PRAHA: V rámci moskevského mezinárodního bienále grafického designu Golden Bee v roce 2016 vyzval kurátor Sergej Serov světové designéry a grafiky, aby se vyjádřili prostřednictvím "neučesané řeči plakátu" k událostem roku 1917 v Rusku. Na pozvání reagovalo více než 70 předních grafických designérů ze 30 zemí. K účasti v otevřené výzvě pak bylo přihlášeno více než 1500 prací z 50 zemí.
Výstava 1917 - 2017 v Centru DOX představí výběr plakátů ve spolupráci s festivalem současné ruské kultury Kulturus. Autorem výběru je přední český grafický designér Aleš Najbrt.
Asociace badatelů ruské společnosti věnovala projektu 1917 - 2017 průzkum s názvem Obrazy století revoluce v Rusku a ve světě. Hodnocení projektu ukázalo, že většina ruských i zahraničních grafiků a umělců ve svých plakátech revoluci asociuje s apokalypsou, násilím, lží, podvodem, krví, nesvobodou, trápením, smrtí a osobou V. I. Lenina, kterého zobrazují jako „monstrum“ a „zločince“. Pouze 4 % prací z Ruska a 8 % prací ze zahraničních zemí hodnotí revoluci roku 1917 v Rusku kladně.
Výstava potrvá od 27. 10. 2017 - 8. 1. 2018
Více o výstavě: http://www.dox.cz/cs/vystavy/1917-2017
RONOV NAD DOUBRAVOU: V souvislosti s plánovaným dokončením celkových úprav náměstí se vedení města rozhodlo naplnit myšlenku pořízení sochy věnované svému nejslavnějšímu rodákovi. Ta se objevovala již od šedesátých let minulého století, kdy byla v Nečasově vile instalována obrazová galerie určená nejen pro díla Chittussiho, ale i dalších malířů Železných hor.
ČR-PRAHA: Hlavním cílem předloženého návrhu je především zavést do právního řádu České republiky institut statusu umělce. Děje se tak prostřednictvím novelizace zákona č. 203/2006 Sb. o některých druzích podpory kultury. Za tímto účelem novela zřizuje nový registr umělců, který povede Ministerstvo kultury. Status umělce se stane nástrojem možné finanční podpory pro umělce, kteří mají na trhu práce mnohdy velmi specifické postavení.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?
Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!
Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz