ČR: Sólistku pražského Národního divadla Kateřinu Kněžíkovou moc potěšilo, když se dozvěděla, že je v kategorii Opera podruhé nominována za mimořádný jevištní výkon na prestižní divadelní Cenu Thálie 2019. Poprvé byla nominována loni za roli Adiny v Donizettiho opeře Nápoj lásky v Mahenově divadla, scéně brněnského Národního divadla.
Letos je Kateřina na Thálii nominována za titulní roli v opeře Bohuslava Martinů Julietta aneb Snář v ostravském Divadle Antonína Dvořáka, scéně Národního divadla moravskoslezského. „Nominace mne nesmírně potěšila, protože je oceněním i pro celý inscenační tým v čele s režijním duem SKUTR (Martin Kukučka a Lukáš Trpišovský) a s dirigentem Jakubem Kleckerem, který se na přípravě téhle opery podílel. Navíc je Julietta první rolí v řadě, která demonstruje můj současný hlasový posun. V žádném případě nechci nic uspěchat. Každopádně je už zcela jasné, jakým směrem se chci a budu v blízké budoucnosti ubírat. Rozhodně se z lyricko - koloraturního oboru přesunu k čistě lyrickému až mladodramatickému. Vedle Rusalky to budou Hraběnka ve Figarově svatbě ve Slovenském národním divadle a Káťa Kabanová s Českou filharmonií pod taktovkou Jakuba Hrůši.“
Podrobnosti najdete v přiložené TZ
RONOV NAD DOUBRAVOU: V souvislosti s plánovaným dokončením celkových úprav náměstí se vedení města rozhodlo naplnit myšlenku pořízení sochy věnované svému nejslavnějšímu rodákovi. Ta se objevovala již od šedesátých let minulého století, kdy byla v Nečasově vile instalována obrazová galerie určená nejen pro díla Chittussiho, ale i dalších malířů Železných hor.
ČR-PRAHA: Hlavním cílem předloženého návrhu je především zavést do právního řádu České republiky institut statusu umělce. Děje se tak prostřednictvím novelizace zákona č. 203/2006 Sb. o některých druzích podpory kultury. Za tímto účelem novela zřizuje nový registr umělců, který povede Ministerstvo kultury. Status umělce se stane nástrojem možné finanční podpory pro umělce, kteří mají na trhu práce mnohdy velmi specifické postavení.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?
Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!
Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz