čtvrtek
25. dubna 2024
svátek slaví Marek
Klub mladých diváků - kartička člena
© Foto: Sviatlana Buyevich



Klub mladých diváků Brno

BRNO: Klub mladých diváků Brno, který od září funguje pod HaDivadlem jako nová divadelní platforma pro mladé, rozšiřuje svůj repertoár. Ke stávajícím divadlům, která nabízí mladé divácké obci své inscenace s výraznou slevou, se nově připojila Činohra Národního divadla Brno, Divadlo Bolka Polívky a pole performativního umění Terén.

Autor článku: 
TZ/ika

„Divadlo jako poznávání a setkávání. Divadlo jako cesta k pochopení. Divadlo jako síla okamžiku a příběhu, tímto mottem uvádí provozovatelé Klubu mladých diváků svůj záměr – přiblížit mladým divadlo jako způsob, kterým je možné nazírat na svět, jako možnost rozšířit si obzory, ale také smysluplně trávit volný čas. Platforma, která vznikla pod hlavičkou HaDivadla, od září sdružovala šest brněnských divadel. Mimo mateřské HaDivadlo dále Divadlo Husa na provázku, Divadlo Polárka, BuranTeatr a scény Divadelní fakulty Janáčkovy akademie múzických umění – Divadlo na Orlí a Studio Marta. Klub mladých diváků Brno nabízí členům mimořádně zvýhodněný vstup na vybraná představení oproti klubové kartičce. Studenti se tak dostanou na představení často výrazně levněji, než jak tomu bývá s klasickou studentskou slevou. Dramaturgická rada Klubu mladých diváků, která má na starosti výběr inscenací, navíc dohlíží na uměleckou kvalitu a různorodost nabízeného repertoáru.

Nově se ke Klubu mladých diváků připojila brněnská Činohra Národního divadla, Terén a Divadlo Bolka Polívky. Svá představení pod Klub mladých diváků rovněž připojila angažovaná kulturní platforma Divadlo Feste a INDUSTRA stage, působící v areálu bývalých mrazíren na Masné. Mladému brněnskému divadelnímu publiku se tak rozšiřuje možnost zvýhodněné návštěvy divadla o další výrazné kulturní subjekty města Brna. 

„Žijeme v době nahuštěné podněty a informacemi – síta, která pomáhají s výběrem, jsou tolik důležitá. Taky je podle mě za nás zapojené kulturní instituce podstatné vytvářet a podporovat momenty živých setkání a události tady a teď, u mladé generace ještě o něco více. Kromě podněcování k chození do divadla za KMDB chystáme i rozmanitý doprovodný program. Máme radost, že Klub mladých diváků Brno spojuje – nejen mladé se zájmem o divadlo, ale i nás divadelníky,“ přibližuje Anna Stránská, zakladatelka a členka dramaturgické rady projektu.

Členskou kartičku Klubu mladých diváků Brno lze zakoupit za 100 Kč na pokladně HaDivadla v Alfa pasáži. Budoucí členové se musí prokázat potvrzením o studiu. „Jsme Klubem pro mladé, ale věk účastníků neomezujeme. Nutné je pouze studovat – ať už na základní škole nebo univerzitě,“ upřesňují organizátoři. 

Zdroj: www.kmd-brno.cz

Mohlo by vás také zajímat...

RONOV NAD DOUBRAVOU: V souvislosti s plánovaným dokončením celkových úprav náměstí se vedení města rozhodlo naplnit myšlenku pořízení sochy věnované svému nejslavnějšímu rodákovi. Ta se objevovala již od šedesátých let minulého století, kdy byla v Nečasově vile instalována obrazová galerie určená nejen pro díla Chittussiho, ale i dalších malířů Železných hor.

Pardubický kraj
Instituce a kulturní zařízení, Výtvarné umění, Senioři, Památky
Co se děje
25.04.2024

ČR-PRAHA: Hlavním cílem předloženého návrhu je především zavést do právního řádu České republiky institut statusu umělce. Děje se tak prostřednictvím novelizace zákona č. 203/2006 Sb. o některých druzích podpory kultury. Za tímto účelem novela zřizuje nový registr umělců, který povede Ministerstvo kultury. Status umělce se stane nástrojem možné finanční podpory pro umělce, kteří mají na trhu práce mnohdy velmi specifické postavení.  

Celá ČR, Hl. m. Praha
Co se děje
25.04.2024

LIBEREC: Pro Liberec je Botanická zahrada nejen turistickou atrakcí, ale významným vědeckým botanickým centrem. Známost zahrady zvyšuje schopnost vědecká aktivita mezinárodních botanických konferencí, výměna teoretických znalostí přírody a také významná přednášková tvorba.

Liberecký kraj
Instituce a kulturní zařízení, Ostatní
Co se děje
25.04.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?

Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!

Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz

Celá ČR, Hl. m. Praha
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Senioři, Vzdělávání
EDITORIAL
24.04.2024