čtvrtek
25. dubna 2024
svátek slaví Marek
Logo projektu
© Foto: archiv pořadatele



Natočte příběh své ulice, vyzývá projekt My Street Films

Autor článku: 
Radka Weiserova/jal

<p>ČR: Projekt My Street Films vznikl ve spolupráci s britským dokumentárním festivalem Open City Docs Fest, kde mají také naši tvůrci možnost prezentovat své vítězné snímky.</p> <p>Touha poznávat známé i neznámé ulice prostřednictvím filmového média se tak skrze Londýn (jehož verzi projektu naleznete na adrese www.mystreetfilms.com) a Prahu pomalu šíří také dál do střední Evropy.</p> <p>“Úspěch prvního ročníku nám dodal energii a inspiraci do roku 2015, kdy se My Street Films vydává za hranice Prahy a objevuje život v ulicích dalších českých, slovenských, polských a maďarských měst. Projekt se tak letos nově stane místem setkávání a srovnání českých a zahraničních měst a jejich obyvatel,“ uvedla za pořadatele Diana Tabakov.</p> <p> Stejně jako loni se česká verze projektu liší zapojením předních českých dokumentaristů, kteří minulý rok přispěli do pražské filmové mapy svými autorskými snímky, ale zároveň se jako lektoři podíleli na vzniku dalších krátkých filmů, které vzešly z přihlášených námětů. Letos se tak diváci opět mohou těšit na filmy, které nám ukážou „naše“ ulice pohledem profesionálních filmařů.<br />
„My Street Films ale není určen jen filmovým profesionálům a jejich fanouškům – svůj film může přihlásit kdokoli, kdo touží jakkoli filmově ztvárnit svět kolem sebe. Nemusíte točit o sobě ani o své ulici – nejdůležitější je, aby snímek zapadl do naší filmové mapy, která neilustruje pouze skutečná místa, ale také jejich rozdílné vnímání: najdeme tu tak čtvrť observační, portrétní, ale i experimentální zákoutí, kde se nescházejí jenom odpadlíci. Nebojte, nenecháme vás ve vaší tvorbě úplně na holičkách – opět si budete moci vybrat z řady filmařských workshopů, které vás naučí to nejdůležitější, co k vytvoření vlastního filmového díla potřebujete,“ doplnila Diana Tabakov.<br />
My Street Films je otevřený také všem, kteří se mohou chlubit dobrými nápady, ale ne zkušenostmi z natáčení: </p> <p>Do 20. dubna 2015 mohou zaslat své filmové náměty o maximálním rozsahu 300 slov, z nichž organizátoři vyberou pět šťastlivců, kteří pak s pomocí dokumentárních týmů budou moci dotáhnout své nápady až k závěrečným titulkům. </p> <p>Autoři těch nejpovedenějších snímků budou moci sami zažít atmosféru filmových festivalů: vítěz hlavní ceny opět získá možnost prezentovat svůj snímek na britském festivalu Open City Docs Fest, ostatní vybraní budou osobně pozváni na projekci svého dokumentu na MFDF Jihlava.<br />
Výherci se navíc po zbytek roku budou moci těšit ze světa dokumentárních filmů díky neomezenému přístupu do filmového katalogu portálu DAFilms.cz.</p>

Mohlo by vás také zajímat...

RONOV NAD DOUBRAVOU: V souvislosti s plánovaným dokončením celkových úprav náměstí se vedení města rozhodlo naplnit myšlenku pořízení sochy věnované svému nejslavnějšímu rodákovi. Ta se objevovala již od šedesátých let minulého století, kdy byla v Nečasově vile instalována obrazová galerie určená nejen pro díla Chittussiho, ale i dalších malířů Železných hor.

Pardubický kraj
Instituce a kulturní zařízení, Výtvarné umění, Senioři, Památky
Co se děje
25.04.2024

ČR-PRAHA: Hlavním cílem předloženého návrhu je především zavést do právního řádu České republiky institut statusu umělce. Děje se tak prostřednictvím novelizace zákona č. 203/2006 Sb. o některých druzích podpory kultury. Za tímto účelem novela zřizuje nový registr umělců, který povede Ministerstvo kultury. Status umělce se stane nástrojem možné finanční podpory pro umělce, kteří mají na trhu práce mnohdy velmi specifické postavení.  

Celá ČR, Hl. m. Praha
Co se děje
25.04.2024

LIBEREC: Pro Liberec je Botanická zahrada nejen turistickou atrakcí, ale významným vědeckým botanickým centrem. Známost zahrady zvyšuje schopnost vědecká aktivita mezinárodních botanických konferencí, výměna teoretických znalostí přírody a také významná přednášková tvorba.

Liberecký kraj
Instituce a kulturní zařízení, Ostatní
Co se děje
25.04.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?

Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!

Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz

Celá ČR, Hl. m. Praha
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Senioři, Vzdělávání
EDITORIAL
24.04.2024