloženého návrhu je především zavést do právního řádu České republiky institut statusu umělce. Děje se tak prostřednictvím novelizace zákona č. 203/2006 Sb. o některých druzích podpory kultury. Za tímto účelem novela zřizuje nový registr umělců, který povede Ministerstvo kultury. Status umělce se stane nástrojem možné finanční podpory pro umělce, kteří mají na trhu práce mnohdy velmi specifické postavení.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?
Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!
Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz