ČR-PRAHA: Vážení a milí přátelé udržitelného rozvoje! Rádi bychom Vás informovali, že se letos opět můžete zapojit do Evropského týdne udržitelného rozvoje. Jeho cílem je dát najevo, že bereme ohled na své okolí a budoucnost, totiž že chceme zachovat důstojný život na naší planetě i pro další generace. Evropský týden udržitelného rozvoj (ETUR) je celoevropský festival akcí, které propagují myšlenky udržitelného rozvoje a spolu s ním i organizace a jednotlivce, kteří udržitelně žijí.
Centrální evropský týden udržitelného rozvoje se uskuteční v termínu 20. – 26. září 2024, ale jelikož týden je krátká doba, můžete registrovat veškeré své akce, které proběhnou od 18. září do 8. října 2023. V Česku ETUR odstartuje Fórem udržitelného rozvoje, které proběhne 19.9.2024 v Praze.
Připojit se k ETURu můžete prostřednictvím organizace akcí o udržitelném rozvoji, nebo účastí na nich. Uspořádejte přednášku, diskuzi, výstavu, exkurzi, nebo jinou akci, která se svým obsahem bude vztahovat k jakémukoli z Cílů udržitelného rozvoje (SDGs), zaregistrujte ji na webu https://www.tydenudrzitelnosti.cz/zapojte-se/. Právě tam poté najdou zájemci seznam akcí, kterých se mohou zúčastnit. S propagací akce Vám pomůžeme i na sociálních sítích, na Facebooku Udržitelný rozvoj a Instagramu Česko udržitelně.
ČR: Začíná dvanáctý ročník celoroční soutěže ČT :D pro děti všech věkových kategorií. Tentokrát je mottem Uka dobro, a jak název napovídá, nejen úkoly, ale také inspirativními pořady, rozhovory i hrami poradí, jak pečovat o vztahy s ostatními a ukázat druhým dobro. Každý měsíc čeká na malé účastníky nový úkol, zapojit se mohou také ve science centrech po celé České republice.
ČR: Nakladatelství Galén právě vydalo knihu unikátní zpovědi dvou žen, které prožily část svého života se stejným narcistickým partnerem. Jejich příběhy doplňují autentická vyprávění dalších dvanácti žen, jež rovněž prošly zkušeností domácího násilí. Příběhy plné bolesti, strachu o děti a bezmoci v souvislosti s prokazováním psychického násilí se rozhodně nečtou lehce, ale mohou čtenáře varovat a zároveň jim pomoci.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Jana Tomšů ze spolku Zlínský zvěřinec.