ČR: Ministerstvo zemědělství vyhlásilo na rok 2017 dotační program na údržbu a obnovu kulturních a venkovských prvků. Cílem je zachování charakteristického rázu vesnic a zároveň zvýšení turistické atraktivity venkova. Žádost je možné podat v termínu od 6. do 24. února.
Program je v letošním roce rozdělen na pět podprogramů, jejichž cílem je údržba a obnova stávajících kulturních prvků venkovské krajiny, historických zemědělských strojů a zařízení, významných zemědělských historických dominant jedinečného charakteru, budování míst pasivního odpočinku, a nově také oprava hlavních a vedlejších polních cest v extravilánu obcí.
Polní cesty byly do podprogramu zahrnuty, protože dotvářejí krajinný ráz a zvyšují biodiverzitu území. Zároveň trvale a výrazně ohraničují pozemky i katastrální hranice. Jejich obnova a údržba bude mít zásadní přínos také v podobě lépe zpřístupněného území. Součástí projektu může být i úprava zeleně v bezprostředním okolí památky. Stavby musí být dokončeny do 30. září 2018. Prodloužení doby možné realizace je jednou ze zásadních změn a poskytne žadatelům na veškeré práce potřebný čas.
Ministerstvo zemědělství vyhlásilo výzvu v rámci tohoto programu poprvé v loňském roce. Mezi 866 úspěšných žadatelů rozdělilo přibližně 250 milionů korun.
Žádost je možné podat v termínu od 6. do 24. února.
Další info ZDE
RONOV NAD DOUBRAVOU: V souvislosti s plánovaným dokončením celkových úprav náměstí se vedení města rozhodlo naplnit myšlenku pořízení sochy věnované svému nejslavnějšímu rodákovi. Ta se objevovala již od šedesátých let minulého století, kdy byla v Nečasově vile instalována obrazová galerie určená nejen pro díla Chittussiho, ale i dalších malířů Železných hor.
ČR-PRAHA: Hlavním cílem předloženého návrhu je především zavést do právního řádu České republiky institut statusu umělce. Děje se tak prostřednictvím novelizace zákona č. 203/2006 Sb. o některých druzích podpory kultury. Za tímto účelem novela zřizuje nový registr umělců, který povede Ministerstvo kultury. Status umělce se stane nástrojem možné finanční podpory pro umělce, kteří mají na trhu práce mnohdy velmi specifické postavení.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?
Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!
Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz