BRNO: Letní divadelní pauzu jistě ocení herci, ale užít si ji mohou i diváci. Tedy hlavně ti, kteří mají zájem nahlédnout do útrob divadelních budov. Národní divadlo Brno pořádá v týdnu od 12. do 18. srpna prohlídky Janáčkova a Mahenova divadla i Reduty. Vstupenky jsou již k dostání a je o ně zájem, některé časy už jsou vyprodané.
Prohlídky svých divadelních budov pořádá Národní divadlo Brno i během sezóny, ale pouze po individuální domluvě předem a pro skupiny návštěvníků.
„K dispozici jsou vám fundovaní průvodci, kteří vás seznámí nejen s jejich historií a stavebním vývojem, ale sdělí vám i nejrůznější zajímavosti a pikantnosti, které jen tak neuslyšíte. Dostanete se také do míst běžným divákům nepřístupných, jako je zákulisí nebo technické prostory divadla,“ láká na svém webu NDB.
V létě jsou pak budovy na jeden týden otevřené i pro jednotlivce. Prohlídky se konají od pondělí 12. do neděle 18. srpna, každou celou hodinu od 10 do 18 mimo polední pauzu od 13 do 14 hodin. Vstupenky lze zakoupit online, některé časy jsou už teď vyprodané. Na každou prohlídku je v prodeji 45 lístků.
Novou sezonu Národního divadla Brno zahájí 6. září od 18 hodin open-air koncert na piazzetě před Janáčkovým divadlem. Lidé uslyší hudební čísla z připravovaných premiér i titulů, které budou v nadcházející sezoně uvedeny, v podání sólistů Janáčkovy opery NdB. Chybět nebude operní sbor a orchestr Janáčkovy opery NdB.
Zdroj a více informací ZDE
RONOV NAD DOUBRAVOU: V souvislosti s plánovaným dokončením celkových úprav náměstí se vedení města rozhodlo naplnit myšlenku pořízení sochy věnované svému nejslavnějšímu rodákovi. Ta se objevovala již od šedesátých let minulého století, kdy byla v Nečasově vile instalována obrazová galerie určená nejen pro díla Chittussiho, ale i dalších malířů Železných hor.
ČR-PRAHA: Hlavním cílem předloženého návrhu je především zavést do právního řádu České republiky institut statusu umělce. Děje se tak prostřednictvím novelizace zákona č. 203/2006 Sb. o některých druzích podpory kultury. Za tímto účelem novela zřizuje nový registr umělců, který povede Ministerstvo kultury. Status umělce se stane nástrojem možné finanční podpory pro umělce, kteří mají na trhu práce mnohdy velmi specifické postavení.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?
Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!
Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz