MARIÁNSKÉ LÁZNĚ: Ve dnech 28. srpna až 1. září 2018 se v Mariánských Lázních uskuteční třetí ročník Marienbad Film Festivalu. Festival nabídne opět soutěžní přehlídku českých experimentálních filmů, italský experiment nebo projekce italské filmové klasiky, filmově-vzdělávací program pro rodiny s dětmi a již tradičně také široký hudební doprovodný program, výstavy, přednášky, autorská čtení a další akce určené pro odbornou filmovou a širokou veřejnost.
Malebné a romantické Mariánské Lázně se tak na konci prázdnin na pět dnů opět stanou centrem diskuzí a setkávání o současném, minulém i budoucím experimentálním a nezávislém filmu ve středoevropském kontextu.
Doprovodný program Marienbad Film Festivalu zaštiťuje opět spolek Švihák s hudebním magazínem Full Moon. Mezi akcemi se objeví mimo jiné koncerty skupin Kalle, Manon meurt, Please the Trees, Cold Cold Nights, Tomáš Palucha, Core Belief nebo Orient.
Letošní znělka festivalu, jejíž autorkou je Květa Přibylová, laureátka Ceny Marienbad Film Festivalu z roku 2017:
https://www.youtube.com/watch?v=A7gZVRGEXCI&feature=youtu.be
Další informace najdete na:
https://www.facebook.com/marienbadfilmfestival/
Ubytování najdete a objednáte snadno a rychle online na http://marianske-lazne-hotely.cz/.
TZ přiložena.
Zdroj: ACCEDO Czech Republic Communications, s.r.o.
RONOV NAD DOUBRAVOU: V souvislosti s plánovaným dokončením celkových úprav náměstí se vedení města rozhodlo naplnit myšlenku pořízení sochy věnované svému nejslavnějšímu rodákovi. Ta se objevovala již od šedesátých let minulého století, kdy byla v Nečasově vile instalována obrazová galerie určená nejen pro díla Chittussiho, ale i dalších malířů Železných hor.
ČR-PRAHA: Hlavním cílem předloženého návrhu je především zavést do právního řádu České republiky institut statusu umělce. Děje se tak prostřednictvím novelizace zákona č. 203/2006 Sb. o některých druzích podpory kultury. Za tímto účelem novela zřizuje nový registr umělců, který povede Ministerstvo kultury. Status umělce se stane nástrojem možné finanční podpory pro umělce, kteří mají na trhu práce mnohdy velmi specifické postavení.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?
Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!
Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz