středa
24. dubna 2024
svátek slaví Jiří
Ambasadoři
© Foto: Terezie Fojtová



Divadelní fakulta Janáčkovy akademie múzických umění pořádá 33. ročník Mezinárodního festivalu divadelních škol SETKÁNÍ/ENCOUNTER

BRNO: Na přelomu měsíců března a dubna se bude konat již 33. ročník Mezinárodního festivalu divadelních škol SETKÁNÍ/ENCOUNTER. Brno se na týden stane opět epicentrem, ve kterém se každoročně koncentrují a propojují divadelníci z celého světa. I proto bylo pro tento ročník vybráno téma Anthills, tedy Mraveniště.

od 28.03.2023 do 01.04.2023
Autor článku: 
Gabriela Balská/ika

„Mraveniště je prostor koncentrace a spolupráce. Soustředěnost jednoho místa je kontrastem k přehlcenosti dnešního světa a individualismu. V opozici ke globalizaci stojí soustředěnost na jeden bod, centrum, blízké okolí. Zklidnění a ukotvení v jednom bodu. Propojování těchto koncentrovaných bodů – spolupráce a odpočinek skrze pevné těžiště, ke kterému se můžeme vracet. Setkání škol jako setkání mravenčích kolonií. Hemžení jako způsob existence. Pulzující život. Společný cíl.

Co je podmínkou tohoto společného hemžení? Mraveniště je místem přísné hierarchie. Každý mravenec má své místo a úkol. Je tato hierarchizace udržitelná v divadelním světě? Jaké jsou kořeny této hierarchie? Za jakých podmínek může být hierarchie užitečná? A v jakých případech už je pouze uměle udržovaným zvykem?“

Ředitelem festivalu zůstává i nadále doc. MgA. Michal Zetel, Ph.D. Zachována jsou rovněž festivalová místa, jmenovitě scény Centra experimentálního divadla: Divadlo Husa na Provázku, Sklepní scéna a HaDivadlo; a dále divadla JAMU, jimiž jsou Studio Marta a Divadlo na Orlí. Pro 33. ročník byli netradičně a symbolicky osloveni tři ambasadoři. Roli tváře festivalu přijali televizní a divadelní herci a absolventi JAMU – Jana Plodková, Václav Neužil a Jaroslav Plesl, kteří budou společně účinkovat ve festivalovém TV spotu.

Konkrétní informace vztahující se k programu a dalšímu průběhu festivalu budou uvedeny v další tiskové zprávě. Novinky a aktuality je možné sledovat průběžně na našich sociálních sítích: Facebooku SETKÁNÍ/ENCOUNTER, Instagramu @setkani_encounter a na webu www.encounter.cz.

Festival vzniká za finanční podpory Mezinárodního visegrádského fondu, Statutárního města Brna a Státního fondu kultury ČR, pod záštitou primátorky města Brna, hejtmana Jihomoravského kraje a záštitou ministra kultury České republiky. Hlavním mediálním partnerem je Česká televize. Všem subjektům děkujeme za podporu.

Mohlo by vás také zajímat...

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?

Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!

Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz

Celá ČR, Hl. m. Praha
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Senioři, Vzdělávání
EDITORIAL
24.04.2024

ČERVENÝ KOSTELEC: V sobotu 20. dubna se v kině Luník v Červeném Kostelci uskutečnilo 71. krajské kolo celostátní filmové přehlídky České vize. Filmová soutěž je určena neprofesionálním filmovým tvůrcům starším osmnácti let. Přihlášeno bylo 19 snímků. Nejlépe z nich uspěly filmy studentů filmových škol, dařilo se i hraným filmům. Porota také rozdala čestná uznání.

Královéhradecký kraj
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Soutěže a festivaly
Co se děje
23.04.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Kateřiny Hubertové za Geisslers Hofcomoedianten.

Celá ČR, Hl. m. Praha
Děti a mládež, Instituce a kulturní zařízení, Divadlo a tanec, Hudba
Články a komentáře
24.04.2024

ČR: Tradice oslav české hudby se v letech zakončených čtyřkou koná pravidelně už od roku 1924. Jejím cílem je připomenout význam českých skladatelů a interpretů pro domácí i zahraniční kulturní prostředí.

Celá ČR, zahraničí
Hudba, Památky, Soutěže a festivaly
EDITORIAL
17.04.2024