<p>Vždy po volbách je situace stejná. Jakmile se strany začnou dohadovat o obsazení ministerstev, slyšíme o spravedlnosti, obraně, financích, o ministerstvu vnitra nebo pro místní rozvoj. Na funkce ministrů těchto rezortů má každý volební subjekt minimálně jednoho kandidáta. O kulturu se nikdo nepere ani nehlásí.</p> <p>Post ministra kultury je obsazen vždy nakonec, jakoby do počtu. Ani před volbami se nám nepodařilo zjistit, s kým strany počítají na tuto funkci.<br />
Že by v jejich řadách chyběly odbornice a odborníci na kulturu? Že by neměly vůbec žádné ambice vytvářet vhodný prostor pro využití ekonomického kulturního potenciálu? Že by nechtěly ovlivňovat klima pro živé umění a přijmout úlohu zachránce našeho kulturního dědictví? Že by nestály o to, pokusit se změnit rezort kultury v oblast, která místo pouhé spotřeby peněz pozitivně ovlivňuje HDP? Že by je nelákalo dokončit roky rozpracované záměry a mít přímý vliv na plnění svého volebního programu týkajícího se kultury?<br />
Nebo je to proto, že je toto ministerstvo společensky nahlíženo jako nedůležité či dokonce za podřadné.<br />
Samé otazníky a žádné odpovědi.<br /> Můžeme tedy pouze doufat, že to s kulturou dopadne dobře, což nevylučuje výše napsané, a přát si, aby osobnost, která se funkce nakonec ujme, byla nejen ministrem a šikovným manažerem v jedné osobě, ale i kvalifikovaným a uznávaným mistrem svého oboru.</p>
ČR-PRAHA: Hlavním cílem předloženého návrhu je především zavést do právního řádu České republiky institut statusu umělce. Děje se tak prostřednictvím novelizace zákona č. 203/2006 Sb. o některých druzích podpory kultury. Za tímto účelem novela zřizuje nový registr umělců, který povede Ministerstvo kultury. Status umělce se stane nástrojem možné finanční podpory pro umělce, kteří mají na trhu práce mnohdy velmi specifické postavení.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?
Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!
Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Kateřiny Hubertové za Geisslers Hofcomoedianten.