MĚLNÍK: V Mělníku v neděli voněly jitrnice, teklo pivo, zpívalo se a hrálo. I přes nepřízeň počasí se masopustního průvodu zúčastnilo přes 300 lidí.
Již tradičně ve 14:00 h starosta Mělníka Ctirad Mikeš symbolicky předal vládu nad městem laufrovi a zábava mohla začít. Po masopustní scénce Folklorního souboru Jarošovci vyrazil průvod v čele s laufrem a tradičními maskami kozou, kominíkem, medvědem či smrtkou směrem k muzeu, kde už ho muzejníci očekávali též v maškarách a s náležitým občerstvením. Poté se pokračovalo okolo mělnického antikvariátu Želví doupě a Infocentra zpět na náměstí. Cestou zatančily oba folklorní soubory Jarošovci i Jarošáček. Veselou náladu celému průvodu dodávaly masky: Krkovička se svými šťabajznami, který neúnavně krmil maškary klobáskami, pan doktor s obřím teploměrem, chlupatí medvědi, vodník i ženich s nevěstou. Na náměstí Míru byl připraven nejen jarmark se zabijačkovými dobrotami, pečivem, vínem, pivem, sýry či výbornou kávou, ale i historický kolotoč a dílnička pro děti. Zájemci se mohli projet na valníku taženém párem koní. Rozdávaly se sladké koblížky. O muziku se postarali Řeznická kapela a harmonikář.
Další ročník Mělnického masopustu uspořádaly Folklorní soubory Jarošovci a Jarošáček, Rodinné centrum Kašpárek Mělník a Regionální muzeum Mělník.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?
Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!
Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz
ČERVENÝ KOSTELEC: V sobotu 20. dubna se v kině Luník v Červeném Kostelci uskutečnilo 71. krajské kolo celostátní filmové přehlídky České vize. Filmová soutěž je určena neprofesionálním filmovým tvůrcům starším osmnácti let. Přihlášeno bylo 19 snímků. Nejlépe z nich uspěly filmy studentů filmových škol, dařilo se i hraným filmům. Porota také rozdala čestná uznání.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Kateřiny Hubertové za Geisslers Hofcomoedianten.