čtvrtek
25. dubna 2024
svátek slaví Marek
Logo
© MK



Nová výzva z programu COVID Kultura podpoří organizátory akcí, kteří měli propad příjmů o 50 procent

ČR-PRAHA: Podpora pro organizátory kulturních akcí, kterým se kvůli pandemii propadly příjmy minimálně o 50 procent. Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO) spolu s Ministerstvem kultury (MK) zveřejnilo novou výzvu, již čtvrtou, z programu COVID Kultura. Žádosti začne MPO přijímat v úterý 3. srpna 2021.

Autor článku: 
MK/Petra Hrušová

„Kulturní sektor byl jedním z nejpostiženějších sektorů v době pandemie. V tomto odvětví stále přetrvávají některá omezení, například pro velké koncerty či festivaly. Proto jsme se rozhodli vyhlásit novou výzvu, ve které chceme podpořit realizátory kulturních akcí, kteří prokáží propad příjmů minimálně 50 %,“ říká vicepremiér a ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček a dodává: „V této výzvě máme na pomoc připraveno 300 milionů korun.“

„Přestože se nám podařilo s Ministerstvem zdravotnictví domluvit již v květnu postupný plán uvolňování pro kultury, stále není možné organizovat velké kulturní akce tak, jako v období před covidovou pandemií. Proto jsem rád, že se nám podařilo spolu s kolegy z MPO udržet tento program finanční pomoci i na další období. Tím rozhodným obdobím zde pro subjekty podnikající v kultuře bude 1. 6. – 30. 9. 2021,“ říká ministr kultury Lubomír Zaorálek.

O podporu mohou žádat umělci, pořadatelé hudebních festivalů, provozovatelé hudebních klubů, technické firmy, které zajišťují kulturní akce, orchestry, divadla, nevládní neziskové organizace v oblasti kultury či pořadatelé cirkusů a nového cirkusu. Maximální výše dotace na jednoho žadatele činí pět milionů korun.

„Žadatelé tedy mohou získat dotaci na provozní náklady za měsíce červen, červenec, srpen a září a budou se tak moci plně soustředit na říjnové zahájení zimní sezóny. Program získal již před časem notifikaci Evropské komise, peníze můžeme ihned vyplácet,říká ředitel odboru podnikatelského prostředí a obchodního podnikání Pavel Vinkler a dodává: „Žádosti bude možné podávat do 22. září 2021. Veškeré informace jsou k dispozici na www.mpo.cz/kultura, žádosti se budou podávat přes portál AIS, kteří již žadatelé znají z předchozích výzev.“

O dotaci ve výzvě č. 4 mohou žádat všichni podnikatelé, kterým v roce 2021 nebo 2020 poklesl obrat alespoň o 50 % oproti stejnému období roku 2019. Srovnávané období pro rok 2021 je stanoveno od 1. května 2021 do 31. července 2021. Jako srovnávací období si žadatel zvolí období od 1. května 2019 do 31. července 2019. Žadatel, který vznikl nebo zahájil provoz/činnost (případně se stal osobou samostatně výdělečně činnou) až po 1. květnu 2019, si jako srovnávací období zvolí období od 1. prosince 2019 do 29. února 2020, nebo od 1. července 2020 do 30. září 2020.

Mohlo by vás také zajímat...

RONOV NAD DOUBRAVOU: V souvislosti s plánovaným dokončením celkových úprav náměstí se vedení města rozhodlo naplnit myšlenku pořízení sochy věnované svému nejslavnějšímu rodákovi. Ta se objevovala již od šedesátých let minulého století, kdy byla v Nečasově vile instalována obrazová galerie určená nejen pro díla Chittussiho, ale i dalších malířů Železných hor.

Pardubický kraj
Instituce a kulturní zařízení, Výtvarné umění, Senioři, Památky
Co se děje
25.04.2024

ČR-PRAHA: Hlavním cílem předloženého návrhu je především zavést do právního řádu České republiky institut statusu umělce. Děje se tak prostřednictvím novelizace zákona č. 203/2006 Sb. o některých druzích podpory kultury. Za tímto účelem novela zřizuje nový registr umělců, který povede Ministerstvo kultury. Status umělce se stane nástrojem možné finanční podpory pro umělce, kteří mají na trhu práce mnohdy velmi specifické postavení.  

Celá ČR, Hl. m. Praha
Co se děje
25.04.2024

LIBEREC: Pro Liberec je Botanická zahrada nejen turistickou atrakcí, ale významným vědeckým botanickým centrem. Známost zahrady zvyšuje schopnost vědecká aktivita mezinárodních botanických konferencí, výměna teoretických znalostí přírody a také významná přednášková tvorba.

Liberecký kraj
Instituce a kulturní zařízení, Ostatní
Co se děje
25.04.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?

Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!

Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz

Celá ČR, Hl. m. Praha
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Senioři, Vzdělávání
EDITORIAL
24.04.2024