čtvrtek
25. dubna 2024
svátek slaví Marek
autor s knihou
© zdroj: archiv nakladatele



První český román ze zákulisí pražské burzy vychází nově jako audiokniha

ČR: Kniha Makléř, kterou napsal Martin Kodýdek na základě svého dlouholetého působení v burzovním prostředí, vychází nově jako audiokniha. Román skvěle načetl herec a dabér, člen divadla Husa na provázku Jan Kolařík. Odhaluje posluchačům praktiky i vztahy burzovního světa a přináší příběh o českých „vlcích z Wall Street“ s napínavou krimi zápletkou.

Autor článku: 
TZ/ika

https://audioteka.com/cz/audiobook/makler

Makléř je první a pravděpodobně jedinou knihou, která využívá pro svůj příběh kulisy pražské burzy počátku tisíciletí. Hlavní hrdina Ondra Dohnal prochází proměnou z vesnického kluka na jednoho z významných hráčů na pražské burze. Pracuje v největší české makléřské firmě, které neomezeně vládne její majitel Arnold Gold, jemuž nechybí obchodní schopnosti na úkor lidské empatie. Ondra se dostává do vleku Goldova životního obchodu, který je ale za hranou zákona. Jak to tak bývá, věci se nakonec vyvinou jinak, než všichni čekají …

Makléř je unikátní sondou do prostředí, které zůstává široké veřejnosti ukryto, v tom také spočívá jeho největší kouzlo. Spousta mikro-příběhů ze života makléřů dodává hlavnímu příběhu šťávu. Spolu s přímočarým stylem psaní tak vznikla čtivá kniha, která není jen pro ty, co se zajímají o finanční trhy. Obyčejný mladík z Valašska, který od dětství snil o úspěchu, se po vysoké škole rychle šplhá na vrchol v prestižní burzovní firmě. Proniká však do prostředí, kterému vládne strach, stres, chamtivost a kde jediným měřítkem jsou peníze.

V krátké a úderné knize s krimi zápletkou těží autor z detailní znalosti prostředí, neboť dlouhá léta pracoval u největšího obchodníka s cennými papíry v ČR. Podává autentický a velmi zajímavý pohled do nitra dění na pražské burze. Makléř se nezaměřuje na odborné detaily, ale spíše na příběh a vztahová témata, je proto dobře přístupný i širší veřejnosti. Burzovní dění funguje hlavně jako zajímavá a pro část čtenářů exotická kulisa.

Více o knize v přiložené TZ a zde:

https://www.makler-kniha.cz/

https://www.facebook.com/knihamakler/

https://www.albatrosmedia.cz/tituly/51629289/makler-audiokniha/

https://audioteka.com/cz/audiobook/makler

Zdroj: Ondřej Hampl, Managing Partner, ACCEDO Czech Republic Communications s.r.o.
 

Mohlo by vás také zajímat...

RONOV NAD DOUBRAVOU: V souvislosti s plánovaným dokončením celkových úprav náměstí se vedení města rozhodlo naplnit myšlenku pořízení sochy věnované svému nejslavnějšímu rodákovi. Ta se objevovala již od šedesátých let minulého století, kdy byla v Nečasově vile instalována obrazová galerie určená nejen pro díla Chittussiho, ale i dalších malířů Železných hor.

Pardubický kraj
Instituce a kulturní zařízení, Výtvarné umění, Senioři, Památky
Co se děje
25.04.2024

ČR-PRAHA: Hlavním cílem předloženého návrhu je především zavést do právního řádu České republiky institut statusu umělce. Děje se tak prostřednictvím novelizace zákona č. 203/2006 Sb. o některých druzích podpory kultury. Za tímto účelem novela zřizuje nový registr umělců, který povede Ministerstvo kultury. Status umělce se stane nástrojem možné finanční podpory pro umělce, kteří mají na trhu práce mnohdy velmi specifické postavení.  

Celá ČR, Hl. m. Praha
Co se děje
25.04.2024

LIBEREC: Pro Liberec je Botanická zahrada nejen turistickou atrakcí, ale významným vědeckým botanickým centrem. Známost zahrady zvyšuje schopnost vědecká aktivita mezinárodních botanických konferencí, výměna teoretických znalostí přírody a také významná přednášková tvorba.

Liberecký kraj
Instituce a kulturní zařízení, Ostatní
Co se děje
25.04.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?

Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!

Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz

Celá ČR, Hl. m. Praha
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Senioři, Vzdělávání
EDITORIAL
24.04.2024