<p>TRUTNOV: Prostřednictvím autorské tvorby aktivovat zájem o literaturu a dění kolem nás, to je cíl literární soutěže pro mladé autory do 30 let nazvané Trutnovský drak. Zúčastnit se lze s původním, dosud nepublikovaným autorským textem poezie, prózy či dramatu. Téma soutěže je volné.</p> <p>Soutěž lze obeslat maximálně 5 básněmi nebo v případě prózy či dramatu texty v rozsahu 5 strojopisných stran formátu A4. Soutěž je hodnocena ve dvou věkových kategoriích: 15 – 18 let, 19 – 30 let. </p> <p>Uzávěrka odeslání soutěžních příspěvků je 31. srpna 2012. </p> <p>Posuzování prací proběhne anonymně. Autoři nejlepších prací získají hodnotné knižní ceny, nejtalentovanější počin roku pak Cenu Jaroslava Hofmana. Zvlášť budou oceněny nejlepší příspěvky s tématem či motivem Trutnova, jeho symbolů nebo výročí. Nejhodnotnější trutnovská tematika získá Cenu občanského sdružení Trutnov – město draka a příspěvky budou publikovány v místním tisku a internetových médiích.</p> <p> Slavnostní vyhodnocení soutěže spojené s autorským čtením ukázek oceněných prací proběhne v pátek 26. 10. 2012 ve Staré radnici na Krakonošově náměstí v Trutnově od 17 hodin.</p> <p> 8. ročník literární soutěže pro mladé autory Trutnovský drak vyhlašuje a pořádá Trutnovský literární klub, tentokrát nově ve spolupráci s občanským sdružením Trutnov – město draka.</p> <p> Kompletní propozice soutěže Trutnovský drak 2012
RONOV NAD DOUBRAVOU: V souvislosti s plánovaným dokončením celkových úprav náměstí se vedení města rozhodlo naplnit myšlenku pořízení sochy věnované svému nejslavnějšímu rodákovi. Ta se objevovala již od šedesátých let minulého století, kdy byla v Nečasově vile instalována obrazová galerie určená nejen pro díla Chittussiho, ale i dalších malířů Železných hor.
ČR-PRAHA: Hlavním cílem předloženého návrhu je především zavést do právního řádu České republiky institut statusu umělce. Děje se tak prostřednictvím novelizace zákona č. 203/2006 Sb. o některých druzích podpory kultury. Za tímto účelem novela zřizuje nový registr umělců, který povede Ministerstvo kultury. Status umělce se stane nástrojem možné finanční podpory pro umělce, kteří mají na trhu práce mnohdy velmi specifické postavení.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?
Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!
Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz