<p>JIMLÍN: Dne 4. 8. 2014 se hejtman Ústeckého kraje Oldřich Bubeníček sešel na krajském zámku Nový Hrad v Jimlíně u Loun s Dušanem Michelfeitem, ředitelem územní památkové správy Národního památkového ústavu se sídlem v Praze.</p> <p>Pod zmíněnou správu NPÚ spadá provozování objektů státních hradů a zámků v Ústeckém kraji. Jednání se zúčastnila i radní Ústeckého kraje pro oblast kultury a památkové péče Jitka Sachetová, přítomni byli také zástupci Odboru kultury a památkové péče a oddělení cestovního ruchu Odboru regionálního rozvoje Krajského úřadu a správy zámku Nový Hrad.<br />
Účastníci jednání si vyměnili informace v oblasti propagace a provozování kulturních objektů pro veřejnost i v oblasti památkové péče o ně a hledali společnou cestu na zlepšení propagace a informování veřejnosti o všech aktivitách spojených s památkovými objekty.</p> <p>Součástí jednání byla i podrobná prohlídka veřejnosti přístupných prostor zámku Nový Hrad v Jimlíně, který je provozován jako samostatná příspěvková organizace Ústeckého kraje, jediná svého druhu – jako památkový objekt přístupný veřejnosti.</p> <p>ZDROJ
RONOV NAD DOUBRAVOU: V souvislosti s plánovaným dokončením celkových úprav náměstí se vedení města rozhodlo naplnit myšlenku pořízení sochy věnované svému nejslavnějšímu rodákovi. Ta se objevovala již od šedesátých let minulého století, kdy byla v Nečasově vile instalována obrazová galerie určená nejen pro díla Chittussiho, ale i dalších malířů Železných hor.
ČR-PRAHA: Hlavním cílem předloženého návrhu je především zavést do právního řádu České republiky institut statusu umělce. Děje se tak prostřednictvím novelizace zákona č. 203/2006 Sb. o některých druzích podpory kultury. Za tímto účelem novela zřizuje nový registr umělců, který povede Ministerstvo kultury. Status umělce se stane nástrojem možné finanční podpory pro umělce, kteří mají na trhu práce mnohdy velmi specifické postavení.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?
Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!
Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz