PRAHA: Ve dnech 23. až v 29. dubna probíhá v Praze první ročník festivalu Týden umění. Více než tři desítky galerií a výtvarných institucí si připravilo kolem stovky vernisáží, setkání s umělci, komentovaných prohlídek a dalších doprovodných akcí. Pořadatelem festivalu je časopis art+antiques, partnery PPF Art a aukční síň Dorotheum.
Akce tohoto typu se konají v řadě evropských metropolí, inspirací pro pražský Týden umění je zejména Vienna Art Week, který se u našich jižních sousedů koná každoročně již od roku 2005. „O tamním festivalu jsem psal do art+antiques několikrát a vždy jsem tuto akci Vídeňákům záviděl. Z tohoto závistivého pokukování se nakonec zrodil záměr zkusit něco podobného v Praze. K mému milému překvapení zástupci všech oslovených institucí reagovali velice vstřícně a se zájmem,“ říká hlavní iniciátor festivalu Jan Skřivánek z časopisu art+antiques. „Ani jsme nečekali, že první ročník bude mít tak bohatou nabídku. Navštívit všechny chystané akce není v lidských silách, ale i to k festivalům patří,“ dodává.
Atmosféru festivalu nabitého uměním ještě umocní, že v posledním dubnovém týdnu se v Praze uskuteční ještě tři další spřízněné akce, které propojují kulturní instituce napříč žánry.
Ve čtvrtek 26. dubna večer to bude festival Máme otevřeno, jehož se účastní několik desítek galerií, divadel či knihkupectví na Praze 7.
V sobotu 28. dubna se koná festival Open Square, propojující kulturní a vzdělávací instituce v širším okolí Palachova náměstí, od Filozofické fakulty a České filharmonie po Galerii hlavního města Prahy.
Ve dnech 27. až 29. dubna bude současně probíhat druhý pražský Gallery Weekend, jehož se účastní několik desítek soukromých galerií po celém městě.
Zdroj a více o Týdnu umění www.tydenumeni.cz
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?
Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!
Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz
ČERVENÝ KOSTELEC: V sobotu 20. dubna se v kině Luník v Červeném Kostelci uskutečnilo 71. krajské kolo celostátní filmové přehlídky České vize. Filmová soutěž je určena neprofesionálním filmovým tvůrcům starším osmnácti let. Přihlášeno bylo 19 snímků. Nejlépe z nich uspěly filmy studentů filmových škol, dařilo se i hraným filmům. Porota také rozdala čestná uznání.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Kateřiny Hubertové za Geisslers Hofcomoedianten.
HRADEC KRÁLOVÉ: Filmový dokument „Petrkov 13“ představuje místo, ve kterém žil a tvořil básník, grafik a překladatel Bohuslav Reynek se svojí francouzskou ženou, básnířkou Suzanne Renaudovou, a také osudy obou umělců. V obrazech je přítomný i Grenoble, kde se roku 1923 Suzanne s Bohuslavem nad svou básnickou sbírkou seznámila a odkud se do Petrkova po svatbě roku 1926 vydala. Petrkov se měl stát domovem vždy jen na půl roku, aby se manželé a později i se syny Danielem a Jiřím vraceli do Francie vždy na chladné měsíce. Údělem rodinných i dějinných událostí se však stal místem, ze kterého se od roku 1948 do své domoviny Suzanne Renaudová již vracet nemohla. Současná tvář místa si zachovává otisk celé rodiny Reynkových a vypovídá příběh domova i exilu, ve kterém se zrodila dodnes nesmírně ceněná umělecká díla a přivádí nové návštěvníky z české i francouzské kulturní oblasti. Po promítání filmu následuje přednáška Lucie Tučkové Petrkov jako domov i exil, v průsečíku putování. Akce se koná u příležitosti 60. výročí úmrtí básnířky Suzanne Renaudové.