středa
24. dubna 2024
svátek slaví Jiří



Ještě na téma festivaly

Autor článku: 
Ludmila Kučerová

<p>Ne, že by festivalová sezona úplně skončila, ale největší vlna letních festivalů je pro letošek pryč. Po uplynulé sezoně se chci zmínit o tom, co mě během ní napadlo a sice, co pro město či obec může festival znamenat. Ve velkých městech nový festival jen rozšíří nabídku, jsou ale takové lokality, kde se žádná jiná kulturní akce nekoná a festival může obec zviditelnit.</p> <p>Dokonce může vyprovokovat nemalé investice. Na začátku jsou pořadatelé v roli prosebníků, později se mohou stát hlavními aktéry zviditelnění své obce. A to není malá zásluha. Na propagaci věnuje každý subjekt nemalé prostředky, a ty, které věnuje obec na perspektivní festival, mohou fungovat lépe, než výdaje na všelijaké inzeráty, brožurky apod. Pokud mají pořadatelé festivalu sílu na jeho opakování, může si zachovat bez jejich velkých ambicí lokální, sousedský charakter. Rovněž se ale může stát, že se v pozitivním smyslu slova vymkne organizátorům akce „z ruky“ a rozroste se do velkých rozměrů. A to takových, že na ně obec nestačí; chybí potřebné prostory, není, kde ubytovat návštěvníky, kolabuje doprava. Je jedno, jestli se to stane po roce, deseti nebo padesáti. Ten trend je možné vystopovat a zareagovat na něj. Pokud se podaří všem aktérům táhnout za jeden provaz, mohou se dít divy; obec sežene peníze, postaví potřebnou infrastrukturu, zajistí např. ve spolupráci s občany ubytování, posílí dopravu. Já vím, že se to lehce řekne a hůře udělá, ale ten uvolněný balvan už se zpravidla valí, a jde ho těžko zastavit. Dobré vedení radnice by mělo na situaci umět, lépe dříve než později, zareagovat a využít ji…</p>

Mohlo by vás také zajímat...

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?

Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!

Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz

Celá ČR, Hl. m. Praha
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Senioři, Vzdělávání
EDITORIAL
24.04.2024

ČERVENÝ KOSTELEC: V sobotu 20. dubna se v kině Luník v Červeném Kostelci uskutečnilo 71. krajské kolo celostátní filmové přehlídky České vize. Filmová soutěž je určena neprofesionálním filmovým tvůrcům starším osmnácti let. Přihlášeno bylo 19 snímků. Nejlépe z nich uspěly filmy studentů filmových škol, dařilo se i hraným filmům. Porota také rozdala čestná uznání.

Královéhradecký kraj
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Soutěže a festivaly
Co se děje
23.04.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Kateřiny Hubertové za Geisslers Hofcomoedianten.

Celá ČR, Hl. m. Praha
Děti a mládež, Instituce a kulturní zařízení, Divadlo a tanec, Hudba
Články a komentáře
24.04.2024

OSTRAVA: Sedmý ročník uměleckých Cen Jantar vyvrcholí gala večerem, jehož součástí budou hudební vystoupení, připravené speciálně pro tuto příležitost. I letos o držitelích Ceny Jantar za celoživotní přínos rozhodlo odborné kolegium, složené z řady osobností kulturního života Moravskoslezského kraje.

Celá ČR, Moravskoslezský kraj
Co se děje
22.04.2024