LIBEREC: Bohemia cantat přenesl z Havlíčkova Brodu do Liberce cca před 30 lety sbormistr Jan Staněk (syn dirigenta Ostravského rozhlasového orchestru a hudebního skladatele Pavla Staňka), který zároveň diriguje tři zahraniční a dva domácí sbory a založil vynikající sbor Bohemiachor. Festival dnes vedou sbormistři Libor Sládek a Jiří Zenkl. Hymnu pro něj složil známý skladatel Zdeněk Lukáš. Festival je koncipován tak, že zpěváci se v ateliéru, který si z nabídky před začátkem zvolí, učí písně a potom je zpívají na dvou koncertech v Liberci. Noty (a nahrávky) dostanou před festivalem. Přijet mohou jak lidé se sborovou zkušeností, tak šikovní nesboristé. Atmosféra na akci je nádherná, stejně jako společná zpívání, všude je radost, spolupráce, vznikají nová kamarádství a přátelství.
Zároveň jsou na festival zvaní zajímaví sbormistři, ty nové (letos např. Ráchel Skleničková) si sboristé pomaličku oťukávají. Srdečně vás zveme jak k aktivní účasti na letošním jubilejním 30. ročníku (můžete se ještě přihlásit do některého ateliéru) nebo na koncert v sobotu 24. 8. ve 20 hod. v kostele sv. Antonína nebo 25. 8. v 10.30 hod. v Domě kultury (pokaždé jiný repertoár, má smysl navštívit oba koncerty).
ČR: Začíná dvanáctý ročník celoroční soutěže ČT :D pro děti všech věkových kategorií. Tentokrát je mottem Uka dobro, a jak název napovídá, nejen úkoly, ale také inspirativními pořady, rozhovory i hrami poradí, jak pečovat o vztahy s ostatními a ukázat druhým dobro. Každý měsíc čeká na malé účastníky nový úkol, zapojit se mohou také ve science centrech po celé České republice.
ČR: Nakladatelství Galén právě vydalo knihu unikátní zpovědi dvou žen, které prožily část svého života se stejným narcistickým partnerem. Jejich příběhy doplňují autentická vyprávění dalších dvanácti žen, jež rovněž prošly zkušeností domácího násilí. Příběhy plné bolesti, strachu o děti a bezmoci v souvislosti s prokazováním psychického násilí se rozhodně nečtou lehce, ale mohou čtenáře varovat a zároveň jim pomoci.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Jana Tomšů ze spolku Zlínský zvěřinec.