PRAHA: Muzeum hlavního města Prahy pořádá v domě U Zlatého prstenu výstavu The Tap Tap v muzeu / Příběh super kapely, která se pro veřejnost otevře už 12. prosince. Netradičně pojatá výstava vypráví příběh kapely – bývalých studentů a žáků Jedličkova ústavu. Muzikanti a kapelník Šimon Ornest jsou ztvárněni jako sochy v nadživotní velikosti a mají připomínat hrdiny, kterými i v určitém slova smyslu jsou.
Výstava The Tap Tap v muzeu / Příběh super kapely nabízí jedinečný pohled na tuto hudební skupinu a její členy, bývalé studenty a žáky Jedličkova ústavu, kteří jsou díky svému neuvěřitelnému nasazení, píli, rozhodnutí za každou cenu se nevzdat skutečnými hrdiny, kteří zasluhují náš upřímný obdiv. A jako takové je představujeme. Zvětšené na piedestalu, avšak zároveň s nadsázkou a humorem, jaké jsou pro super hrdiny příznačné. Sochy v nadživotní velikosti kombinované s intimní výpovědí a studiem pramenů historie umožňují návštěvníkům přiblížit se k jednotlivým členům a příběhu celé kapely tak blízko, jak to ještě nebylo možné.
Skupina The Tap Tap se za 20 let své existence proměnila ze zájmového kroužku studentů s různými handicapy v úspěšné profesionální hudebníky, kteří toho dokázali tolik, o čem se většině „normálních“ kapel jen zdá. Vystupovali na místech jako jsou například Olympijské hry v Londýně, Moskva, Jeruzalém, Madrid, Rudolfinum, Státní opera, Národní divadlo, na festivalech Colours of Ostrava, Rock for People, Pohoda festival a za sebou mají další stovky odehraných koncertů, spolupráci s více než 60 významnými osobnostmi, řadu vydaných CD, desetitisíce fanoušků. Nejsou však jen hudební skupina, jedná se o světově unikátní fenomén práce s lidmi s postižením. Tap Tapové bojují za práva hendikepovaných a zároveň je svým pozitivním příkladem motivují k lepším výkonům a plnohodnotnému zapojení do společnosti. Jejich cíl je jednoduchý – změnit svět.
Muzeum hlavního města Prahy se již řadu let aktivně hlásí ke zpřístupňování svých výstav a programů návštěvníkům se speciálními potřebami. Za svou iniciativu získalo certifikát Přátelských míst. Dům U Zlatého prstenu se však jako jediná z budov muzea otevřených návštěvníkům může pochlubit svou kompletní bezbariérovostí. A právě v tomto objektu Muzea hlavního města Prahy je vyprávěn příběh jedné super kapely.
K výstavě jsou připraveny doprovodné programy pro školy. Více v přiložené TZ.
Zdroj: Markéta Šubrtová, www.muzeumprahy.cz
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?
Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!
Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz
ČERVENÝ KOSTELEC: V sobotu 20. dubna se v kině Luník v Červeném Kostelci uskutečnilo 71. krajské kolo celostátní filmové přehlídky České vize. Filmová soutěž je určena neprofesionálním filmovým tvůrcům starším osmnácti let. Přihlášeno bylo 19 snímků. Nejlépe z nich uspěly filmy studentů filmových škol, dařilo se i hraným filmům. Porota také rozdala čestná uznání.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Kateřiny Hubertové za Geisslers Hofcomoedianten.
HRADEC KRÁLOVÉ: Filmový dokument „Petrkov 13“ představuje místo, ve kterém žil a tvořil básník, grafik a překladatel Bohuslav Reynek se svojí francouzskou ženou, básnířkou Suzanne Renaudovou, a také osudy obou umělců. V obrazech je přítomný i Grenoble, kde se roku 1923 Suzanne s Bohuslavem nad svou básnickou sbírkou seznámila a odkud se do Petrkova po svatbě roku 1926 vydala. Petrkov se měl stát domovem vždy jen na půl roku, aby se manželé a později i se syny Danielem a Jiřím vraceli do Francie vždy na chladné měsíce. Údělem rodinných i dějinných událostí se však stal místem, ze kterého se od roku 1948 do své domoviny Suzanne Renaudová již vracet nemohla. Současná tvář místa si zachovává otisk celé rodiny Reynkových a vypovídá příběh domova i exilu, ve kterém se zrodila dodnes nesmírně ceněná umělecká díla a přivádí nové návštěvníky z české i francouzské kulturní oblasti. Po promítání filmu následuje přednáška Lucie Tučkové Petrkov jako domov i exil, v průsečíku putování. Akce se koná u příležitosti 60. výročí úmrtí básnířky Suzanne Renaudové.