ZNOJMO: V příštích letech by se mohla oživit další část areálu pivovaru ve Znojmě. Naproti letos otevřené Expozici pivovarnictví by měla vzniknout expozice Muzea gastronomie. Takový záměr schválili zastupitelé na svém jednání v polovině prosince. Přesněji řečeno jde o záměr odkoupení expozice od Muzea gastronomie, které působilo v Praze v Jakubské ulici.
„Přesněji řečeno jde o záměr odkoupení expozice od Muzea gastronomie, které působilo v Praze v Jakubské ulici. Stávající prostory museli majitelé muzea opustit z důvodu ukončení nájemní smlouvy. Následně oslovili nás a nabídli přenesení expozice Muzea gastronomie i s veškerým know how do Znojma,“ vysvětluje záměr starosta Znojma Vlastimil Gabrhel.
Vlastníci Muzea gastronomie nabízejí k odkoupení hotovou expozici, která zahrnuje panely, texty v několika cizojazyčných verzích (anglický, ruský, francouzský, německý a španělský jazyk), 3D rekonstrukce, artefakty, doplňkové předměty a vzdělávací programy. Součástí expozice by bylo také předání veškerých marketingových nástrojů (webové stránky, facebookové stránky, adresář návštěvníků), manuál průvodců a personálu, rukověť provozu muzea, ošetřování exponátů a režim údržby. Dále se předpokládá, že by expozice byla doplněna o historii gastronomie na Znojemsku, a to ve spolupráci s Jihomoravským muzeem ve Znojmě.
Vlastníci Muzea gastronomie v tuto chvíli přepokládají hodnotu expozice ve výši cca 1 milion korun. Město si nicméně nechá zpracovat znalecký posudek hodnoty expozice, a to včetně ochranné známky a následně bude rozhodnutí o odkupu opět předloženo zastupitelstvu města.
Jako vhodný prostor pro umístění expozice Muzea gastronomie byl vytipován objekt barokního pivovaru naproti současné Expozici pivovarnictví, na jehož rekonstrukci si nechá město zpracovat projektovou dokumentaci. Až na jejím základě budou známé náklady na rekonstrukci objektu.
O rozvoj areálu pivovaru se město snaží od roku 2010, kdy se stalo jeho majitelem. Před dvěma lety tu provoz zahájil Znojemský městský pivovar a letos se v areálu otevřela Expozice pivovarnictví. Muzeum gastronomie by tak vhodně doplnilo duch areálu, který je nejen svou polohou v bezprostřední blízkosti rotundy sv. Kateřiny považován za jedno z nejatraktivnějších míst ve městě.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?
Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!
Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz
ČERVENÝ KOSTELEC: V sobotu 20. dubna se v kině Luník v Červeném Kostelci uskutečnilo 71. krajské kolo celostátní filmové přehlídky České vize. Filmová soutěž je určena neprofesionálním filmovým tvůrcům starším osmnácti let. Přihlášeno bylo 19 snímků. Nejlépe z nich uspěly filmy studentů filmových škol, dařilo se i hraným filmům. Porota také rozdala čestná uznání.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Kateřiny Hubertové za Geisslers Hofcomoedianten.
HRADEC KRÁLOVÉ: Filmový dokument „Petrkov 13“ představuje místo, ve kterém žil a tvořil básník, grafik a překladatel Bohuslav Reynek se svojí francouzskou ženou, básnířkou Suzanne Renaudovou, a také osudy obou umělců. V obrazech je přítomný i Grenoble, kde se roku 1923 Suzanne s Bohuslavem nad svou básnickou sbírkou seznámila a odkud se do Petrkova po svatbě roku 1926 vydala. Petrkov se měl stát domovem vždy jen na půl roku, aby se manželé a později i se syny Danielem a Jiřím vraceli do Francie vždy na chladné měsíce. Údělem rodinných i dějinných událostí se však stal místem, ze kterého se od roku 1948 do své domoviny Suzanne Renaudová již vracet nemohla. Současná tvář místa si zachovává otisk celé rodiny Reynkových a vypovídá příběh domova i exilu, ve kterém se zrodila dodnes nesmírně ceněná umělecká díla a přivádí nové návštěvníky z české i francouzské kulturní oblasti. Po promítání filmu následuje přednáška Lucie Tučkové Petrkov jako domov i exil, v průsečíku putování. Akce se koná u příležitosti 60. výročí úmrtí básnířky Suzanne Renaudové.