ČR: I když premiéra rodinné detektivky Ten, kdo tě miloval podle stejnojmenné knižní předlohy Marie Poledňákové je plánována až na 8. listopad, tvůrci filmu už představili filmový plakát.
Objevila se celá řada variant – zamrzlé okno, stromeček, vánoční ozdoba – různě graficky zpracované. Plakát musel vždy projít schvalovacími kolečky a poradními sezeními, což v důsledku, vůbec nebylo tak jednoduché, jak se zdá. Nakonec padla volba na adventní věnec, který zdobí Vánoce všude kolem nás v různých barevných variantách. Jeho tvar umožnil graficky snáze zapracovat i tváře hlavních představitelů filmu: Soni Norisové, Evy Holubové, Václava Postráneckého, Lukáše Vaculíka i Hynka Čermáka.
Adam Dvořák, producent a střihač filmu, k plakátu doplňuje: „Chtěli jsme filmem dát divákům vánoční dárek. Tímto směrem jsme se vydali i ve vizuálu plakátu. Kromě atmosféry Vánoc jsme chtěli také zachovat náladu předchozích filmů Marie Poledňákové, která je autorkou knižní předlohy filmu. Zkoušeli jsme to různě, přes zamrzlá okna a sněhové vločky, nakonec však padla volba na “dárek” doplněný vánočním věncem. I v tomto případě se ukázalo, nakolik odlišné jsou tyto adventní věnce v našich domácnostech a že se vedou sáhodlouhé spory i o nich, nejen o nejlepším bramborovém salátu… Někdo dává sušené ovoce, někdo slaměné ozdoby, jiný jenom mašle. V našem týmu jsme se ohledně jeho podoby několikrát sešli a nesčetněkrát vyměnili mnoho mailů. Nakonec jsme se sjednotili, už máme výsledek a pevně věříme, že dostatečně vystihuje atmosféru filmu a bude lákavou pozvánkou do kina i pro naše diváky.“
Ten, kdo tě miloval v kinech od 8. listopadu 2018.
Tvůrčí tým filmu Ten, kdo tě miloval
Žánr: rodinná detektivka
Námět, knižní předloha a spolupráce na scénáři: Marie Poledňáková
Scénář: Jan Pachl
Dramaturg Josef Viewegh
Režie: Jan Pachl
Producent: Adam Dvořák
Hrají: Hynek Čermák, Eva Holubová, Lukáš Vaculík, Soňa Norisová, Václav Postránecký, Lívia Bielovič, Pavel Řezníček, Kryštof Racek & Viktor Antonio, Lukáš Příkazký, Jitka Smutná, Petra Nesvačilová, Miloš Pokorný, Roman Ondráček, Ester Kočičková a další
Kamera: Pavel Berkovič
Hudba: Tadeáš Věrčák
Střih: Adam Dvořák
Kostýmy: Vladimíra Fomínová
Pravidelně aktualizované informace hledejte na www.tenkdotemiloval.cz a FB Ten, kdo tě miloval http://bit.ly/2Bakm01
Koproducentem filmu je Česká televize.
Mediálními partnery jsou: Česká televize, Rádio Impuls, Blesk, TV Mini a TotalFilm.
Zdroj: Johana Turner, TURNER PR
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?
Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!
Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz
ČERVENÝ KOSTELEC: V sobotu 20. dubna se v kině Luník v Červeném Kostelci uskutečnilo 71. krajské kolo celostátní filmové přehlídky České vize. Filmová soutěž je určena neprofesionálním filmovým tvůrcům starším osmnácti let. Přihlášeno bylo 19 snímků. Nejlépe z nich uspěly filmy studentů filmových škol, dařilo se i hraným filmům. Porota také rozdala čestná uznání.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Kateřiny Hubertové za Geisslers Hofcomoedianten.
HRADEC KRÁLOVÉ: Filmový dokument „Petrkov 13“ představuje místo, ve kterém žil a tvořil básník, grafik a překladatel Bohuslav Reynek se svojí francouzskou ženou, básnířkou Suzanne Renaudovou, a také osudy obou umělců. V obrazech je přítomný i Grenoble, kde se roku 1923 Suzanne s Bohuslavem nad svou básnickou sbírkou seznámila a odkud se do Petrkova po svatbě roku 1926 vydala. Petrkov se měl stát domovem vždy jen na půl roku, aby se manželé a později i se syny Danielem a Jiřím vraceli do Francie vždy na chladné měsíce. Údělem rodinných i dějinných událostí se však stal místem, ze kterého se od roku 1948 do své domoviny Suzanne Renaudová již vracet nemohla. Současná tvář místa si zachovává otisk celé rodiny Reynkových a vypovídá příběh domova i exilu, ve kterém se zrodila dodnes nesmírně ceněná umělecká díla a přivádí nové návštěvníky z české i francouzské kulturní oblasti. Po promítání filmu následuje přednáška Lucie Tučkové Petrkov jako domov i exil, v průsečíku putování. Akce se koná u příležitosti 60. výročí úmrtí básnířky Suzanne Renaudové.