BRNO: Již po deváté propojí na sedm dní Týden výtvarné kultury všechny brněnské kulturní instituce a připraví návštěvníkům bohatý program na cestě za poznáváním výtvarného umění. Tématem letošního ročníku je „identita“. Své akce mohou organizátoři přihlašovat do 26. 1. 2018. Zároveň je pro středoškoláky vyhlášena výtvarná soutěž s tématem Pod povrch. Své práce přihlašujte do 11. 2. 2018.
Tématem nacházejícího ročníku, který se uskuteční od 5. do 11. března 2018, je „identita“. Téma můžete chápat v mnoha rovinách a můžete libovolně pracovat s jeho významy – národní identita, genderová identita, identita místa, identita jednotlivce nebo umělce.
Pomozte nám opět uspořádat jedinečnou týdenní akci, která poukáže na význam výtvarného umění a upozorní na řadu doprovodných programů, které pořádáte ve Vašich institucích. Jako v předchozích letech, tak ani letos neklademe omezení na typ přihlášených programů. Můžete se tedy zapojit s vernisážemi, doprovodnými programy výstav, přednáškami, diskuzemi, workshopy, výtvarnými happeningy, performancemi , akcemi v ulicích atp.
Vaše akce prosím přihlašujte pomocí online formuláře, a to nejpozději do pátku 26. 1. 2017. Akce přihlášené po tomto termínu již bohužel nebudeme moci do programu zařadit.
O výtvarné soutěži více info zde
V případě jakýchkoliv dotazů nás neváhejte kontaktovat.
Za organizační tým Týdne výtvarné kultury
Irena Rodriguez Točíková
info@tvk-brno.cz / 737 349 877
www.tvk-brno.cz
www.facebook.com/tyden.vytvarne.kultury
RONOV NAD DOUBRAVOU: V souvislosti s plánovaným dokončením celkových úprav náměstí se vedení města rozhodlo naplnit myšlenku pořízení sochy věnované svému nejslavnějšímu rodákovi. Ta se objevovala již od šedesátých let minulého století, kdy byla v Nečasově vile instalována obrazová galerie určená nejen pro díla Chittussiho, ale i dalších malířů Železných hor.
ČR-PRAHA: Hlavním cílem předloženého návrhu je především zavést do právního řádu České republiky institut statusu umělce. Děje se tak prostřednictvím novelizace zákona č. 203/2006 Sb. o některých druzích podpory kultury. Za tímto účelem novela zřizuje nový registr umělců, který povede Ministerstvo kultury. Status umělce se stane nástrojem možné finanční podpory pro umělce, kteří mají na trhu práce mnohdy velmi specifické postavení.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?
Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!
Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz