středa
24. dubna 2024
svátek slaví Jiří
© Odbor komunikace a marketingu MHMP



Praha založila nadační filmový fond

PRAHA: Pražské zastupitelstvo schválilo na svém zářijovém zasedání založení Nadačního fondu Praha ve filmu - Prague Film Fund. Účelem tohoto fondu je podpora pozitivní reprezentace hlavního města Prahy v zahraničí prostřednictvím filmové a televizní tvorby. „Uvědomujeme si přesahy audiovizuální produkce, které se promítají do ekonomických přínosů městského i státního rozpočtu, zaměstnanosti i zvýšeného zájmu o Prahu jako turistickou destinaci,“ řekl radní Jan Wolf, který návrh na založení fondu předkládal.

Autor článku: 
Vít Hofman

Jako příklad je možné uvést čínský film „Jen my víme“ z roku 2014, který zhlédlo 56 milionů diváků. Ten přispěl v roce 2015 k významnému nárůstu čínských turistů, jejich počet se zvedl o 200 000.

„Založení fondu jsem iniciovala také z důvodu, že Praha turisticky i filmařsky patří k nejžádanějším městům v Evropě. To je dáno nejen dlouholetou tradicí filmového průmyslu, ale i profesionalitou produkčních týmů a unikátností geografické polohy. Věřím, že se díky fondu podaří v Praze natočit film světového formátu,“ uvedla Eliška Kaplický, předsedkyně Výboru pro kulturu, památkovou péči, výstavnictví, cestovní ruch a zahraniční vztahy ZHMP.

Z fondu bude možné poskytnout finanční prostředky jak pro celovečerní filmy a televizní filmy, tak i pro seriály určené k zahraniční distribuci v kinech a na zahraničních televizních stanicích. O nadační příspěvky mohou podle podmínek schválených v zakládací listině fondu žádat zahraniční produkce, které mají pobočku v České republice či koprodukční nebo servisní smlouvu s profesionálním subjektem se sídlem v České republice, případně čeští producenti s prokázanou koprodukční participací na zahraničním projektu.

„O přidělení příspěvku bude rozhodovat správní rada fondu, která je složena ze zástupců filmových institucí, odborníků z oblasti filmového průmyslu, expertů z oblasti turismu, ekonomie a marketingu a ze zástupců volených orgánů hlavního města Prahy,“ dodala Kaplický.

Finanční prostředky alokované pro fond v letošním roce činí 10 mil. Kč, stejná částka má být každoročně čerpána z rozpočtu hl. m. Prahy i v dalších letech. 

 

Mohlo by vás také zajímat...

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?

Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!

Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz

Celá ČR, Hl. m. Praha
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Senioři, Vzdělávání
EDITORIAL
24.04.2024

ČERVENÝ KOSTELEC: V sobotu 20. dubna se v kině Luník v Červeném Kostelci uskutečnilo 71. krajské kolo celostátní filmové přehlídky České vize. Filmová soutěž je určena neprofesionálním filmovým tvůrcům starším osmnácti let. Přihlášeno bylo 19 snímků. Nejlépe z nich uspěly filmy studentů filmových škol, dařilo se i hraným filmům. Porota také rozdala čestná uznání.

Královéhradecký kraj
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Soutěže a festivaly
Co se děje
23.04.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Kateřiny Hubertové za Geisslers Hofcomoedianten.

Celá ČR, Hl. m. Praha
Děti a mládež, Instituce a kulturní zařízení, Divadlo a tanec, Hudba
Články a komentáře
24.04.2024

HRADEC KRÁLOVÉ: Filmový dokument „Petrkov 13“ představuje místo, ve kterém žil a tvořil básník, grafik a překladatel Bohuslav Reynek se svojí francouzskou ženou, básnířkou Suzanne Renaudovou, a také osudy obou umělců. V obrazech je přítomný i Grenoble, kde se roku 1923 Suzanne s Bohuslavem nad svou básnickou sbírkou seznámila a odkud se do Petrkova po svatbě roku 1926 vydala. Petrkov se měl stát domovem vždy jen na půl roku, aby se manželé a později i se syny Danielem a Jiřím vraceli do Francie vždy na chladné měsíce. Údělem rodinných i dějinných událostí se však stal místem, ze kterého se od roku 1948 do své domoviny Suzanne Renaudová již vracet nemohla. Současná tvář místa si zachovává otisk celé rodiny Reynkových a vypovídá příběh domova i exilu, ve kterém se zrodila dodnes nesmírně ceněná umělecká díla a přivádí nové návštěvníky z české i francouzské kulturní oblasti. Po promítání filmu následuje přednáška Lucie Tučkové Petrkov jako domov i exil, v průsečíku putování. Akce se koná u příležitosti 60. výročí úmrtí básnířky Suzanne Renaudové.

 

Královéhradecký kraj
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Památky
Co se děje
22.04.2024