PRAHA: Čestná občanství hlavního města Prahy a Ceny hlavního města Prahy předal do rukou mimořádných osobností, jejichž dílo je spojeno s hlavním městem a které se zasloužily o šíření jeho věhlasu ve světě, primátor Zdeněk Hřib. Slavnostní akt proběhl 18. 12. 2019.
Novými čestnými občany hlavního města Prahy se stali onkolog Pavel Klener a režisér Jiří Menzel, stříbrnou medaili hlavního města Prahy obdrželi ředitelka Uměleckoprůmyslového musea Helena Koenigsmarková a dirigent Jiří Chvála.
„Všichni držitelé ocenění jsou kapacity ve svých oborech, přispěli k jejich rozvoji a díky nim mnoho lidí po celém světě ví, kde leží Česká republika a Praha. Jsem velmi rád, že jsem jim mohl dnes osobně poděkovat za vše, co dosud vykonali a co v budoucnu ještě vykonají. Jejich životní příběhy jsou nesmírně zajímavé a inspirativní," uvedl primátor hl. m. Prahy Zdeněk Hřib.
RONOV NAD DOUBRAVOU: V souvislosti s plánovaným dokončením celkových úprav náměstí se vedení města rozhodlo naplnit myšlenku pořízení sochy věnované svému nejslavnějšímu rodákovi. Ta se objevovala již od šedesátých let minulého století, kdy byla v Nečasově vile instalována obrazová galerie určená nejen pro díla Chittussiho, ale i dalších malířů Železných hor.
ČR-PRAHA: Hlavním cílem předloženého návrhu je především zavést do právního řádu České republiky institut statusu umělce. Děje se tak prostřednictvím novelizace zákona č. 203/2006 Sb. o některých druzích podpory kultury. Za tímto účelem novela zřizuje nový registr umělců, který povede Ministerstvo kultury. Status umělce se stane nástrojem možné finanční podpory pro umělce, kteří mají na trhu práce mnohdy velmi specifické postavení.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?
Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!
Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz