ČR: Výbor dobré vůle - Nadace Olgy Havlové díky finanční podpoře společnosti Generali Investments CEE ve výši 1,5 milionu Kč reagoval na obtížnou situaci spojenou s šířením koronaviru COVID-19 a založil Fond podpory seniorů. Program si klade za cíl podpořit terénní sociální služby určené zejména pro seniory, aby nezůstali doma v izolaci bez přísunu potravin, léků či zdravotní pomoci. Fond pomoci seniorům bude omezen na období mimořádných opatření vlády ČR.
„Společnost Generali Investments CEE nemůže zůstat lhostejná k situaci, kterou u nás způsobuje šíření koronaviru COVID-19. Proto jsme se rozhodli podpořit dobrou věc a vložili jsme zatím do vznikajícího Fondu podpory seniorů počáteční dar ve výši 1,5 milionu korun. Z této částky by mělo být financováno zhruba 30 až 40 organizací,“ říká Josef Beneš, předseda představenstva a generální ředitel Generali Investments CEE.
Existence Fondu podpory seniorů bude omezena na období mimořádných opatření vlády ČR. Fond si klade za cíl finančně podporovat především pečovatelskou službu pro seniory v domácím prostředí, úhradu pečovatelské služby, provoz krizové linky, nákup pomůcek pečovatelské služby, příspěvek na dopravu pečovatelské službě či nákup ochranných a dezinfekčních prostředků. Finanční dary mohou vkládat lidé posílat například přes internetové stránky https://www.darujme.cz/projekt/1202765#informace.
„Velice si vážíme této významné finanční podpory. Rychlost je v tomto okamžiku klíčovým faktorem efektivní pomoci. Díky ní budou moci finanční prostředky neziskovým organizacím, které zajišťují terénní sociální služby pro seniory, začít proudit okamžitě,“ vysvětluje ředitelka Výboru dobré vůle – Nadace Olgy Havlové Monika Granja a dodává „V dnešní mimořádné době je naší morální povinností podporovat solidaritu s těmi, na které nastalá situace dopadá nejbolestivěji.“
Žádosti o příspěvek mohou podávat nestátní neziskové organizace s právní formou obecně prospěšné společnosti, ústavy, spolky a pobočné spolky či evidované církevní právnické osoby. Maximální výše přiděleného příspěvku je 100 000 Kč, přičemž žádosti budou projednávány ve zkráceném grantovém řízení průběžně jednou za 2 až 3 týdny.
„Společnosti, jako je Generali Investments CEE, jsou na trhu nejen v časech dobrých, ale především v časech neklidných. A velcí by měli pomáhat malým, silnější slabším. Velmi si vážím zájmu našich zaměstnanců a jejich rodin, kteří projevili zájem stát se součástí této dobrovolnické aktivity a společně s námi chtějí pomáhat těm, kteří zůstali na všechno sami,“ dodává předseda představenstva a generální ředitel Generali Investments CEE Josef Beneš.
Další informace zde
Zdroj: www.vdv.cz
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?
Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!
Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz
ČERVENÝ KOSTELEC: V sobotu 20. dubna se v kině Luník v Červeném Kostelci uskutečnilo 71. krajské kolo celostátní filmové přehlídky České vize. Filmová soutěž je určena neprofesionálním filmovým tvůrcům starším osmnácti let. Přihlášeno bylo 19 snímků. Nejlépe z nich uspěly filmy studentů filmových škol, dařilo se i hraným filmům. Porota také rozdala čestná uznání.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Kateřiny Hubertové za Geisslers Hofcomoedianten.
HRADEC KRÁLOVÉ: Filmový dokument „Petrkov 13“ představuje místo, ve kterém žil a tvořil básník, grafik a překladatel Bohuslav Reynek se svojí francouzskou ženou, básnířkou Suzanne Renaudovou, a také osudy obou umělců. V obrazech je přítomný i Grenoble, kde se roku 1923 Suzanne s Bohuslavem nad svou básnickou sbírkou seznámila a odkud se do Petrkova po svatbě roku 1926 vydala. Petrkov se měl stát domovem vždy jen na půl roku, aby se manželé a později i se syny Danielem a Jiřím vraceli do Francie vždy na chladné měsíce. Údělem rodinných i dějinných událostí se však stal místem, ze kterého se od roku 1948 do své domoviny Suzanne Renaudová již vracet nemohla. Současná tvář místa si zachovává otisk celé rodiny Reynkových a vypovídá příběh domova i exilu, ve kterém se zrodila dodnes nesmírně ceněná umělecká díla a přivádí nové návštěvníky z české i francouzské kulturní oblasti. Po promítání filmu následuje přednáška Lucie Tučkové Petrkov jako domov i exil, v průsečíku putování. Akce se koná u příležitosti 60. výročí úmrtí básnířky Suzanne Renaudové.