čtvrtek
25. dubna 2024
svátek slaví Marek
© Obálka knihy



Nová příležitost pro bezdomovce: distribuce knihy

PRAHA: Bezdomovci v největších městech republiky dostali novou možnost přivýdělku. Ti, kteří prodávají časopis Nový prostor, prodávají nově i knihu. Sbírku humoristických fejetonů Jana Sterna nazvanou Démonologie všedního života. Projekt časopisu, z jehož prodeje mají bezdomovci polovinu ceny, běží v České republice již sedmnáctým rokem. Nově se prodejci Nového prostoru stali i distributory knižními. A to výhradními. 

Autor článku: 
luk

"Kniha do běžných obchodů nepůjde, je k dostání jen u našich prodejců," řekla výkonná ředitelka neziskové organizace Nový Prostor Dagmar Kocmánková. Jinak jde ovšem o zcela standardní knihu, s vlastním ISBN, mnoha ilustracemi a dvěma sty stranami textu.

Bezdomovci mají, tak jako z prodeje časopisu, polovinu ceny. Kniha stojí 200 korun. "Prodejce tak získá z každé knihy stovku. Myslím, že je to pro naše klienty zajímavé a únosné i pro čtenáře," uvedla Kocmánková.

Kniha obsahuje výběr 81 fejetonů, které v Novém prostoru vycházely v uplynulých osmi letech. V prodeji je od začátku července. "Prázdniny nejsou obvyklým termínem vydávání knih, ale u nás je to záměr. Jedním z cílů totiž je, aby si takto naši prodejci přivydělali v období, kdy tradičně prodají nejméně časopisů. Velká města se totiž v červenci a srpnu vylidní," vysvětlila Kocmánková a dodala, že pokud se nedoprodá během prázdnin, bude kniha u prodejců k dostání až do konce roku. Podle Kocmánkové jsou fejetony u čtenářů velmi oblíbené, jak ukázala nedávná čtenářská anketa. Právě proto vznikl nápad na knižní vydání. Jan Stern začal humoristické fejetony do Nového prostoru psát roku 2008, když převzal žezlo po letitém fejetonistovi a mediálním odborníkovi Janu Jirákovi. "Jan Jirák si vytvořil během devíti let, co do časopisu psal, velice osobitý styl. Bylo mi jasné, že se od něj musím nějak odlišit, že se nesmím snažit ho napodobovat. Posunul jsem tedy žánr od fejetonu klasického k fejetonu humoristickému," řekl autor knihy. 

 

Tomáš Kopečný
tiskový servis Jana Sterna
E-mail: tomas@kopecnypr.cz
Telefon: +420 603 238 221

 

Kontakt na vydavatele
Nový Prostor, z.ú.
Dagmar Kocmánková, ředitelka
Řeznická 14, 110 00 Praha 1
Email: projekt@novyprostor.cz
​TeI: +420 222 233 309

 

 

Mohlo by vás také zajímat...

RONOV NAD DOUBRAVOU: V souvislosti s plánovaným dokončením celkových úprav náměstí se vedení města rozhodlo naplnit myšlenku pořízení sochy věnované svému nejslavnějšímu rodákovi. Ta se objevovala již od šedesátých let minulého století, kdy byla v Nečasově vile instalována obrazová galerie určená nejen pro díla Chittussiho, ale i dalších malířů Železných hor.

Pardubický kraj
Instituce a kulturní zařízení, Výtvarné umění, Senioři, Památky
Co se děje
25.04.2024

ČR-PRAHA: Hlavním cílem předloženého návrhu je především zavést do právního řádu České republiky institut statusu umělce. Děje se tak prostřednictvím novelizace zákona č. 203/2006 Sb. o některých druzích podpory kultury. Za tímto účelem novela zřizuje nový registr umělců, který povede Ministerstvo kultury. Status umělce se stane nástrojem možné finanční podpory pro umělce, kteří mají na trhu práce mnohdy velmi specifické postavení.  

Celá ČR, Hl. m. Praha
Co se děje
25.04.2024

LIBEREC: Pro Liberec je Botanická zahrada nejen turistickou atrakcí, ale významným vědeckým botanickým centrem. Známost zahrady zvyšuje schopnost vědecká aktivita mezinárodních botanických konferencí, výměna teoretických znalostí přírody a také významná přednášková tvorba.

Liberecký kraj
Instituce a kulturní zařízení, Ostatní
Co se děje
25.04.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?

Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!

Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz

Celá ČR, Hl. m. Praha
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Senioři, Vzdělávání
EDITORIAL
24.04.2024