středa
24. dubna 2024
svátek slaví Jiří
logo Svazu českých knihkupců a nakladatelů
© zdroj: https://www.sckn.cz/



Od 1. ledna 2018 mohou firmy přispívat zaměstnancům na knihy

ČR: Novela zákona o dani z příjmu od 1. ledna 2018 umožňuje, že zaměstnanci firem mohou obdržet daňově zvýhodněný příspěvek na knihy. Svaz českých knihkupců a nakladatelů a poskytovatelé firemních benefitů proto očekávají v příštích letech další růst oživení poptávky po knihách, jichž se u nás ročně prodá za 7,8 miliardy korun.

Autor článku: 
SČKN/ika

Od roku 2015 roste obrat knižního trhu zhruba o 4 % ročně, loni v České republice dosáhl 7,8 miliard korun. Příští rok by se knižní branži mohlo dařit ještě lépe. Poptávka po knihách totiž může posílit díky letos schválené novele zákona o dani z příjmů, která firmám umožňuje poskytovat zaměstnancům příspěvek na knihy s daňovým zvýhodněním. Příspěvek na nákup knih bude tak osvobozen od daní a pojistného pro zaměstnance. Přestože novela zákona je účinná už od 1. července 2017, vybraná ustanovení lze použít až od 1. ledna 2018.

Daňovou úpravu prosadil Svaz českých knihkupců a nakladatelů (SČKN). „Knihy patří od příštího roku mezi daňově zvýhodněné benefity, což může přispět ke zvýšení zájmu o knihy a četbu,“ uvádí předseda SČKN Martin Vopěnka s tím, že ceny knih se mírně snížily. Průměrná realizovaná cena knihy včetně DPH podle něj vychází na 261 Kč.

Změnu vítají i poskytovatelé zaměstnaneckých benefitů, například společnost Benefit Plus, která na českém trhu poskytuje tzv. e-benefity. Jde o benefity, které si pracovník objedná prostřednictvím internetové aplikace podle vlastního výběru a v rámci zaměstnavatelem přiděleného rozpočtu. Od příštího roku se tak zaměstnanci firem mohou těšit vedle volnočasových benefitů, e-stravenek, příspěvků na penzijní spoření a životní pojištění či firemní sportovní spolky také na knižní e-benefity. Během roku také očekáváme rozšiřování sítě knihkupectví a e-shopů, které budou knižní e-benefity přijímat.

„Máme zkušenost ze Slovenska, kde je příspěvek na knihy třetí nejvyužívanější benefit po příspěvku na dovolenou a lékárenské zboží. V Česku očekáváme podobný vývoj,“ říká majitel Benefit Plus Václav Kurel.

ZDROJ

Mohlo by vás také zajímat...

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?

Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!

Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz

Celá ČR, Hl. m. Praha
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Senioři, Vzdělávání
EDITORIAL
24.04.2024

ČERVENÝ KOSTELEC: V sobotu 20. dubna se v kině Luník v Červeném Kostelci uskutečnilo 71. krajské kolo celostátní filmové přehlídky České vize. Filmová soutěž je určena neprofesionálním filmovým tvůrcům starším osmnácti let. Přihlášeno bylo 19 snímků. Nejlépe z nich uspěly filmy studentů filmových škol, dařilo se i hraným filmům. Porota také rozdala čestná uznání.

Královéhradecký kraj
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Soutěže a festivaly
Co se děje
23.04.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Kateřiny Hubertové za Geisslers Hofcomoedianten.

Celá ČR, Hl. m. Praha
Děti a mládež, Instituce a kulturní zařízení, Divadlo a tanec, Hudba
Články a komentáře
24.04.2024

HRADEC KRÁLOVÉ: Filmový dokument „Petrkov 13“ představuje místo, ve kterém žil a tvořil básník, grafik a překladatel Bohuslav Reynek se svojí francouzskou ženou, básnířkou Suzanne Renaudovou, a také osudy obou umělců. V obrazech je přítomný i Grenoble, kde se roku 1923 Suzanne s Bohuslavem nad svou básnickou sbírkou seznámila a odkud se do Petrkova po svatbě roku 1926 vydala. Petrkov se měl stát domovem vždy jen na půl roku, aby se manželé a později i se syny Danielem a Jiřím vraceli do Francie vždy na chladné měsíce. Údělem rodinných i dějinných událostí se však stal místem, ze kterého se od roku 1948 do své domoviny Suzanne Renaudová již vracet nemohla. Současná tvář místa si zachovává otisk celé rodiny Reynkových a vypovídá příběh domova i exilu, ve kterém se zrodila dodnes nesmírně ceněná umělecká díla a přivádí nové návštěvníky z české i francouzské kulturní oblasti. Po promítání filmu následuje přednáška Lucie Tučkové Petrkov jako domov i exil, v průsečíku putování. Akce se koná u příležitosti 60. výročí úmrtí básnířky Suzanne Renaudové.

 

Královéhradecký kraj
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Památky
Co se děje
22.04.2024