<p>Nedávno jsem pro potřeby vydavatele vypracovala přehled o tom, jak si Místní kultura vede. Mimo jiné jsem poskytla přehled témat a počet jejich výskytu. Z něho vyplynulo, že téma OSTATNÍ je druhé nejfrekventovanější hned po Živém umění. Jala jsem se tedy pátrat, proč tomu tak je.</p> <p>V první řadě je třeba uvést, že na našem webu je možné označit u jednoho textu více témat, např. Památky a Cestovní ruch, nebo Památky a Vzdělávání apod.<br />
Téma OSTATNÍ je využíváno tehdy, když vkladatel nenajde téma textu v nabídce, když si není jistý, ale také jej možná vede snaha, zvýšit návštěvnost zprávy.<br /> Je ale pravda, že hodně témat v nabídce nemáme. Týká se to např. archeologie, historie, významných osobností, ocenění, výročí, sbírek, nejrůznějších neobvyklých výstav, beneficí, sponzorství atd.<br />
Mimochodem i tento textík řadím do do kapitoly, o které je řeč…<br />
Rozšířit seznam témat OSTATNÍ nehodláme. Jednak jsem přesvědčená, že dokonale to nejde, a navíc by vznikl nepřeberný seznam hesel, ve kterém vyhledat to aktuální by značně zdržovalo.<br />
Zato otevřete-li na našich stránkách téma OSTATNÍ, k Vašemu potěšení si můžete listovat v široké škále kulturních aktivit, dokládajících jejich rozmanitost.<br />
Témata si můžete rozkliknout na horní (modré) liště. Najdete tam také odkaz „KRAJE“, kde zjistíte, ze kterého máme zveřejněných nejvíce článků a zpráv. Pominu-li Celou ČR, „vede“ Praha a Středočeský kraj, ale tyto statistiky můžete sami ovlivnit tím, že nám budete posílat informace o kulturním dění právě z toho vašeho.</p>
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?
Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!
Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Kateřiny Hubertové za Geisslers Hofcomoedianten.
OSTRAVA: Sedmý ročník uměleckých Cen Jantar vyvrcholí gala večerem, jehož součástí budou hudební vystoupení, připravené speciálně pro tuto příležitost. I letos o držitelích Ceny Jantar za celoživotní přínos rozhodlo odborné kolegium, složené z řady osobností kulturního života Moravskoslezského kraje.
KRÁLOVÉHRADECKÝ KRAJ: Královéhradecký kraj ocenil významné osobnosti v regionu. Mezi oceněnými je kardinál Dominik Duka, ředitel Oblastní charity Červený Kostelec a laureáti z oblasti sportu, školství, vědy i umění. In memoriam získal Medaili Královéhradeckého kraje I. stupně uznávaný zoolog a „Legenda Krkonoš“ Jiří Flousek.