ČR: Cyril Dobrý žije na hraně mezi policií a drogovou mafií. Lenka Krobotová je analytičkou v protidrogové centrále v Praze, ale také manželkou a matkou malých dětí. Potkají se na společném případu, který ohrozí jejich životy, i životy jejich blízkých. Šestidílnou minisérii Zrádci uvede ČT1 poprvé v neděli 23. února od 20.10 hodin.
Zrádci jsou příběhem o nerovném boji policie s drogovou mafií a o morálních hranicích, které je někdy třeba překračovat. „Spolupráce s Viktorem Taušem je vždy fascinující. Po úspěšném Vodníkovi přichází s tématem, které je na první pohled specifické. Seriály a filmy z drogového prostředí jsou společností obvykle složitěji přijímané. My se ve Zrádcích rozhodli jít ještě dál. Nezaměřili jsme se na uživatele, ale na systém prodeje drog, jeho součástek i kontrolní aparát. Kromě této linie také sledujeme příběhy mladého kluka a ženy, elitní policistky, kteří se do tohoto systému z různých pohnutek zapletou. Navzdory tomu, že se téma může zdát jako vzdálené běžným produkcím, stále silně zpracovává přenositelné motivy rodiny, vztahů, viny a trestu,“ vysvětluje motivaci k natočení minisérie kreativní producent Jan Lekeš.
„Rád píšu o světech, které vůbec neznám a v nichž se normálně nepohybuji. Snažím se o nich zjistit všechno. Seriál Zrádci se odehrává v prostředí, kde musí protidrogová policie změnit způsob své práce, aby bylo vůbec možné držet tempo s dobou. Přitom ale zároveň dělá chyby, které stojí lidi kolem ní životy,“ doplňuje scenárista Miro Šifra.
Scénář vznikl podle původního námětu Jiřího Vacka, jednoho ze zakladatelů Národní protidrogové centrály, a na základě příběhů policistů z terénu. Děj by se dal shrnout jako tři týdny v životě dealera Davida Frýdla (Cyril Dobrý) který působí v česko-vietnamské drogové mafii i jako policejní informátor. „Umí pohotově vyřešit problémy, bohužel však není schopen vnímat širší souvislosti vlastních rozhodnutí v časové perspektivě, což ho nakonec dostihne,“ popisuje svou postavu Cyril Dobrý. Během vyšetřování se setkává s analytičkou Petrou Vávrovou (Lenka Krobotová). Ta v něj získá důvěru a společně se pokoušejí dostat hlavu vietnamské mafie. „Určitě se jedná o jednu z mých největších rolí. Rozsahem, obsahem postavy i jejími možnostmi. Je to bezesporu složitější, nejednoznačný charakter, ale především zajímavá silná osobnost, chytrá policistka, dobrá máma a manželka. Prostě silná žena,“ říká Lenka Krobotová.
Televizní tvorba Viktora Tauše se těší oblibě diváků i odborné veřejnosti. Minisérii Vodník vidělo 1,2 milionu diváků starších patnácti let, kriminálku Modré stíny sledovalo na milion diváků. Oba projekty si vysloužily nominaci na Českého lva.
režie: Viktor Tauš, Matěj Chlupáček // scénář: Miro Šifra // dramaturgie: Petr Jarchovský // kamera: Martin Douba // střih: Alois Fišárek, Marek Opatrný // koproducenti: Česká televize, Barletta, Heaven’s Gate, MD4 producent: Viktor Tauš // výkonná producentka: Ilona Jirásková // kreativní producent: Jan Lekeš // hrají: Lenka Krobotová, Cyril Dobrý, Václav Neužil, David Novotný, Igor Bareš, Miloslav Pecháček, Martin Havelka a další
RONOV NAD DOUBRAVOU: V souvislosti s plánovaným dokončením celkových úprav náměstí se vedení města rozhodlo naplnit myšlenku pořízení sochy věnované svému nejslavnějšímu rodákovi. Ta se objevovala již od šedesátých let minulého století, kdy byla v Nečasově vile instalována obrazová galerie určená nejen pro díla Chittussiho, ale i dalších malířů Železných hor.
ČR-PRAHA: Hlavním cílem předloženého návrhu je především zavést do právního řádu České republiky institut statusu umělce. Děje se tak prostřednictvím novelizace zákona č. 203/2006 Sb. o některých druzích podpory kultury. Za tímto účelem novela zřizuje nový registr umělců, který povede Ministerstvo kultury. Status umělce se stane nástrojem možné finanční podpory pro umělce, kteří mají na trhu práce mnohdy velmi specifické postavení.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?
Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!
Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz