PLZEŇ: KUK je první český multižánrový projekt pro návštěvníky ve věku od 10 měsíců do 3 let a jejich rodiče. Tou nejlepší zábavou pro nejmenší letos na podzim od 11.-15. října rozehraje i plzeňské DEPO2015. Nenechte si ujít ta nejlepší divadelní představení, vyzkoušejte si pohybové a hudební workshopy a zadovádějte si v unikátní KUK herně. Přijďte se přesvědčit, že umění a zábava pro batolata existuje a že i vaše ratolest si KUK zamiluje.
Pro nejmenší objevitele a jejich rodiče je připraveno 11 divadelních představení, 5 pohybových workshopů, 1 koncert a po celých 5 dní opravdu obří herna.
Nenechte si ujít oblíbené inscenace Studia Damúza a novinku Divadlo rozmanitostí z Mostu nazvanou Výlet, workshopy BabYogy nebo Bleší cirkus, či koncert vážné hudby Filharmoniště. Nejmenší průzkumníci se můžou těšit na bludiště se spoustou srandovních skrýší a vymožeností, hravé tabule, originální haptický koberec, odpočívárnu pro ty, které hraní unaví, měkoučkou nafukovací prolézačku, útulné skrýše i další hravé objekty, ze kterých budou určitě nadšení.
„KUK nabízí rodinám s malými dětmi smysluplný program s vysokou uměleckou úrovní, nekomerční alternativu kvalitní dětské zábavy i inspirativní divadelní přehlídku. Představení pro batolata nejsou klasickými pohádkami, ale spíše setkáním, kde se ti nejmenší skrze hudbu, různé materiály a další vjemy poprvé setkávají s divadlem. Tak jak je to pro ně nejpřirozenější – bez sedaček, s možností pohybu, a hlavně společně s rodiči,“ sděluje výkonná producentka všech akcí Zuzana Cajtlerová.
Projekt navazuje na celosvětový trend divadla pro nejmladšího diváka a chce ho představit také českému publiku. Inspirativní doprovodné aktivity podporují společné trávení volného času rodičů s dětmi.
„Přínos festivalu tkví především v tom, že rozvíjí dětskou představivost, seznamuje nejmladší diváky s hudbou i divadlem a buduje v nich vztah k umění přirozeným způsobem. I název KUK vychází z touhy dětí objevovat a poznávat. Zároveň se snažíme propojovat rodiče s malými dětmi v daných lokalitách a zamezit tak jejich částečné sociální izolaci během rodičovské dovolené,“ vysvětluje ředitelka projektu Daniela Fialová.
Kompletní program
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?
Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!
Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz
ČERVENÝ KOSTELEC: V sobotu 20. dubna se v kině Luník v Červeném Kostelci uskutečnilo 71. krajské kolo celostátní filmové přehlídky České vize. Filmová soutěž je určena neprofesionálním filmovým tvůrcům starším osmnácti let. Přihlášeno bylo 19 snímků. Nejlépe z nich uspěly filmy studentů filmových škol, dařilo se i hraným filmům. Porota také rozdala čestná uznání.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Kateřiny Hubertové za Geisslers Hofcomoedianten.
HRADEC KRÁLOVÉ: Filmový dokument „Petrkov 13“ představuje místo, ve kterém žil a tvořil básník, grafik a překladatel Bohuslav Reynek se svojí francouzskou ženou, básnířkou Suzanne Renaudovou, a také osudy obou umělců. V obrazech je přítomný i Grenoble, kde se roku 1923 Suzanne s Bohuslavem nad svou básnickou sbírkou seznámila a odkud se do Petrkova po svatbě roku 1926 vydala. Petrkov se měl stát domovem vždy jen na půl roku, aby se manželé a později i se syny Danielem a Jiřím vraceli do Francie vždy na chladné měsíce. Údělem rodinných i dějinných událostí se však stal místem, ze kterého se od roku 1948 do své domoviny Suzanne Renaudová již vracet nemohla. Současná tvář místa si zachovává otisk celé rodiny Reynkových a vypovídá příběh domova i exilu, ve kterém se zrodila dodnes nesmírně ceněná umělecká díla a přivádí nové návštěvníky z české i francouzské kulturní oblasti. Po promítání filmu následuje přednáška Lucie Tučkové Petrkov jako domov i exil, v průsečíku putování. Akce se koná u příležitosti 60. výročí úmrtí básnířky Suzanne Renaudové.