PRAHA: Klub přátel červenobílé hole o. s. spolu s kavárnou Bílá vrána pořádá výstavu „Nevidíme, neslyšíme, ale cítíme…“, která je věnována problematice hluchoslepoty. Tou v České republice podle statistik trpí asi 2 500 lidí. Výstava je k vidění od 7. ledna v Bílé vráně, pražské kavárně ve Smečkách 5, kde pracují lidé s mentálním potižením. Výstava je součástí projektu Momentální scéna. Jedná se o umělecké aktivity lidí se zdravotním postižením a těch, kteří svou aktivitou chtějí podpořit zaměstnance Bílé vrány s mentálním postižením.
Klub přátel červenobílé hole
Výstava je putovní a probíhá již od roku 2006. Klade si za cíl seznámit co nejširší veřejnost s hluchoslepotou a vším, co toto postižení obnáší. Na výstavních panelech poskytne návštěvníkům informace o komunikačních prostředcích hluchoslepých, kompenzačních pomůckách, organizacích poskytujících služby a především o činnosti Klubu přátel červenobílé hole. Klub se orientuje na volnočasové aktivity, pořádání pobytů a výtvarnou činnost. Součástí výstavy jsou výrobky klientů s hluchoslepotou.
Výstava bude k vidění do konce února zcela zdarma.
Co je to POHODA?
POHODA, o.p.s. je nezisková organizace, která poskytováním sociálních služeb podporuje normální, důstojný život lidí s postižením. POHODA je zřizovatelem sociálního podniku kavárna Bílá Vrána, Ve Smečkách 5, Praha 1 – www.kavarnabilavrana.cz, která zaměstnává lidi s mentálním postižením. POHODA, o.p.s. patří chráněné bydlení, denní stacionář, osobní asistenci a terénní odlehčovací služby.
RONOV NAD DOUBRAVOU: V souvislosti s plánovaným dokončením celkových úprav náměstí se vedení města rozhodlo naplnit myšlenku pořízení sochy věnované svému nejslavnějšímu rodákovi. Ta se objevovala již od šedesátých let minulého století, kdy byla v Nečasově vile instalována obrazová galerie určená nejen pro díla Chittussiho, ale i dalších malířů Železných hor.
ČR-PRAHA: Hlavním cílem předloženého návrhu je především zavést do právního řádu České republiky institut statusu umělce. Děje se tak prostřednictvím novelizace zákona č. 203/2006 Sb. o některých druzích podpory kultury. Za tímto účelem novela zřizuje nový registr umělců, který povede Ministerstvo kultury. Status umělce se stane nástrojem možné finanční podpory pro umělce, kteří mají na trhu práce mnohdy velmi specifické postavení.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?
Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!
Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz