PARDUBICKÝ KRAJ – ČR: Pavel Svoboda (*1987) toho už stihl hodně: vystudoval hru na varhany a také ji vyučoval, věnoval se záchraně historických varhan, založil Mezinárodní hudební festival F. L. Věka v Dobrušce, stal se ředitelem Komorní filharmonie Pardubice a pilně koncertoval v mnoha zemích světa. V podcastu Místní kultury hovoří o tom, jaká byla jeho cesta od hudby do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR a čemu se jako poslanec nejvíce věnuje. Zamýšlí se také nad současnou situací českých kulturních institucí a jejich financováním. „Jedna věc je rozdělovat podle nějakého klíče peníze, které se vyberou z daní nás všech, druhá věc je umožnit lidem, aby o využití části svých daní sami rozhodli. To je mi daleko bližší, ale v současném volebním období se to asi nepodaří prosadit,“ říká. V podcastu se dotkneme i chystaného zákona o veřejné kulturní instituci a připomeneme Rok české hudby 2024, který by mohl pomoci k propagaci české kultury ve světě.
RONOV NAD DOUBRAVOU: V souvislosti s plánovaným dokončením celkových úprav náměstí se vedení města rozhodlo naplnit myšlenku pořízení sochy věnované svému nejslavnějšímu rodákovi. Ta se objevovala již od šedesátých let minulého století, kdy byla v Nečasově vile instalována obrazová galerie určená nejen pro díla Chittussiho, ale i dalších malířů Železných hor.
ČR-PRAHA: Hlavním cílem předloženého návrhu je především zavést do právního řádu České republiky institut statusu umělce. Děje se tak prostřednictvím novelizace zákona č. 203/2006 Sb. o některých druzích podpory kultury. Za tímto účelem novela zřizuje nový registr umělců, který povede Ministerstvo kultury. Status umělce se stane nástrojem možné finanční podpory pro umělce, kteří mají na trhu práce mnohdy velmi specifické postavení.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?
Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!
Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz