Do soutěže se mohou hlásit obyvatelé Karlovarského kraje, kteří jsou starší šedesáti let. „O tom, že máme v regionu šikovné seniory, není pochyb. V uplynulém ročníku s námi soutěžilo na šedesát šest výtvarníků, což bylo nejvíce za celou historii konání soutěže. Málokdo by hádal, že jedné z vítězkyň bylo úctyhodných devadesát let. Věřím tedy, že i tento ročník soutěže bude úspěšný a že se nám opět sejde celá řada krásných prací,“ uvedla hejtmanka Karlovarského kraje Jana Vildumetzová.
Soutěží se celkem ve třech kategoriích. Přihlašovat lze nejenom ruční práce, obrazy, ale i fotografie. Z každé kategorie budou odbornou porotou vybrána tři nejlepší díla, jejichž autoři se mohou těšit na pěkné ceny v podobě dárkových košů a publikací o regionu. Výtvory všech soutěžících budou následně k vidění na společné výstavě v prostorách Krajského úřadu Karlovarského kraje.
Další informace včetně pravidel najdete ZDE
RONOV NAD DOUBRAVOU: V souvislosti s plánovaným dokončením celkových úprav náměstí se vedení města rozhodlo naplnit myšlenku pořízení sochy věnované svému nejslavnějšímu rodákovi. Ta se objevovala již od šedesátých let minulého století, kdy byla v Nečasově vile instalována obrazová galerie určená nejen pro díla Chittussiho, ale i dalších malířů Železných hor.
ČR-PRAHA: Hlavním cílem předloženého návrhu je především zavést do právního řádu České republiky institut statusu umělce. Děje se tak prostřednictvím novelizace zákona č. 203/2006 Sb. o některých druzích podpory kultury. Za tímto účelem novela zřizuje nový registr umělců, který povede Ministerstvo kultury. Status umělce se stane nástrojem možné finanční podpory pro umělce, kteří mají na trhu práce mnohdy velmi specifické postavení.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?
Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!
Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz