PRAHA: Již po šesté budou moci návštěvníci obdivovat originální umělecké panenky, loutky a sběratelské medvídky Teddy. Tématem hlavní expozice letošní výstavy je: „Život je jen náhoda, jednou jsi dole jednou nahoře“ za níž stojí kurátorky a členky NIADA. (Americký institut uměleckých panenek) Anastasia Jankovská a Connie Smith.
Jedinečná výstava Doll Prague se bude konat od 8. do 10. listopadu nově v paláci Lucerna v centru Prahy.
Výstava bude hostit přes 160 předních umělců, ze 40 zemí z mnoha zemí Evropy, Japonska nebo USA. Českou republiku budou zastupovat umělečtí řezbáři a loutkáři a české umělecké školy.
V rámci výstavy proběhnou kurzy a workshopy vedené předními světovými umělci určené jak pro profesionály, tak laiky. Organizátoři nezapomněli ani na děti, pro které je připraven například sobotní animační koutek pod vedením lektora z ULTRAFANu.
Akce je určena pro dospělé i děti. Vstupenky na výstavu pořídíte za 180 Kč, děti do 10 let mají vstup zdarma. Workshopy jsou v ceně vstupenky.
Více informací v přiložené TZ
RONOV NAD DOUBRAVOU: V souvislosti s plánovaným dokončením celkových úprav náměstí se vedení města rozhodlo naplnit myšlenku pořízení sochy věnované svému nejslavnějšímu rodákovi. Ta se objevovala již od šedesátých let minulého století, kdy byla v Nečasově vile instalována obrazová galerie určená nejen pro díla Chittussiho, ale i dalších malířů Železných hor.
ČR-PRAHA: Hlavním cílem předloženého návrhu je především zavést do právního řádu České republiky institut statusu umělce. Děje se tak prostřednictvím novelizace zákona č. 203/2006 Sb. o některých druzích podpory kultury. Za tímto účelem novela zřizuje nový registr umělců, který povede Ministerstvo kultury. Status umělce se stane nástrojem možné finanční podpory pro umělce, kteří mají na trhu práce mnohdy velmi specifické postavení.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?
Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!
Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz