pátek
26. dubna 2024
svátek slaví Oto
Houpací koník Jakuba Gureckého
© Archiv Jakuba Gureckého



Veletrh Tendence 2016

PRAHA: Veletrh Tendence se již podruhé stal jedním z hlavních partnerů přehlídky Prague Design Week, která se letos koná od 2. – 8. května 2016 v Kafkově domě. Ve čtvrtek 5. května 2016 v 17 h přiblíží návštěvníkům jaké to je se na veletrhu prezentovat, mladí čeští designéři vybraní do sekce Talents Tendence .

Autor článku: 
luk

Osobité šperky zlatníka a šperkaře Milana Nováčka pod značkou Šperky NOMIO by Milan Nováček, houpací koník Jakuba Gureckého gurecky.net, futuristické šperky Katerina Reichova jewellery nebo trojrozměrná přání Terezy Hradílkové z PORIGAMI.  

Mladí nadějní čeští designéři v mezinárodní konkurenci na frankfurtském veletrhu Tendence. Stačí mít talent a máte šanci zaujmout svět? Jaké jsou jejich zkušenosti, doporučení a názory, co od veletrhu očekávali, co je překvapilo?
To vše se dozvíte v diskuzi vedené Veronikou Ruppert.

Moderovaná diskuze: Mladí čeští designéři v mezinárodní konkurenci
5. května 2016 v 17:00h, Kafkův dům, přízemí

 

Tendence 2016, ve Frankfurtu nad Mohanem
Vystavovatelé i návštěvníci se již dnes mohou těšit na veletrh Tendence, jenž se koná ve Frankfurtu nad Mohanem ve dnech 27. až 30. srpna. Tendence přináší každoročně originální inspiraci pro vybavení domácností, dekorace a dárkové zboží. Svým zaměřením na období vánočních svátků a ochutnávkou nových trendů z jarních a letních kolekcí zůstává veletrh Tendence největší mezinárodní akcí druhé poloviny roku. Minulého veletrhu Tendence 2015 se zúčastnilo 1100 vystavovatelů, kteří se do Frankfurtu nad Mohanem sjeli ze 47 zemí, aby zde po celé čtyři dny prezentovali své produkty a inovace. Výstavní prostory loni pokryly plochu 92 600 m2 a veletrh navštívilo 27 466 lidí z 83 zemí. Nejvíce návštěvníků je tradičně z Německa a okolních evropských zemí. Nová koncepce veletrhu a Ethical Style Guide Veletrh se letos představí v nové koncepci, která s sebou přináší podnětnou restrukturalizaci široké škály produktů. Výrobky jsou přehledně rozděleny do dvou produktových skupin Giving a Living, což výrazně usnadňuje orientaci návštěvníků ve veletržních prostorách. V sekci Living představují mezinárodní vystavovatelé vše ze světa moderního interiérového designu a módních bytových doplňků, ale i nápady na sezonní dekorace. V sekci Giving se vše točí kolem dárkového zboží, tj. dárků pro každou příležitost, stylových doplňků a módních nezbytností, bižuterie i pravých šperků, hodinek a psacích potřeb. Novinkou je segment „Culinary Gifts“, který představí designové kuchyňské doplňky a gurmánské dárky, jako jsou prémiové oleje, výběrové čaje a vynikající čokolády. Po úspěšném uvedení průvodců Ethical Style Guide na veletrhu Ambiente 2016 bude součástí katalogu veletrhu i průvodce po udržitelném zboží a produktech vyráběných s ohledem na etické principy. Pro návštěvníky se tím usnadní orientace v tomto nesmírně komplexním segmentu. Široký doprovodný program akcí pro obchodníky Cenným zdrojem inspirace pro obchodníky a výrobce ze sektoru spotřebního zboží je rozsáhlý program přednášek a workshopů Tendence Academy. Na programu jsou letos zejména přednášky pro nákupčí šperků a doplňků i květináře. Nebude chybět ani Webchance Academy, zaměřená na on-line podnikání. Velkou atrakcí jsou živé ukázky aranžování výloh („Window Dressing Live“) vedené Karin Wahl, expertkou na vizuální merchandising, jež nabídne návštěvníkům profesionální nápady na aranžování výloh a vnitřní uspořádání a výzdobu obchodů. Na veletrhu Tendence bude i letos vyhrazena zóna pro vynikající a tvořivé talenty. Propagačním programem „Talents“ jsou podporováni zejména talentovaní a inovativní designéři, kteří budou mít k dispozici výstavní stánky zdarma. Vybraní účastníci tak dostávají jedinečnou možnost prezentovat na veletrhu svou práci a navázat důležité kontakty s obchodníky a výrobci. Pro mnoho ,talentů‘, je tato platforma unikátní a neopakovatelnou možností nastartovat kariéru designéra a hledat uplatnění v segmentu spotřebního zboží. Loni se v sekci Talents představili čeští designéři Jakub Gurecký, Martina Hudečková, Markéta Kratochvílová, Milan Nováček, Katerina Reichova, Tereza Cermakova a ze Slovenska Ľubomír Ontkóc.

Mohlo by vás také zajímat...

RONOV NAD DOUBRAVOU: V souvislosti s plánovaným dokončením celkových úprav náměstí se vedení města rozhodlo naplnit myšlenku pořízení sochy věnované svému nejslavnějšímu rodákovi. Ta se objevovala již od šedesátých let minulého století, kdy byla v Nečasově vile instalována obrazová galerie určená nejen pro díla Chittussiho, ale i dalších malířů Železných hor.

Pardubický kraj
Instituce a kulturní zařízení, Výtvarné umění, Senioři, Památky
Co se děje
25.04.2024

ČR-PRAHA: Hlavním cílem předloženého návrhu je především zavést do právního řádu České republiky institut statusu umělce. Děje se tak prostřednictvím novelizace zákona č. 203/2006 Sb. o některých druzích podpory kultury. Za tímto účelem novela zřizuje nový registr umělců, který povede Ministerstvo kultury. Status umělce se stane nástrojem možné finanční podpory pro umělce, kteří mají na trhu práce mnohdy velmi specifické postavení.  

Celá ČR, Hl. m. Praha
Co se děje
25.04.2024

LIBEREC: Pro Liberec je Botanická zahrada nejen turistickou atrakcí, ale významným vědeckým botanickým centrem. Známost zahrady zvyšuje schopnost vědecká aktivita mezinárodních botanických konferencí, výměna teoretických znalostí přírody a také významná přednášková tvorba.

Liberecký kraj
Instituce a kulturní zařízení, Ostatní
Co se děje
25.04.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?

Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!

Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz

Celá ČR, Hl. m. Praha
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Senioři, Vzdělávání
EDITORIAL
24.04.2024