<p>KRNOV: Omnium z.s., Město Krnov a ÚPP FA ČVUT Vás zvou na seminář PROMĚNY HISTORICKÉ ARCHITEKTURY VENKOVA (III.) – Krnov. Záštitu poskytl ministr zemědělství Marian Jurečka.</p> <p>Termín: 19. – 20. března 2015 od 9 hodin</p> <p>Místo konání: prostory Koncertního sálu sv. Ducha, ul. Sv. Ducha 79/30, Krnov</p> <p>Téma<br />
Způsob řešení architektonicky kvalitní modernizace a rekonstrukce historických hospodářských a obytných objektů odpovídající potřebám a požadavkům 21. století.<br />
. Historický objekt Kosárny ve Velkých Karlovicích<br />
· Obnova venkovské usedlosti v Ratajích<br />
· Velké Karlovice, tradice a současnost<br />
· Obnova domu z 2. pol. 18. st. č.p. 98 ve Vápenné<br />
· Dokumentace a transfer památek lidového stavitelství v oblasti Českomoravského pomezí<br />
· Příklady obnovy venkovských objektů<br />
· Muzeum Slezský venkov Holasovice<br />
· Vodní mlýn Wesselsky · Dubová hora na Kokořínsku (jízdárna)<br />
· Obnova synagogy v Krnově v rámci projektu 10 hvězd · Obnova renesančního zámku v Hustopečích n. B.<br />
· Obnova barokní sýpky v areálu zámku Raduň</p> <p>Program semináře přiložen<br />
Registrace na seminář (kapacita je omezená): registrace@omniumos.cz</p> <p>Ing. Jakub Děd<br />
Omnium o.s.<br />
Tel.: 739 385 928<br />
E-mail: jded@omniumos.cz<br />
www.omniumos.cz</p>
RONOV NAD DOUBRAVOU: V souvislosti s plánovaným dokončením celkových úprav náměstí se vedení města rozhodlo naplnit myšlenku pořízení sochy věnované svému nejslavnějšímu rodákovi. Ta se objevovala již od šedesátých let minulého století, kdy byla v Nečasově vile instalována obrazová galerie určená nejen pro díla Chittussiho, ale i dalších malířů Železných hor.
ČR-PRAHA: Hlavním cílem předloženého návrhu je především zavést do právního řádu České republiky institut statusu umělce. Děje se tak prostřednictvím novelizace zákona č. 203/2006 Sb. o některých druzích podpory kultury. Za tímto účelem novela zřizuje nový registr umělců, který povede Ministerstvo kultury. Status umělce se stane nástrojem možné finanční podpory pro umělce, kteří mají na trhu práce mnohdy velmi specifické postavení.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?
Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!
Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz