ČR: Přehlídka filmové animace a současného umění PAF vyzývá autory k zasílání audiovizuálních děl do 11. ročníku soutěže Jiné vize CZ. Autoři mohou svá díla přihlašovat do 30. září 2017.
PODMÍNKY PŘIHLÁŠENÍ DO SOUTĚŽE
Díla přihlašujte prostřednictvím online formuláře / English version of the form
Soutěž Jiné vize CZ si dlouhodobě klade za cíl vytvářet povědomí o českém pohyblivém obraze: hraničních formách na pomezí animace, experimentálního filmu a videoartu. Očekává se tedy práce s pohyblivým obrazem v nejširším slova smyslu.
Deset děl vybraných letošním kurátorem Jiných vizí Michalem Novotným bude promítnuto jako filmové pásmo v kinosále a dále v rámci galerijní instalace na letošní 16. Přehlídce filmové animace a současného umění (PAF), která proběhne od 7. do 10. prosince 2017. Vítěze soutěže zvolí mezinárodní porota (Hlavní cena, Zvláštní uznání) a diváci (Cena diváků).V průběhu následujícího roku bude výběr deseti děl pod názvem Jiné vize CZ 2017 prezentován v České republice i v zahraničí. Předešlé výběry byly prezentovány například v New Yorku, na Islandu, v Texasu, nebo v kinech v Praze, Brně či v Bratislavě.
RONOV NAD DOUBRAVOU: V souvislosti s plánovaným dokončením celkových úprav náměstí se vedení města rozhodlo naplnit myšlenku pořízení sochy věnované svému nejslavnějšímu rodákovi. Ta se objevovala již od šedesátých let minulého století, kdy byla v Nečasově vile instalována obrazová galerie určená nejen pro díla Chittussiho, ale i dalších malířů Železných hor.
ČR-PRAHA: Hlavním cílem předloženého návrhu je především zavést do právního řádu České republiky institut statusu umělce. Děje se tak prostřednictvím novelizace zákona č. 203/2006 Sb. o některých druzích podpory kultury. Za tímto účelem novela zřizuje nový registr umělců, který povede Ministerstvo kultury. Status umělce se stane nástrojem možné finanční podpory pro umělce, kteří mají na trhu práce mnohdy velmi specifické postavení.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?
Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!
Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz