čtvrtek
25. dubna 2024
svátek slaví Marek



Rozhodnutí se blíží

Autor článku: 
Ludmila Kučerová
Čas, kdy porotci rozhodnou, zda titul Evropské hlavní město kultury získá za naši republiku Ostrava nebo Plzeň, tedy dvě kandidující města, která se dostala do finále, padne brzy. O aktivitách obou je v poslední době hodně slyšet. Zdá se mi, že rychlejší start měla Plzeň, ale Ostrava jí nedala velký náskok. Ostatně i hlasující v anketě na našich stránkách dávali nejdříve větší šanci Plzni, a nyní jich více tipuje Ostravu. Stav je ale těsný, a o to více je to napínavé. Představitelé obou soutěžících měst se samozřejmě snaží získat prestižní titul, ale vítězem bude jen jedno, a to čeká větší příliv turistů, slávy a pozornosti. Ale to, čeho dosáhla Plzeň a Ostrava na poli kultury, už zůstane obrovským přínosem, a vynaložený čas ani peníze nebudou promarněné. No řekněte, které město poctivě zrekapituluje kulturní možnosti? Které se několik let soustředí téměř výhradně na kulturu? Které se dlouhodobě a cílevědomě věnuje stávajícímu kulturnímu dědictví a tradicím? Které město směřuje většinu společných aktivit k trvalému rozvoji kulturní oblasti města se zapojením všech významných místních subjektů? Které z měst mobilizuje své občany a příznivce, aby světlo světa spatřily nové kulturní projekty? Kteří představitelé měst se komplexně věnují vytvoření ideálních podmínek pro místní kulturní život? Bylo jen několik měst z celé ČR, která si troufla přihlásit se, a už za to jsou hodna obdivu. V souvislosti s přihláškou měla velké množství práce, a ač vše směrovala k získání evropských vavřínů, obohaceni jsou hlavně místní občané. Genialita projektu spočívá v tom, že ač poraženi, přece vítězí. Na poli kultury určitě. Navíc obě města deklarovala, že ať už prioritu získá kterékoli z nich, od druhého se mu dostane podpory. A to je v našich končinách zřídka viděný, o to více vítaný, postoj.

Mohlo by vás také zajímat...

ČR-PRAHA: Hlavním cílem předloženého návrhu je především zavést do právního řádu České republiky institut statusu umělce. Děje se tak prostřednictvím novelizace zákona č. 203/2006 Sb. o některých druzích podpory kultury. Za tímto účelem novela zřizuje nový registr umělců, který povede Ministerstvo kultury. Status umělce se stane nástrojem možné finanční podpory pro umělce, kteří mají na trhu práce mnohdy velmi specifické postavení.  

Celá ČR, Hl. m. Praha
Co se děje
25.04.2024

LIBEREC: Pro Liberec je Botanická zahrada nejen turistickou atrakcí, ale významným vědeckým botanickým centrem. Známost zahrady zvyšuje schopnost vědecká aktivita mezinárodních botanických konferencí, výměna teoretických znalostí přírody a také významná přednášková tvorba.

Liberecký kraj
Instituce a kulturní zařízení, Ostatní
Co se děje
25.04.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?

Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!

Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz

Celá ČR, Hl. m. Praha
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Senioři, Vzdělávání
EDITORIAL
24.04.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Kateřiny Hubertové za Geisslers Hofcomoedianten.

Celá ČR, Hl. m. Praha
Děti a mládež, Instituce a kulturní zařízení, Divadlo a tanec, Hudba
Články a komentáře
24.04.2024