čtvrtek
25. dubna 2024
svátek slaví Marek
projekt Kladno 4 better living, 2017
© Foto: archiv spolku Halda



NADACE PODPOŘÍ ŠEST RECEPTŮ PRO LEPŠÍ MĚSTO

ČR: Do šesti koutů republiky letos putuje podpora určená lidem, kteří ve svých městech usilují o lepší veřejný prostor. Týmy z Vimperku, Olomouce, Týna nad Vltavou, Hodonína, Žďáru nad Sázavou a Kladna kromě aktuální účasti v programu Proměň své město spojuje obdobný cíl – chtějí upoutat širší pozornost k dlouhodobě opomíjeným místům ve svém okolí. Od Nadace Proměny Karla Komárka získají pro naplnění svých plánů na letošní rok finanční a také odbornou konzultační pomoc.

Autor článku: 
TZ/ika

Celkem půl milionu korun letos nadace rozdělí mezi šest iniciativ, které se vloni zúčastnily grantové výzvy Proměň své město. Každá přichází s návrhem řešení problému či nedostatečně využitých možností, které vnímá ve veřejném prostoru svého města. 

„Hlavní smysl naší podpory vidíme v propojování všech, kdo se na utváření městského prostředí podílejí – zástupců radnic, architektů, obyvatel. Impuls ke zlepšení veřejného prostoru může přijít od kohokoliv z nich, v programu Proměň své město podáváme pomocnou ruku konkrétně lidem z řad místní veřejnosti a aktivních spolků,“ říká Jitka Přerovská, ředitelka Nadace Proměny Karla Komárka. „Podněty jdou tzv. odspodu. Ale aby se našlo dobře fungující řešení, musí se spolu domluvit lidé, radnice i odborníci. Výsledkem práce spolků, kterým pomáháme, proto nemusí být rovnou fyzická proměna nějakého místa. Někde půjde v první řadě o nalezení společné řeči. Jedna z iniciativ to ve své žádosti vyjádřila celkem výstižně slovy: cesta je cíl.“

Grantové výzvy Proměň své město se v loňském roce zúčastnilo celkem 29 iniciativ z celé republiky, 18 bylo z českých měst a obcí, zbývajících 11 z Moravy. Žádat mohly o grant do výše 100 tisíc korun a spolu s financemi získat také odbornou podporu v podobě konzultací. Nadace projekty hodnotila ve dvou kolech, nejprve na základě písemných žádostí, v užším výběru se pak zástupci nadace osobně setkali s lidmi z projektových týmů. Vybraných šest záměrů se bude realizovat během letošního roku (jejich přehled je součástí připojené tiskové zprávy).

Další podrobnosti najdete v připojené tiskové zprávě nebo na webu nadace.

Zdroj: Petra Hrubošová, manažerka komunikace, Nadace Proměny Karla Komárka

www.nadace-promeny.cz

www.portalpromen.cz

Mohlo by vás také zajímat...

RONOV NAD DOUBRAVOU: V souvislosti s plánovaným dokončením celkových úprav náměstí se vedení města rozhodlo naplnit myšlenku pořízení sochy věnované svému nejslavnějšímu rodákovi. Ta se objevovala již od šedesátých let minulého století, kdy byla v Nečasově vile instalována obrazová galerie určená nejen pro díla Chittussiho, ale i dalších malířů Železných hor.

Pardubický kraj
Instituce a kulturní zařízení, Výtvarné umění, Senioři, Památky
Co se děje
25.04.2024

ČR-PRAHA: Hlavním cílem předloženého návrhu je především zavést do právního řádu České republiky institut statusu umělce. Děje se tak prostřednictvím novelizace zákona č. 203/2006 Sb. o některých druzích podpory kultury. Za tímto účelem novela zřizuje nový registr umělců, který povede Ministerstvo kultury. Status umělce se stane nástrojem možné finanční podpory pro umělce, kteří mají na trhu práce mnohdy velmi specifické postavení.  

Celá ČR, Hl. m. Praha
Co se děje
25.04.2024

LIBEREC: Pro Liberec je Botanická zahrada nejen turistickou atrakcí, ale významným vědeckým botanickým centrem. Známost zahrady zvyšuje schopnost vědecká aktivita mezinárodních botanických konferencí, výměna teoretických znalostí přírody a také významná přednášková tvorba.

Liberecký kraj
Instituce a kulturní zařízení, Ostatní
Co se děje
25.04.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?

Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!

Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz

Celá ČR, Hl. m. Praha
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Senioři, Vzdělávání
EDITORIAL
24.04.2024