středa
29. ledna 2020
svátek slaví Zdislava

Knihy, literatura, média

Knihy, literatura, média

Po beatu, bigbeatu a rocku je tu JAZZ ROCK LINE 1971-1981

PRAHA: Jak se stalo v posledních letech dobrým zvykem, začátek roku patří v Supraphonu novému dílu dramaturgické “Line” řady, jež mapuje vývoj české hudební scény od doby beatové dál. Novinka, pojmenovaná Jazz Rock Line 1971-1981 navazuje na dříve vydané tituly Beat Line 1967-1969 (2016), Big Beat Line 1965-1968 (2017), Beat (Al)Boom 1968-1970 (2018) a Rock Line 1970-1974, a jak už její název napovídá, tentokrát došlo na dekádu, kterou je z hudebního hlediska možné souhrnně označit jako fusion. Těšit se můžete na deset kapel od Blue Effectu, přes Energit, Jazz Q až po Pražský výběr a 31 skladeb s celkovou stopáží 158 minut.

Autor článku: 
TZ/klapka

„Slovo fusion nebylo marné, když hledání přesnějších výrazů k prolínačce jazzu, rocku, blues, artu, funku, synth a jiných zdrojů sice probíhalo, ale spíše jen zahušťovalo prostor. Muzikantům to ovšem bylo jedno, neboť princip byl v jejich společném hraní, nikoli v nálepkování,“ vysvětluje editor kompilace Karel Deniš souhrnný název, pod nějž spadaly různé žánrové fúze, kterým ve zdejších podmínkách paradoxně pomohla i společenská normalizace.

 

Zatímco bigbít dostával od komunistického režimu kruté rány v podobě zákazů hraní, přejmenovávání kapel a přetextovávání písní z angličtiny, nuceného převlékání a ostříhání, likvidačních přehrávek a jiných buzerací, jazz se spíše „směl“. Převaha instrumentálních témat, obvykle neprovokativní názvy souborů, většinou přijatelně civilní vzhled muzikantů a jejich pravidelně vystudovaná hudební gramotnost – to všechno byly ve finálním důsledku plusové body a pro cenzory matoucí aspekty. Kombinace bigbítu a jazzu se tak stala pro další vývoj tuzemské hudební scény zcela zásadní. Kromě samotného prolínání žánrů byla totiž i vítaným úkrytem řady rockerů v azylu bolševikem milostivě povoleném.

 

Vše výše uvedené se odrazilo i v tehdejší produkci Supraphonu a Pantonu, která sice nebyla vždy kompletní a včasná, ale i tak poměrně obsáhle reflektovala dění na čs. jazzrockové či spíše rockjazzové scéně. 2 CD Jazz Rock Line 1971-1981 tak zahrnuje desítku špičkových kapel z katalogu obou vydavatelství, která je na stopáži 158 minut reprezentována jak svižnými a krátkými písněmi, tak do detailů propracovanými i více než desetiminutovými kompozicemi.  Vedle starší generace již zkušených muzikantů (Blue Effect společně s JOČRem či Jazz Q), kteří během let získali obdivuhodný instrumentální um a patřila jim především první polovina 70-tých let, je samozřejmě zastoupeno i tehdejší experimentům nakloněné mládí (Pražský výběr, Combo FH, Mahagon aj.), jemuž náležela zejména druhá polovina dekády.

 

„Může se snad zdát, že je to hudební dávnověk: skladby jsou na dnešní klipovou dobu často příliš dlouhé a některé postupy i zvuky odnesl čas, ale myslím, že jazzrocková éra byla zásadně důležitá. Dala šanci veřejně vystupovat i mimořádným zjevům typu Padrůňka, Francla či Jelínka, kteří by tehdy v rockové podobě u soudruhů dozajista neuspěli. Navázala na světové trendy s tím, že zpoždění bylo v tomto případě poměrně minimální. Učinila u nás syntetizéry trvalou součástí nástrojové nabídky ve chvíli, kdy se v popu ještě spíše komerčně bzíkalo a v rocku se vytvářely závažné art plochy, jen zčásti využívající možností rozšiřujícího se zástupu mašin. A konečně se jazzrock stal, zpočátku snad trochu z nouze, potřebným pokračováním muzikantského vývoje a předmětem nadšené divácké kulisy ze šedesátých let,“ dodává v bookletu 2CD Deniš k období, jež i s časovým odstupem nabízí řadu atraktivní muziky s bonusem v podobě faktu, že mnoho muzikantů lze stále vídat na koncertních pódiích – a srovnávat.

 

Podívejte se na video teaser: https://youtu.be/3FGfFL2OElA

Začal předprodej vstupenek na festival Letem světem

PRAHA: Devátý ročník cestovatelského festivalu Letem světem sice v Plzni vypukne až 27. března, již nyní si však mohou zájemci koupit vstupenky za zvýhodněnou lednovou cenu. Dvoudenní festival bude hostit například syna norské cestovatelské legendy.

od 27.03.2020 do 28.03.2020
Autor článku: 
klapka

Nabitý program, inspirativní přednášky, zajímavé hudební i rukodělné workshopy, výborné exotické jídlo, přátelská atmosféra a cestovatelské osobnosti... to je cestovatelský festival Letem světem. V čem však bude ten devátý výjimečný?

Tématem letošního festivalu jsou cestovatelské legendy Thor Heyerdahl a Eduard Ingriš.

Život norského mořeplavce, experimentálního archeologa a antropologa nám přijede přiblížit jeho syn Thor Heyrdahl jr. O spolupráci hudebníka, kameramana a cestovatele českého původu Eduarda Ingriše s Thorem Heyerdahlem nám více poví režisér, producent a dokumentarista Petr Horký. Že se sochou Moai nelze hnout? To nám vyvrátí a pravý opak ukáže badatel a experimentální archeolog Pavel Pavel, který ji 'rozchodil' na Velikonočním ostrově při expedici s Thorem Heyerdahlem. Přijďte si to také zkusit a spolu s Pavlem Pavlem rozpohybovat kopii sochy Moai na našem festivalu!

To je zatím jen malá ochutnávka z programu, který má opravdu co nabídnout!  

 

Vstupenky k prodeji na https://www.svetem.net/vstupenky/

V Cenách TRILOBIT 2020 nejvíce zaujaly snímky Staříci, Most!, Dálava a Budiž světlo. Cenu za celoživotní dílo si převzal Vladimír Pucholt

BEROUN: 33. audiovizuální ceny TRILOBIT 2020 Českého filmového a televizního svazu FITES byly včera večer v Berouně slavnostně předány. Porotu nejvíce oslnily výkony legendárních herců Jiřího Schmitzera a Ladislava Mrkvičky ve filmu Staříci a jednomyslně se shodla udělit jim křišťálové HLAVNÍ CENY TRILOBIT 2020. Poctou za celoživotní tvorbu se potěšil a CENU VLADISLAVA VANČURY si z Kanady přilétl převzít slavný československý herec Vladimír Pucholt.

Autor článku: 
TZ/ika

Jedny z nejstarších filmových cen již po třiatřicáté poukázaly na díla s výraznou uměleckou kvalitou, ale rovněž s etickým a společenským přesahem, která leckdy ujdou pozornosti jiných filmových ocenění. Porotu nejvíce oslnily výkony legendárních herců Jiřího Schmitzera a Ladislava Mrkvičky ve filmu Staříci a jednomyslně se shodla udělit jim křišťálové HLAVNÍ CENY TRILOBIT 2020. Laureáty ceny TRILOBIT 2020 se stali režisér a scenárista Jan Prušinovský a scenárista Petr Kolečko za televizní seriál MOST!, dále Marko Škop za námět, scénář a režii ve filmu Budiž světlo a do třetice režisér filmu Dálava Martin Mareček.

Poctou za celoživotní tvorbu se potěšil a CENU VLADISLAVA VANČURY si z Kanady přilétl převzít slavný československý herec Vladimír Pucholt. CENOU FERDINANDA VAŇKA za přínos díla občanské společnosti ověnčili porotci režisérku Zuzanu Piussi a režiséra a producenta Víta Janečka za dokumenty Obléhání města a Ukradený stát. CENU JOSEFA ŠKVORECKÉHO za mimořádné literární dílo v oboru audiovizuální tvorby si převzal za kolektiv autorů rektor Akademie múzických umění v Praze, Jan Hančil za vydání odborné publikace Metodiky digitalizace národního filmového fondu metodou DRA.

ZVLÁŠTNÍ CENU POROTY získala režisérka Theodora Remundová za dokumentární film Moje století, naproti tomu adresáty kritické ZCELA ZVLÁŠTNÍ CENY POROTY – ZLATÝ CITRÓN se tentokrát stala hned trojice adeptů – moderátoři Luboš Xaver Veselý, Michaela Jílková a historicky podruhé Jaromír Soukup za úroveň vedení televizních debat.

Vítězem CENY DĚTSKÉ POROTY – BEROUNSKÝ MEDVÍDEK byl vyhlášen film O zakletém králi a odvážném Martinovi a křišťálovou plastiku si od dětí převzal na dálku v zastoupení jeho režisér Peter Bebjak. Proklamovaný snímek loňského roku Nabarvené ptáče režiséra Václava Marhoula podle očekávání uspěl u diváků a odnesl si CENU DIVÁKŮ – BEROUNSKÝ KLEPÁČEK.

33. audiovizuální ceny TRILOBIT 2020 udělil Český filmový a televizní svaz FITES ve spolupráci s městem Beroun a Městským kulturním centrem Beroun, kde se tato událost odehrála jubilejně po dvacáté. Večer filmových ocenění se ubíral v rytmu swingu a oslavoval oceněné filmové tvůrce hudbou i tancem. Energií nabitou show rozdmýchal ambiciózní big band Original Vintage Orchestra kapelníka Petra Kroutila s hosty. Swingovou autenticitu zpívaným číslům dodali černošský zpěvák Chuck Wansley, vokální trio Hot Sisters, ale také prvotřídní tanečnice Nicol Mikesková, která přilákala na taneční parket i samotné diváky. Slavnostní ceremoniál v KD Plzeňka počtvrté moderoval populární herec Martin Myšička a přenášela jej Česká televize od 20.20 hodin na programu ČT art.

Tradice cen TRILOBIT

Cílem cen TRILOBIT, které vznikly v 60. letech minulého století, je vyzdvihovat televizní a filmová díla s výraznou estetickou, etickou, uměleckou či společenskou hodnotou bez ohledu na komerční úspěch a diváckou sledovanost. Jako první udílené ceny v kalendářním roce tak předznamenávají šance na další filmová ocenění. V 33. ročníku se o prvenství utkalo rekordních 166 snímků hodnocených nezávislou sedmičlennou odbornou porotou a 21 titulů s dětskou a rodinnou tematikou, jež posuzovala dětská porota. Podobně jako v loňském roce si vedle dokumentární tvorby dobře vedly i hrané filmy.

HLAVNÍ CENA TRILOBIT 2020

Na plné čáře letos zvítězili představitelé hlavních rolí ve filmu Martina Duška a Ondřeje Provazníka, Staříci. Oceněný herec Jiří Schmitzer v něm ztvárnil válečného veterána, politického vězně a emigranta, vracejícího se do vlasti uzavřít účet s komunistickým prokurátorem z 50. let. „V roli Vlastimila je drsný i autentický, virtuózně rozehrává všechny odstíny postavy a ukazuje ve své touze po zdánlivě nemožném, že stáří je v životě sice poslední a možná největší zkouška, ale rozhodně není rezignací a nepostrádá humor,” vyzdvihla za porotce scenáristka Českého rozhlasu a České televize a televizní dramaturgyně hrané tvorby Šárka Kosková. „Také Ladislav Mrkvička předvedl málo vídaný herecký výkon, kumštýřskou zralost a mistrovství. Jeho protikomunistický odbojář Antonín interpretuje tragikomické situace jako hluboce lidské, jeho síla roste z překonávání slabosti, neboť je hnán potřebou dát svému životu smysl, třeba i nezištnou pomocí kamarádovi v akci tak riskantní, jakou je soukromá pomsta pohlavárovi, jenž za své zločiny nebyl nikdy potrestán,“ prohlásila Kosková.

Ceny TRILOBIT 2020 pro hranou tvorbu

Uvedení seriálu MOST! znamenalo pro Českou televizi skutečnou trefu do černého. „Podařilo se jí skloubit to, co se málokdy vyskytuje pohromadě, a už vůbec ne v seriálu: explozivní zábavnost, jež zaznamenala nebývalý divácký zásah, hraničící s kultem – a na druhé straně nepodbízivost, udržení vysoké scenáristické, dramaturgické i herecké laťky. Pohyb ve společensky citlivém poli genderové či rasové „jinakosti“ v drsné „vyloučené lokalitě“ zvládli tvůrci s humorem, bez laciného nadbíhání společenským stereotypům i bez korektního moralizování,“ uvedla ve svém zdůvodnění ústy svého předsedy Vladimíra Just odborná porota. Za tento výjimečný počin se dostalo ocenění režiséru a scenáristovi Janu Prušinovskému a scenáristovi Petru Kolečkovi.

Další cenu TRILOBIT 2020 získal Marko Škop, který stojí za námětem a scénářem a zrežíroval drama o složité cestě k porozumění mezi nejbližšími a střetu rodiny s okolím s názvem Budiž světlo. „Děj filmu je pevně ukotven v tradici i dnešní realitě slovenského venkova. Zároveň je obecně platným obrazem současného světa, ve kterém stále častěji xenofobie dusí lidskost, osobní zodpovědnost nahrazuje slepá poslušnost a svobodu vláda pevné ruky,” vysvětlil novinář, kritik a teoretik především televizní tvorby Jan Svačina, co na snímku porotu zaujalo především.

Trojici udělených TRILOBITů uzavírá originální road movie režiséra Martina Marečka s názvem Dálava, jež vypovídá o cestě otce a syna z Brna do Nižního Novgorodu v Rusku za odloučenou matkou a dcerou. „Film na pomezí dokumentu a dramatu je pohledem do soužití dvou zcela odlišných osobností a zároveň svědectvím lidské křehkosti. Též díky promyšlenému tvaru, kameře a střihu i hořce vtipné pointě je Dálava mimořádným filmovým zážitkem,“ myslí si spolu se střihačkou Ivanou Kačírkovou porotci.

Cena za celoživotní dílo

Cestu do síně slávy vydláždila porota cen TRILOBIT 2020 proslulému československému herci přednormalizační generace, Vladimíru Pucholtovi a vzdala mu hold udělením CENY VLADISLAVA VANČURY za celoživotní dílo, jímž tvůrce přispěl ke kultivovanosti české audiovizuální tvorby a k jejímu mezinárodnímu věhlasu. Protagonista nejen snímků Černý Petr, Svatba jako řemen, Lásky jedné plavovlásky či Starci na chmelu emigroval ještě v 60. letech do Velké Británie, kde nabyl medicínského vzdělání. Později odsud emigroval do kanadského Toronta, kde úspěšně působil jako pediatr. Vladimír Pucholt přijal pozvání a prestižní cenu si přiletěl osobně převzít.

Cena za přínos občanské společnosti

CENU FERDINANDA VAŇKA 2020 za přínos díla občanské společnosti si převzali režisérka Zuzana Piussi a režisér a producent Vít Janeček za dokumenty Obléhání města a Ukradený stát. „Oba dokumenty jsou věcnou, střízlivou a místy otřesnou zprávou o mechanismech, jež se netýkají jen slovenské společnosti. První z nich vypovídá o kořistném vztahu k jedinečné přírodě na Kremnicku, již se chystají likvidovat těžařské firmy pod chytlavými hesly rozvoje chudé oblasti. Druhá zpráva vypovídá o tristním stavu spravedlnosti, médií i státu, ukradeného občanům, v němž korupce šplhá do nejvyšších pater (nebýt vraždy novináře Jána Kuciaka a jeho snoubenky, zřejmě bychom se o hloubce krize ani nedozvěděli). Oba snímky spojuje dětsky čistý, obrazově neokázalý, jakoby naivní přístup reportérky a režisérky, která se touto cestou dobírá drsné pravdy účinněji, než atakem či komentářem,“ vyzdvihl předseda poroty, divadelní a mediální kritik Vladimír Just.

Cena za literární dílo

Kromě filmové tvorby získala ocenění také knižní publikace Metodiky digitalizace národního filmového fondu metodou DRA, již vydalo Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze. CENU JOSEFA ŠKVORECKÉHO si převzal rektor AMU, Jan Hančil. Práce je dílem výzkumného týmu Akademie múzických umění v Praze a vznikla v rámci programu aplikovaného výzkumu Národní kulturní identity Ministerstva kultury České republiky v letech 2013–2017. Publikace obsahuje sedm certifikovaných metodik DRA (Digitálně Restaurovaný Autorizát), které zachovávají původní vzhled obrazu i charakter zvuku a zároveň řeší problém kontroly autorů nad digitalizací filmů. Dílo označené titulkem DRA dává divákům 100% jistotu, že jde o kvalitní podobu filmu, že uvidí film tak, jak byl svými autory natočen. „Ocenění porota uděluje za zcela nové, jinde se nevyskytující metodiky, které jsou mezinárodně certifikovány a posouvají proces digitálního restaurování filmového díla do oblasti odborné ochrany uměleckého dědictví," prohlásila za porotce filmová publicistka Alena Prokopová.

„Sladká“ i „kyselá“ ZVLÁŠTNÍ CENA POROTY

ZVLÁŠTNÍ CENOU POROTY se tentokrát potěšila dokumentaristka a režisérka Theodora Remundová, o niž se zasloužila za filmovou zpověď pětadvaceti stoletých Čechů s názvem Moje století. „Když je nějakému Čechovi sto let, dá se říct, že prožil se svou vlastí všechny důležité zvraty moderní historie  ̶  od založení Československa po současnost. Výsledkem zpovědí těchto osobností je jedinečný a lidsky citlivý pohled na vztahy individuálních lidských osudů a „velkých“ dějin,“ ocenil za porotce kameraman a pedagog Marek Jícha.

O tom, že ZVLÁŠTNÍ CENA POROTY může mít i kyselou či dokonce hořkou příchuť se letos přesvědčila trojice moderátorů Luboš Xaver Veselý, Michaela Jílková a Jaromír Soukup, kterým byla udělena tato cena s přídomkem ZLATÝ CITRÓN za úroveň vedení televizních debat. Jejím posláním je upozornit na aktuální společenské či mediální dění, jež si zaslouží reflexi, kvůli čemuž je označována za nechvalně proslulou. Porota zohlednila rozdíl komerční a veřejnoprávní sféry, kdy tu druhou považuje za úplně jinou ligu, a o to přísnější má na ni metr. K osobnímu převzetí se odhodlal a na berounskou Plzeňku přicestoval pouze první jmenovaný.

K udělení ZLATÉHO CITRÓNU Luboši Xaveru Veselému porota ústy dramaturga a režiséra Lukáše Landy podtrhla „podbízivý styl moderování, při kterém nejen v soukromé XTV otevřeně projevuje své sympatie i antipatie k jednotlivým událostem či hostům ve studiu. Nevyhýbá se ani politickým postojům, což je zarážející vzhledem k jeho angažmá ve veřejnoprávním Českém rozhlase, který si na nestrannosti moderátorů donedávna velmi zakládal.“

Michaele Jílkové byla cena udělena „za moderování pořadu Máte slovo „pavlačovým“ způsobem, který se často pohybuje za hranicí kultivovaného sporu. Moderátorka nezřídka dostává hosty do defenzivy nikoliv argumenty, ale zvýšeným hlasem, skákáním do řeči, gestikulací a fyzickým narušováním osobní aury. Nenechá diskutující domluvit ani reagovat jeden na druhého, čímž manipuluje rozpravu. Tím v pořadu vítězí hrubost a hra na emoce nad věcnými argumenty,“ stojí ve verdiktu poroty.

Jaromír Soukup získal ZVLÁŠTNÍ CENU POROTY – ZLATÝ CITRÓN již podruhé z identických důvodů, a to „za bizarní způsob moderování pořadů v TV Barrandov a za práci s informacemi, kterou musela opakovaně řešit i Rada pro rozhlasové a televizní vysílání,“ stojí si za svým odborná porota.

Cena dětského diváka

Ceny TRILOBIT jsou mimo jiné výjimečné díky existenci dětské poroty tvořené žáky z berounských škol. Nejvíce ji zaujala pohádka O zakletém králi a odvážném Martinovi a CENU DĚTSKÉ POROTY – BEROUNSKÝ MEDVÍDEK udělila jejímu režisérovi Peteru Bebjakovi. Cenu v zastoupení převzal slovenský producent Rastislav Šesták. Film na děti zapůsobil jako originální s dobrým obsazením a hereckými výkony, kladně ohodnotily i příběh a režii.

Cena diváků podruhé

Divácky úspěšný snímek Nabarvené ptáče si získal přízeň i u diváků Městského kina Beroun, kteří sem letos podruhé přišli na doprovodný program Cena diváků. Zájemci po tři dny sledovali projekce vybraných filmů, o kterých živě debatovala odborná porota, a následně hlasovali o svém favoritovi. Nabarvené ptáče tak vytěžilo nejvíce hlasů. Režisérovi a producentovi Václavu Marhoulovi, zastoupenému hereckým představitelem chlapcova tatínka Petrem Vaňkem, zkraje slavnostního večera divačka určená losem a představitelé města Beroun předali CENU DIVÁKŮ – BEROUNSKÝ KLEPÁČEK.

Další informace nejen k oceněným filmům jsou dostupné na www.cenytrilobit.cz.

 

DALEKO OD REYKJAVÍKU v kinech a v online videopůjčovně Aerovod

PRAHA: Islandský snímek Daleko od Reykjavíku vstupuje do českých kin a zároveň je od čtvrtka k vidění v online videopůjčovně Aerovod. Film vypráví příběh tvrdohlavé Inge, která se vydává do boje se zkorumpovaným farmářským družstvem, jež ji přivedlo na mizinu. Odhodlaná žena, která během krátké doby přišla o většinu životních jistot, je připravena použít všechny dostupné zbraně – od ostrých příspěvků na Facebooku až po lopaty hnoje. Snímek režiséra Grímura Hákonarsona spojuje několik prvků příznačných pro severské filmy – málomluvné hrdiny, kulisy krásné, ale drsné krajiny, černý humor a jemnou absurditu.

Autor článku: 
TZ/klapka

Mlčenlivá Inge vlastní malé hospodářství v odlehlé vesničce na severu Islandu. Vlivem nečekaných událostí přijde během pár dnů o většinu životních jistot a ocitá se až po uši v dluzích. Její neštěstí z velké části způsobilo chamtivé farmářské družstvo, jehož vedení kvůli zisku šikanuje místní chovatele. Když ale zažene do kouta dosud nenápadnou ženu, narazí na tvrdý odpor. Inge už nemá co ztratit a vydává se do boje. Beze strachu a plná odhodlání využívá všechny dostupné zbraně – ostré příspěvky na Facebooku, mléko i zásoby hnoje. Příběh o silné a tvrdohlavé ženě se odehrává v kulisách překrásné islandské krajiny a je protkán jemnou severskou absurditou. 

Těm, kteří mají možnost vidět Daleko od Reykjavíku na velkém plátně, návštěvu kina moc doporučuji. Naplno tu vynikne krása krajiny na severu Islandu, kde Inge neohroženě bojuje proti těm, kteří jí dělají ze života peklo. Zároveň nás ale moc těší, že film ode dne premiéry můžeme na Aerovodu nabídnout i těm, kteří do kina dorazit nemohou. V naší online videopůjčovně navíc fanoušci severu najdou i pečlivě vybranou kolekci dalších skandinávských filmů – kromě předchozího Hákonarsonova filmu Berani tu lze zhlédnout filmy Baltasara Kormákura, Hlynura Pálmasona nebo Akiho Kaurismäkiho,“ říká Hana Chybíková ze společnosti Aerofilms.

Tři billboardy po islandsku

Třetí celovečerní film režiséra Grímura Hákonarsona byl ve světové premiéře uveden na festivalu v Torontu, kde byl vřele přijat diváky i kritiky – portál Slashfilm jej díky námětu a silné a odhodlané hrdince přirovnal k oscarovému hitu Tři billboardy kousek za Ebbingem. „Skrze konkrétní ženu Ingu, která se rozhodne bojovat proti zkorumpovanému establishmentu vykořisťujícímu ji i její komunitu ukazuju politickou realitu jednoho velmi specifického regionu,“ řekl na adresu hlavní hrdinky režisér filmu.

Nenápadná bojovnice v mužském světě

Inge však není typickou rebelkou, která chce bojovat za každou cenu. „Inga je zcela běžná islandská venkovanka. Není taková ta typická silná ženská, která vykřikuje do světa: ‚Jsem rebelka!‘ Je mnohem nenápadnější. Islandskému zemědělství vždy dominovali muži, ale v poslední době se zde začíná objevovat mnohem více žen, které spravují vlastní farmy. Mnoho mužů to ještě pořád nedokáže akceptovat. Tento konflikt mě zaujal a také mě inspirovala obecná diskuze o roli žen ve filmu probíhající uvnitř zábavního průmyslu. A to je druhá vrstva tohoto snímku – žena, která si hledá vlastní cestu v maskulinní společnosti. Manažeři družstva a většina Inžiných protivníků jsou koneckonců muži,“ dodává režisér. 

Film je možné za poplatek 90 Kč zhlédnout legálně online: http://bit.ly/DR_Aerovod

Trailer k filmu: https://youtu.be/TB5yMD6A-a0

Vysoká hra Richarda Krajča. Úplatky, intriky, sledování a odposlechy v thrilleru Jiřího Svobody

ČR: Richard Krajčo, Ondřej Vetchý, Miroslav Donutil a Tomáš Töpfer, to je jen malý výčet z hvězdného hereckého obsazení nového dvoudílného televizního filmu Jiřího Svobody. Vysoká hra, thriller ze současnosti od režiséra Sametových vrahů, je příběhem policisty protikorupčního útvaru, vycházejícím z několika kriminálních kauz, které nejsou dodnes právně dořešeny. První díl uvede ČT1 již tuto neděli od 20.10 hodin, druhý díl o týden poději, 2. února, ve stejném čase.

26.01.2020
20:10
Autor článku: 
Karolína Blinková

Jako námět snímku posloužily zkušenosti policisty Václava Lásky, který byl součástí elitního vyšetřovacího útvaru a na základě své praxe napsal román Advokát. „Existuje prakticky neomezený počet variant vynucování úplatků. Ať v případě nákupů různého zahraničního zařízení na účet státního rozpočtu, velkých stavebních prací nebo dotačních podvodů. Některé případy se dokonce dostaly před soud, byť sahaly do vysokých pater politiky. Přemnohé se před soud nedostaly a byly zameteny pod koberec, nebo amnestované. Myslím, že tato oblast našeho veřejného života je ve skutečnosti daleko horší, než jak se podařilo ztvárnit ve filmu,“ přibližuje inspiraci reálnými případy režisér Jiří Svoboda.

Hlavním hrdinou je policista protikorupčního útvaru Tomáš Krása, pro kterého právní stát není jen prázdnou frází. Společně se sebevědomou a ambiciózní novinářkou se vrhá do vyšetřování. Proti nim ale stojí falešní hráči rozhodnutí vyhrát za každou cenu. A tak si Tomáš nemůže být jistý loajalitou ani u svých nejbližších kolegů. „Tomáš je vystudovaný právník, který ale nechce stát na jedné straně zákona s lumpy, nechce vytahovat lidi ven z vězení, ale naopak by je tam raději zavíral. Proto jde ke zvláštnímu útvaru u policie a snaží se odhalovat korupci někdy i trochu na vlastní pěst. Je to takový samorost a nemyslím si, že se to všem líbí. Sám nevím, jestli bych měl na takovou práci žaludek a taky odvahu, zvlášť když víte, že vám může jít o život,“ říká představitel hlavní role Richard Krajčo a režisér Jiří Svoboda k jeho volbě dodává: „Představitel čestného a trochu naivního policisty zvláštního útvaru neměl být habituálně Sylvester Stallone. Naopak jsem ho od počátku vnímal jako muže průměrného vzrůstu, citově zranitelného a zároveň hravého, se smyslem pro humor. Richard Krajčo byl první volbou, ještě když jsem psal scénář.“

„Vysoká hra nabízí fascinující vhled do práce policistů, do světa vysoké politiky a jejího propojení s byznysem i do vlivu moderních technologií na náš každodenní život a s tím související ztrátu soukromí,“ doplňuje kreativní producent snímku Jan Maxa.

 

námět: Václav Láska // scénář a režie: Jiří Svoboda // dramaturgie: Marča Arichteva // kamera: Vladimír Smutný // střih: Jan Mattlach // zvuk: Ivo Broum // hudba: Jiří Chlumecký // kostýmní výtvarnice: Evženie Rážová // architekt: Jaromír Švarc // produkce: Ondřej Lácha // výkonná producentka: Ilona Jirásková // kreativní producent: Jan Maxa  

hrají: Richard Krajčo, Anna Fixová, Ondřej Vetchý, Miroslav Donutil, Martin Finger, Ladislav Hampl, Adrian Jastraban, Ivan Franěk, Jan Kolařík, Kajetán Písařovic, Karin Krajčo Babinská, Jaromír Dulava, Veronika Arichteva, Tomáš Töpfer, Jana Švandová, Kristýna Frejová, Ondřej Kavan, Petr Motloch a další

Česká televize vyhlašuje konkurz na ředitele brněnského a ostravského televizního studia

OSTRAVA, BRNO: Česká televize otevřela výběrová řízení na post ředitele brněnského a ostravského televizního studia. Zájemci mohou podávat přihlášky do 2. února 2020. Stávajícímu řediteli brněnského studia Janu Součkovi vyprší mandát na konci června tohoto roku, ředitel ostravského studia Tomáš Šiřina odchází na konci února z osobních důvodů.


 

Autor článku: 
Karolina Blínková

Kandidáti na oba posty vzejdou z otevřeného, vícekolového výběrového řízení. Zájemci musí kromě požadovaných dokumentů specifikovaných v zadávacích podmínkách vypracovat také individuální práci na téma „Východiska a možnosti dalšího rozvoje Televizního studia Brno“ resp. „Východiska a možnosti dalšího rozvoje Televizního studia Ostrava.“

Ředitelé televizních studií odpovídají za práci útvarů studií, za ekonomickou, technickou, provozní a správní činnost a spolupracují s ostatními úseky ČT. Jsou odpovědní generálnímu řediteli České televize.

Tomáš Šiřina je ředitelem ostravského studia od června roku 2013. „Za dobu mého více než šestiletého působení se nám podařilo pevně začlenit ostravské studio do systému výroby a dramaturgické práce České televize. A natočit mnoho ceněných pořadů a filmů. České lvy získaly seriály Dabing Street a Spravedlnost a hned několik celosvětových festivalových cen posbíral náš koprodukční film Učitelka. Na České lvy je aktuálně nominován i snímek Staříci. Jsem rád, že jsem i svým osobním vkladem mohl přispět k úspěchům České televize,“ komentuje své působení Tomáš Šiřina. Nový ředitel ostravského studia by se měl ujmout funkce k 1. dubnu tohoto roku, se čtyřletým mandátem. 

Brněnské studio vede od roku 2014 Jan Souček, jemuž vyprší smlouva v červnu. Nový ředitel by tak měl nastoupit k 1. červenci 2020, jeho mandát bude rovněž čtyřletý.

Brněnské televizní studio je nejmodernějším českotelevizním areálem. V říjnu 2016 se z centra Brna, kde sídlilo od roku 1961, přestěhovalo do zcela nového objektu v Líšni. Zaměstnává 250 lidí. Historicky prvním pořadem, kterým brněnské studio zahájilo 6. července 1961 své vysílání, byl zábavný pořad Sedmikrásky nad Brnem. Do povědomí diváků se z tvorby studia výrazně zapsaly zejména Četnické humoresky, z nejnovějších projektů pak třeba seriál Jiřího Stracha Labyrint, filmy Můj strýček Archimedes či Zlatý podraz, dokumentární série Magické hlubiny a Krajinou vína nebo dosud poslední štědrovečerní pohádka Princezna a půl království.

Počátek historie ostravského televizního studia se váže k výstavbě nového televizního vysílače v Ostravě-Hošťálkovicích v roce 1955. První vysílání z Ostravy se uskutečnilo ve stejném roce na Silvestra. Ostravské studio zaměstnává 248 lidí a jen loni připravilo 748 premiér. Velký divácký ohlas zaznamenal například seriál Strážmistr Topinka, dokumentární cyklus Infiltrace nebo dvoudílná kriminálka Stockholmský syndrom, uvedená letos v lednu. Na obrazovky se z tvorby studia aktuálně chystá třeba nový cyklus České tajemno.

Podmínky účasti ve vypsaných výběrových řízeních jsou k dispozici zde: https://www.ceskatelevize.cz/vse-o-ct/vyberova-rizeni-konkurzy/vyberova-rizeni/

Noc myšlenek na téma Žít město

PRAHA: Francouzský institut v Praze ve spolupráci s CEFRES, Francouzskými aliancemi v Brně, Ostravě, Pardubicích a Plzni, IPR, CAMP, Českou ženskou lobby a iniciativou Jsme fér pořádá diskusní večer Noc myšlenek na téma „Žít město“. U této příležitosti proběhnou debaty, kreativní ateliéry, čtení, nebo rozhovory s cílem diskutovat o tom, co znamená žít a jednat v kontextu města.

30.01.2020
15:00
Autor článku: 
TZ/klapka

K tématu nabídne Francouzský institut francouzsko-českou perspektivu. O své odborné znalosti a úvahy se podělí architekti, urbanisté, geografové, sociologové, antropologové, spisovatelé, aktivisté, herci, malíři nebo angažovaní občané.

Budou jimi například: geografka a feministka Marianne Blidon, specialistka v otázkách genderu a sexualit; spisovatelka Danielle Dussault; doktorand v oblasti antropologie se zaměřením na migrace Felipe Fernandes; socioložka a specialistka v oblasti romské menšiny v Maďarsku Eszter György, právnička iniciativy Jsme fér Adéla Horáková, která vede diskuzi o manželství pro všechny; malíř Mirek Kaufman; geograf Jacques Lévy, specialista na politickou geografii; architekt Philippe Madec, průkopník v oblasti ekologické odpovědnosti; Yuliya Moskvina, doktorandka v oblasti sociologie se zaměřením na squaty; Pavla Pelčíková, specialistka na participativní plánování Institutu plánování a rozvoje hl. m. Prahy a Marta Smolíková, ředitelka neziskové organizace Otevřená společnost a členka výboru České ženské lobby.

Debaty moderuje Jiří Jaroš z Institutu plánování a rozvoje hl. m. Prahy.

Vstup je zdarma, simultánní tlumočení do češtiny je zajištěno.

Od roku 2016, kdy byla Noc myšlenek organizována poprvé, se rychle zařadila mezi významné kulturní události. Každý rok, vždy poslední lednový čtvrtek zvou Francouzské instituty po celém světě k oslavě svobodného šíření myšlenek a vědomostí a za tímto účelem organizují kulturně-společenské události: přednášky, setkání, kulaté stoly, ale také projekce či umělecké performance kolem jednoho společného tématu, které je možné přizpůsobit lokálnímu dění.

Noc myšlenek proběhne v prostorách CEFRES (Na Florenci 1420/3, Praha 1) a od 18:00 v Kině 35 (Štěpánská 35, Praha 1).

Kompletní program najdete zde.

Zážitková výstava GÓÓÓL v Plzni

PLZEŇ: Největší příběhy českého fotbalu představí v DEPO2015 nová interaktivní výstava pro děti. GÓÓÓL, jak se expozice jmenuje, vytrénuje návštěvníky ve fotbalových dovednostech a současně představí i hrdinské činy tuzemských hráčů. Součástí výstavy bude síň slávy s předměty od FC Viktoria Plzeň, ve které budou k nahlédnutí historické dresy, kronika klubu a další. Tváří výstavy je hráč FC Viktoria Plzeň Daniel Kolář. Výstava se do Plzně stěhuje ze Sladovny Písek, kde ji navštívilo přes 30 000 lidí. 

od 22.01.2020 do 30.06.2020
Autor článku: 
TZ/klapka

„Když jsme s týmem Sladovny v Písku vymýšleli koncept výstavy, konzultovali jsme její náplň a poslání. Chtěli jsme zdůraznit ne tolik známou historii kopané, silné příběhy slavných hráčů, charakterové vlastnosti, které by měl správný hráč mít, i umění fair-play,“ říká produkční výstavy a kurátorka DEPO2015 Kristýna Jirátová. Výstava tak představuje fotbal jako kulturní fenomén, který dokáže naučit, jak spojit síly dohromady a být týmovým hráčem, a to jak kluky, tak holky. Autoři výstavy čerpali z knihy Ondřeje Fuczika Hrdinové: Největší příběhy české kopané.

Výstava provází návštěvníky od her na malém plácku za městem až po profesionální utkání na stadiónu. Děti si na 10 stanovištích procvičí své dovednosti. Na naklápěcí plošině potrénují balanc, spolupráci a komunikaci. Na střelnici si zlepší přihrávku i přesnost své střely. Výstavní prostor o rozloze 500 m2 z části zaplní také travnatá plocha s hřištěm, kde si děti sestaví týmy a zahrají si skutečný zápas. Rodiče jim mohou fandit z tribuny. Taktiku a správné rozestavění družstva ověří velký fotbalový pinball. A protože s mnohými fotbalisty se pojí i jejich ikonické účesy, na výstavě nebude chybět kadeřnictví. V něm se objeví například sušáky na vlasy, ze kterých budou hrát audio ukázky knihy Ondřeje Fuczika, které namluvil herec Ivan Trojan. V závěru výstavy se děti dostanou až do síně slávy.

Klub Viktoria Plzeň je partnerem výstavy, tváří GÓÓÓLU se stal fotbalista Daniel Kolář. „Daniel patří mezi největší klubové ikony naší novodobé historie. S Viktorií získal všech pět mistrovských titulů a byl u všech tří účastí v Lize mistrů. Je tedy ideálním patronem pro výstavu, kde si návštěvníci mohou prohlédnout řadu zajímavých předmětů spojených s největšími úspěchy našeho klubu,“ vysvětluje mluvčí Viktorie Václav Hanzlík. „Koncept výstavy se mi moc líbí a věřím, že stejně to budou cítit i děti a jejich rodiče i ostatní návštěvníci. Doufám, že jich přijde opravdu hodně,“ věří samotný Daniel Kolář.

Do výstavy věnovala FC Viktoria Plzeň například dresy z různých období, návštěvníci tak uvidí, jaký byl jejich vývoj. Dále budou k vidění originální kopačky hráčů z významných zápasů, například od Pavla Horvátha či ty, kterými Milan Petržela vystřelil klubu 5. mistrovský titul. K vidění bude i míč, s nímž se v Doosan Areně odehrál zápas století proti Realu Madrid, originální mistrovské medaile či kronika z výstavby původního stadionu ve Štruncových sadech. „Vše doplňuje velké množství fotografií, které seznámí návštěvníky jak s historií, tak i největšími úspěchy,“ doplňuje Hanzlík.

Stěny kolem výstavního prostoru ozdobí velké plakáty potištěné ilustracemi Vojtěcha Šedy. Znázorňují příběhy českých fotbalistů, kteří se zachovali čestně a odvážně nejen ve fotbalových zápasech, ale také v osobním životě. Návštěvníci se tak dozví více o Josefu Bicanovi, Josefu Masopustovi nebo Pavlu Nedvědovi.

K výstavě se chystá doprovodný program, na kterém se podílí FC Viktoria Plzeň. Jednou měsíčně tak mohou návštěvníci v DEPO2015 zažít nejrůznější fotbalové akce – například sledování fotbalového zápasu s živým komentářem bývalých hráčů Viktorky, besedy či fotbalové školičky. Přesné termíny doprovodného programu budou zveřejněny na www.depo2015.cz.

Výstava je pro veřejnost otevřená do 30. června 2020 každý všední den od 13 do 18 hodin a o víkendu a státních svátcích od 10 do 18 hodin. Nejvíce si ji podle pořadatelů užijí děti ve věku od 5 do 12 let, děti do 10 let pak mohou vstoupit pouze v doprovodu rodičů. Od pondělí do pátku budou v dopoledních hodinách probíhat lektorské programy pro školy. Další informace jsou k dispozici na webové adrese www.depo2015.cz/goool.

Vstupenky a slevy:
dospělí 90 Kč, dítě/senior/ZTP 60 Kč, rodinné 200 Kč, děti do 3 let vstup zdarma

Vstupenky jsou k zakoupení na recepci DEPO2015 a na portálech GoOut a Plzeňská vstupenka. S Plzeňskou kartou obdrží návštěvníci 20% slevu na vstupné, s permanentkou Viktoria Plzeň pak slevu 50 %. Slevu 20 % získají také držitelé permanentek HC Škoda Plzeň.

Výstava byla realizována ve spolupráci se Sladovnou Písek, pro kterou byla původně konstruována, a nakladatelstvím Yinachi.

 
Koncept výstavy: Tereza Dobiášová, Ondřej Horák, Adam Langer
Produkce: Kristýna Jirátová (DEPO2015), Renata Lederová (Sladovna Písek)
Grafika a vizuál: Vojtěch Šeda, Daniela Sklenářová
Architektura: Lukáš Urbanec
Stavba: Ivo Opl, Lukáš Urbanec, Lukáš Zahradník, Martina Šantorová, Roman Vodička, Jura Švehla
Lektorské programy: Sladovna Písek, Linda Suchánková
Zápůjčky a doprovodný program: FC Viktoria Plzeň
Na základě knihy Hrdinové nakladatelství Yinachi
 

Eva Tvrdá představí dvojjazyčnou novelu Očima vidět/Očami vidźeć

OSTRAVA: Moravskoslezská vědecká knihovna v Ostravě přivítá jako hosta první letošní Knihovnické středy dne 29. 1. 2020 v 16.30 hodin známou autorku Evu Tvrdou.

29.01.2020
16:30 - 18:30
Autor článku: 
Marcela Stehlíková

Spisovatelka z Hlučínska představí novou knihu Očima vidět/Očami vidźeć, v níž se vrací k tématu svého kraje. Citově velmi silná novela má určitou zvláštnost, a tou je její dvojjazyčnost. Čtenář má možnost přečíst si příběh v češtině a poté i v laštině, spisovném jazyce, který ve 20. století vytvořil na základě původního jazyka slezskomoravské oblasti básník Óndra Łysohorsky, a který Eva Tvrdá aktualizuje o živé zbytky původního jazyka západolašské oblasti.

Současně autorka přispěje k besedě se čtenáři vědecké knihovny úvahou na téma "Charakteristika jazyka severní Moravy a české části Slezska a jeho spisovná podoba na počátku 21. století". Jedná se o utopii nebo reálnou možnost? Součástí programu bude beseda s autorkou a v závěru rovněž autogramiáda.

Ukázka z knihy:

Všechny změny začaly něčím, co mi nahánělo hrůzu, aniž jsem tušila proč. Po vesnici se začalo šuškat, že Rothschildové odvážejí všechno, co je cenné, ze zámku pryč, prý až do Rakouska. Od chvíle, kdy jsem to zaslechla i já, jsem okolo zámku začala chodit s naprosto novými pocity. Za kamennou zdí už nebyl bezstarostný bezpečný svět, ale cosi, co bylo v ohrožení. Říká se, že místa mají své duchy. Věřím tomu, protože v létě 1938 dobří duchové zámek opustili.

Všecke zmjeny začały čimsyk, co mi nahaňało hruzu, choć joch němjeła tušeni čemu. Po dźedźině se začało povjedać, že Rothschildźi odvažaju vśo, co je hodno, ze zamku preč, až do Rakuska. Od chvile, jak to aji joch zasłechła, chodźiłach kołem zamku s navjerně novymi pocytami. Za kameňovym murem už něbył bezstarosny bezpečny svjet, ale cosyk, co było v ohrožeňu. Pravji se, že mista maju svojich duchuv. Vjeřym temu, bo na leto 1938 dobřy duchove zamek opuśćili.

Událost na facebooku zde: https://www.facebook.com/events/2473834459610468/

Pozvánka na webových stránkách knihovny zde: https://www.svkos.cz/o-knihovne/kalendar-akci/eva-tvrda-ocima-videt-ocami-vidzec

Struny dětem v Minoru přivítají Ivu Bittovou, Barboru Polákovou, Marthu Issovou či Clarinet Factory, předprodej je spuštěn

PRAHA: Rodinný festival Struny dětem rozehraje poslední březnový víkend divadlo Minor a Novoměstskou radnici. Od pátku 27. do neděle 29. března se mohou malí i velcí návštěvníci opět těšit na pestrou paletu představení, koncertů, výtvarných dílniček a kreativních workshopů.

od 27.03.2020 do 29.03.2020
Autor článku: 
TZ/klapka

Struny dětem pro své návštěvníky připravují hned několik premiér. Iva Bittová ve svém sólovém představení Opičák a pitomci vtipně poodhalí dětem, jak hloupě se často chovají dospělí, když chtějí být důležití… Hudbu pro I. dámu naší alternativní scény na tělo složil uznávaný skladatel Aleš Březina. Zábavnou show plnou vtipných glos a chytlavých melodií připravuje  osobitá zpěvačka Barbora Poláková. Do světa hmyzí říše vtáhne děti Beata Hlavenková, která v koncertní premiéře se svým týmem uvede představení inspirované knihou Ó, Ó, Ó, Vajíčko. Koncertem provede mj. herečka Martha Issová. Na scénu divadla Minor se díky Strunám dětem vrátí i další projekt Beaty Hlavenkové - ikonické Pišlické příběhy s Ivanem Trojanem v roli vypravěče. Se čtyřmi muži s klarinety alias Clarinet Factory procestujeme kus hudebního světa, pozvou si beskydský vokální soubor Grunik. Koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodička se v tradičním festivalovém setkávacím formátu představí s klavíristou Martinem Kasíkem. Z dalších vystupujících jmenujme ještě Gabrielu Vermelho, originální skupinu Hm... či energického Marca Čaňa s Cover Paradise.

 

Přední čeští umělci tradičně připravují pro festival program šitý na míru rodinnému publiku. Festival chce inspirovat, představovat pestrost uměleckých disciplín a bere rodinného diváka vážně,“ vysvětluje ředitelka festivalu Dana Syrová. Vedle koncertů a představení čeká na děti celá řada hudebních a výtvarných workshopů pod vedením etablovaných umělců. Programem ožije i Vodičkova ulice mezi Minorem a Novoměstskou radnicí. Jednotlivé akce jsou rozděleny dle věkových kategorií. Kompletní program a všechny podrobné informace jsou k dispozici na www.strunydetem.cz. Předprodej vstupenek byl zahájen.

 

Program festivalu Struny dětem v Minoru otevře v páteční podvečer minorské divadelní představení ZÁ-TO-PEK!, které divákům přiblíží osobnost našeho jedinečného sportovce. Sobotní dopoledne bude velká scéna divadla Minor patřit Pišlickým příběhům - autorskému projektu Beaty Hlavenkové podle knihy Filipa Rychlebského v podání Ivana Trojana, Gabriely Vermelhy, Milana Caise, Petra Ostrouchova a dalších. S Bardolinem se vydáme Kolem světa za 60 minut, kdy nás kapela zavede za Kelty i cikánskou hudbou, navštívíme Severní a Jižní Ameriku, zastavíme se na skok v Indii a Číně. Připraven je i tematický workshop, kde děti čeká zpěv, rytmika, tanec i seznámení s exotickými nástroji. Odpoledne to rozbalí kapela HM... s koncertním programem Klukoviny? Nevadí - tři tátové a jeden odrostlejší kluk zahrají dětem písně pro dospělé a dospělým písně pro děti. Současné, všem dobře známé populární songy se v koncertním pojetí Marca Čaňa a Cover Paradice stanou fúzí klasické hudby a dostanou úplně nový rozměr. Na Setkání u houslí se těší koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodička společně s klavíristou Martinem Kasíkem. V sobotu s dětmi na workshopu rozezní bubny Jan Hrovatitsch a Markéta Ptáčníková. Pro šikovné ruce je tu korálkový workshop s Marcelou Salajkovou, který vtáhne do podmořského světa nebo kreativní dílna s názvem Sovy a noční tvorové Martiny Peterkové. S tou se děti potkají i na výtvarném workshopu inspirovaném snovým světem malíře Maxe Ernsta, kde se bude tvořit technikou frotáže.

 

Neděle bude patřit festivalovým premiérám. Divoce a něžně skloubí svůj hlas s houslemi Iva Bitttová v neopakovatelné interpretaci pohádky Wilhelma Hauffa, kterou pro zpěvačku a festival Struny dětem zhudebnil pod názvem Opičák a pitomci skladatel filmové a divadelní hudby Aleš Březina. Do hmyzí říše pozve děti premiérové koncertní představení dle knihy Ó, Ó, Ó Vajíčko! Beata Hlavenková s Patrikem Hlavenkou hudebně ztvárnili příběh z výtvarné dílny Ester a Milana Starých, kterým provedou sami autoři hudby, živá kapela, malí zpěváci a Martha Issová. Se čtyřmi klarinety se vydáme na interaktivním koncertu Lúky zelené za krásami přírody. Hudební těleso Clarinet Factory, které má za sebou spolupráci s takovými hvězdami jako je Bobby McFerrin, Iva Bittová či PKF – Prague Philharmonia a Filharmonií Brno, doprovodí pěvecký soubor Grunik. Moderní popový zvuk a svébytná poetika s vtipnými glosami, která se vymyká všem kategoriím – to je Barbora Poláková! Ta si pro děti připravila úžasně pulzující a zábavnou koncertní show, kterou si zaručeně užijí i rodiče. Novou pohádkovou rošádu vykouzlí Storytelling CZ v oblíbeném Příběhomatu. S Martinou Peterkovou si budou moci děti vyzkoušet na „hmyzích“ výtvarných workshopech techniku dekalku, kterou s oblibou používali surrealisté nebo ilustrátoři Jiří Trnka a Daisy Mrázková. S výtvarnicí Sylvyí Francovou se zase vydají do hlubin Prahy, kde poodhalí dávné příběhy a vytvoří si vlastní leporelo. Na písničkové workshopy zve La škola.

 

Řada dalších dílniček a hravých zón nabídne v sobotu a v neděli na Novoměstské radnici odpočinek i místo pro aktivní kreativitu zdarma. Vodičkovu ulici v sobotu odpoledne rozburácí bubenická show Par a Didl a nedělní dopoledne navštíví Samba Band.

 

hraví partneři: Tomáš a Ivana Janečkovi, Centrum Sámovka, Centrální depozitář cenných papírů
spolupořadatelé: divadlo Minor, Novoměstská radnice
za finanční podpory: Ministerstvo kultury, hlavní město Praha, MČ Praha 1, MČ Praha 2
hlavní mediální partner: Česká televize
mediální partneři: S dětmi v Praze, Český rozhlas Junior, Kam s dětmi
partner dílniček: Aerosol Service a.s.
parťák hravých zón: ČT :D, Mindok
speciální poděkování: OSA, Centrum Pod Pekárnami,  Emun Partners, HORMEN
díky patří též:  Mama coffee, Vyšší a Střední odborná škola pedagogická a sociální, Praha 6

Stránky

Přihlásit se k odběru RSS - Knihy, literatura, média