PRAHA: Pro letošní ročník připravili organizátoři velkou lahůdku do průvodu – za jednotlivé univerzity zahrají na jejich alegorických vozech největší hvězdy Majálesu. Tomáš Klus, Marpo & TroubleGang, Jelen, Rybičky 48, Vypsaná Fixa nebo Inekafe – ti všichni se zúčastní letošního majálesového průvodu, který zahájí svou pouť do Letňan v sobotu 29. dubna od 10.00 na nároží ulic Vodičkova a Jungmannova v centru Prahy.
„Jednotlivé univerzitní, ale i středoškolské týmy se počátkem dubna účastnili takzvané „majálesové losovačky“ – ceremoniálu, kdy bylo losem určeno, kterou školu bude jaká kapela reprezentovat. Úkolem kapely pak není jen zahrát velký koncert na Majáles Open Airu v Letňanech, ale podpořit také kandidáty na krále a královnu jednotlivých škol a reprezentovat jejich školu v majálesovém průvodu,“ říká jeden z organizátorů David Peštál.
Kapely zahrají na alegorických vozech škol, které chystají jednotlivé studentské týmy.
Více v přiložené TZ
RONOV NAD DOUBRAVOU: V souvislosti s plánovaným dokončením celkových úprav náměstí se vedení města rozhodlo naplnit myšlenku pořízení sochy věnované svému nejslavnějšímu rodákovi. Ta se objevovala již od šedesátých let minulého století, kdy byla v Nečasově vile instalována obrazová galerie určená nejen pro díla Chittussiho, ale i dalších malířů Železných hor.
ČR-PRAHA: Hlavním cílem předloženého návrhu je především zavést do právního řádu České republiky institut statusu umělce. Děje se tak prostřednictvím novelizace zákona č. 203/2006 Sb. o některých druzích podpory kultury. Za tímto účelem novela zřizuje nový registr umělců, který povede Ministerstvo kultury. Status umělce se stane nástrojem možné finanční podpory pro umělce, kteří mají na trhu práce mnohdy velmi specifické postavení.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?
Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!
Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz