Výzva k zasílání podkladů:
Představte v rámci kampaně významnou osobnost, která přispěla k rozvoji či věhlasu právě Vašeho muzea či oboru muzejnictví jako celku!
Seznam osobností se v první řadě stane podkladem pro zpracování grafického layoutu XVI. ročníku Národní soutěže muzeí Gloria musaealis. V další fázi pak bude využit k prezentaci muzejnictví a k připomenutí možná již zapomenutých nebo v povědomí laické i odborné veřejnosti doposud málo známých lidí. V tomto seznamu se mohou objevit zakladatelé muzeí a muzejních spolků, sběratelé, badatelé, vědci, mecenáši či donátoři ad. Z hlediska časového zařazení se není třeba omezovat pouze na osobnosti působící kolem roku 1918, vždy by však mělo jít o ty významné postavy z oblasti muzejnictví, které již zemřely.
Od muzeí a galerií, které se budou chtít do kampaně zapojit, je potřeba:
Jméno a příjmení osobnosti, její životopisná data, stručný popis působnosti s informacemi vážícími se k dané muzejní instituci či vědnímu oboru.
Portrétní fotografii v dobrém grafickém rozlišení (minimálně 300 dpi) s jednoznačnou identifikací dané osobnosti.
Souhlas s užitím výše uvedených údajů a materiálů pro propagační účely v rámci mediálních kampaní AMG.
Kontaktní osoba: Anna Komárková, BBus (Hons), výkonná ředitelka AMG
E-mail: amg@cz-museums.cz, tel.: +420 224 210 037
RONOV NAD DOUBRAVOU: V souvislosti s plánovaným dokončením celkových úprav náměstí se vedení města rozhodlo naplnit myšlenku pořízení sochy věnované svému nejslavnějšímu rodákovi. Ta se objevovala již od šedesátých let minulého století, kdy byla v Nečasově vile instalována obrazová galerie určená nejen pro díla Chittussiho, ale i dalších malířů Železných hor.
ČR-PRAHA: Hlavním cílem předloženého návrhu je především zavést do právního řádu České republiky institut statusu umělce. Děje se tak prostřednictvím novelizace zákona č. 203/2006 Sb. o některých druzích podpory kultury. Za tímto účelem novela zřizuje nový registr umělců, který povede Ministerstvo kultury. Status umělce se stane nástrojem možné finanční podpory pro umělce, kteří mají na trhu práce mnohdy velmi specifické postavení.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?
Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!
Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz