středa
24. dubna 2024
svátek slaví Jiří



Mimořádně dobrý nápad

Autor článku: 
Ludmila Kučerová

<p>Umíte vybrat dětskou knihu? Přiznávám se, že já s tím mám problém. Kdysi jsem měla přehled, ale v mé blízkosti se nevyskytovaly žádné malé děti. Teď je to úplně obráceně, navíc, v současnosti vychází mnohem více dětských knih, než dříve, a jsou velmi drahé. Jeden by se nerad spletl.</p> <p>V knize zpravidla nenajdete alespoň krátkou anotaci a v tiráži často chybí doporučený věk. Dobrý zvyk, a sice, že se knihkupci snažili zákazníkům s výběrem pomoci, také vymizel. Možná se s tímto jevem lze ještě setkat v malých knihkupectvích, ale tam je výběr malý, a ve velkých samoobsluhách narazíte tak akorát na vrátného (či ochranku) a na pokladní.<br />
Nerada nakupuji, ale svá vnoučata knihami ráda obdarovávám. Mám přitom, ambici, pořídit takové, které děti hned při prvním otevření zaujmou, a po nichž pak sáhnou každý večer. Pokud si jejich obsah hravě zapamatují, a to doslova, vím, že jsem se trefila.<br />
Pokaždé se mi to ale nepovede. Proto mě velmi zaujal projekt, který vytvořily Komise pro dětskou knihu SČKN a Česká sekce IBBY. Je prezentován na webu http://www.nejlepsiknihydetem.cz/, kde jeho tvůrci doporučují nové české knihy pro děti a mládež. Najdete zde výběr toho nejlepšího, co se na trhu s dětskými knihami vyskytne, roztříděno podle věku. Zjistíte zde, kdo knihy vydal, kde je získat a další užitečné informace.<br /> Web může sloužit pro orientaci knihkupcům, knihovnám, školám, ale určitě pomůže také rodičům a bezradným prarodičům, jako jsem já.</p>

Mohlo by vás také zajímat...

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?

Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!

Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz

Celá ČR, Hl. m. Praha
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Senioři, Vzdělávání
EDITORIAL
24.04.2024

ČERVENÝ KOSTELEC: V sobotu 20. dubna se v kině Luník v Červeném Kostelci uskutečnilo 71. krajské kolo celostátní filmové přehlídky České vize. Filmová soutěž je určena neprofesionálním filmovým tvůrcům starším osmnácti let. Přihlášeno bylo 19 snímků. Nejlépe z nich uspěly filmy studentů filmových škol, dařilo se i hraným filmům. Porota také rozdala čestná uznání.

Královéhradecký kraj
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Soutěže a festivaly
Co se děje
23.04.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Kateřiny Hubertové za Geisslers Hofcomoedianten.

Celá ČR, Hl. m. Praha
Děti a mládež, Instituce a kulturní zařízení, Divadlo a tanec, Hudba
Články a komentáře
24.04.2024

HRADEC KRÁLOVÉ: Filmový dokument „Petrkov 13“ představuje místo, ve kterém žil a tvořil básník, grafik a překladatel Bohuslav Reynek se svojí francouzskou ženou, básnířkou Suzanne Renaudovou, a také osudy obou umělců. V obrazech je přítomný i Grenoble, kde se roku 1923 Suzanne s Bohuslavem nad svou básnickou sbírkou seznámila a odkud se do Petrkova po svatbě roku 1926 vydala. Petrkov se měl stát domovem vždy jen na půl roku, aby se manželé a později i se syny Danielem a Jiřím vraceli do Francie vždy na chladné měsíce. Údělem rodinných i dějinných událostí se však stal místem, ze kterého se od roku 1948 do své domoviny Suzanne Renaudová již vracet nemohla. Současná tvář místa si zachovává otisk celé rodiny Reynkových a vypovídá příběh domova i exilu, ve kterém se zrodila dodnes nesmírně ceněná umělecká díla a přivádí nové návštěvníky z české i francouzské kulturní oblasti. Po promítání filmu následuje přednáška Lucie Tučkové Petrkov jako domov i exil, v průsečíku putování. Akce se koná u příležitosti 60. výročí úmrtí básnířky Suzanne Renaudové.

 

Královéhradecký kraj
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Památky
Co se děje
22.04.2024