středa
24. dubna 2024
svátek slaví Jiří
Plakát k akci
© Zdroj: Národní pedagogická knihovna J. A. Komenského



Dětská anketa o nejoblíbenější knihu roku 2021

ČR: Od 1. ledna 2022 do konce února 2022 mohou děti hlasovat o nejoblíbenější knihu roku 2021 v rámci dětské ankety ceny SUK – čteme všichni na podporu čtenářské gramotnosti! Od letošního roku jsme připravili výraznou změnu – děti mohou hlasovat pro jakoukoli knihu, kterou v předchozím roce přečetly. Není tedy nutné, aby byla v daném roce vydaná!

Autor článku: 
Roman Škoda

Cílem je zjednodušit dětem cestu k možnosti vyjádření svého čtenářského zážitku a zjistit více informací o vývoji dětské preference. Děti a mládež do 18 let mohou dát svůj hlas knize českých autorů i překladové beletrii či naučné literatuře. Hlasovat je možné elektronicky ZDE. Rovněž je možné zaslat hlasovací lístky poštou na adresu „Pedagogická knihovna J. A. Komenského, Jeruzalémská 12, Praha 1, 110 00“. Formuláře jsou k dispozici ke stažení ZDE. Ze zaslaných hlasů vylosujeme 50 respondentů, kteří od nás obdrží knihu.


Do konce měsíce ledna 2022 je také možné zaslat přihlášku do kategorie Počin školních knihoven. Jedná se o cenu, jež je udělována odbornou porotou inspirativním projektům školních knihoven, které jsou realizovány v roce 2021. Počinem může být nejen novinka ve vybavení knihovny či nově zavedená služba, ale třeba jen úspěšná akce na podporu čtenářské gramotnosti či realizovaný nápad na oživení knihovny. Uzávěrka pro zasílání přihlášek je 31. ledna 2022. Více informací a přihlašovací formulář naleznete ZDE.

 

www.npmk.cz

 

Mohlo by vás také zajímat...

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?

Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!

Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz

Celá ČR, Hl. m. Praha
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Senioři, Vzdělávání
EDITORIAL
24.04.2024

ČERVENÝ KOSTELEC: V sobotu 20. dubna se v kině Luník v Červeném Kostelci uskutečnilo 71. krajské kolo celostátní filmové přehlídky České vize. Filmová soutěž je určena neprofesionálním filmovým tvůrcům starším osmnácti let. Přihlášeno bylo 19 snímků. Nejlépe z nich uspěly filmy studentů filmových škol, dařilo se i hraným filmům. Porota také rozdala čestná uznání.

Královéhradecký kraj
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Soutěže a festivaly
Co se děje
23.04.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Kateřiny Hubertové za Geisslers Hofcomoedianten.

Celá ČR, Hl. m. Praha
Děti a mládež, Instituce a kulturní zařízení, Divadlo a tanec, Hudba
Články a komentáře
24.04.2024

HRADEC KRÁLOVÉ: Filmový dokument „Petrkov 13“ představuje místo, ve kterém žil a tvořil básník, grafik a překladatel Bohuslav Reynek se svojí francouzskou ženou, básnířkou Suzanne Renaudovou, a také osudy obou umělců. V obrazech je přítomný i Grenoble, kde se roku 1923 Suzanne s Bohuslavem nad svou básnickou sbírkou seznámila a odkud se do Petrkova po svatbě roku 1926 vydala. Petrkov se měl stát domovem vždy jen na půl roku, aby se manželé a později i se syny Danielem a Jiřím vraceli do Francie vždy na chladné měsíce. Údělem rodinných i dějinných událostí se však stal místem, ze kterého se od roku 1948 do své domoviny Suzanne Renaudová již vracet nemohla. Současná tvář místa si zachovává otisk celé rodiny Reynkových a vypovídá příběh domova i exilu, ve kterém se zrodila dodnes nesmírně ceněná umělecká díla a přivádí nové návštěvníky z české i francouzské kulturní oblasti. Po promítání filmu následuje přednáška Lucie Tučkové Petrkov jako domov i exil, v průsečíku putování. Akce se koná u příležitosti 60. výročí úmrtí básnířky Suzanne Renaudové.

 

Královéhradecký kraj
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Památky
Co se děje
22.04.2024