pátek
26. dubna 2024
svátek slaví Oto
© Logo slavností



Husovské slavnosti

Autor článku: 
Petra Motyčková

<p>PRAHA: Kdo byl Jan Hus a jaký odkaz nám zanechal, připomenou 5. a 6. července Husovské slavnosti v centru Prahy. Budou největší akcí konající se v rámci Husova roku, který zahrnuje mnoho akcí k 600. výročí mučednické smrti Jana Hus a zaplní celé centrum Prahy.</p> <p>Na Staroměstském náměstí zahraje řada kapel, například Hradišťan nebo Spirituál Kvintet. Připravena bude také ekumenická bohoslužba. Ovocný trh se promění ve středověké tržiště s programem pro děti i rodiče. Poutnický program oživí také některé kostely. Akci společně pořádají Českobratrská církev evangelická a Církev československá husitská. </p> <p>Postavu a poselství Jana Husa představuje i logo slavností vytvořené brněnskou kreativní agenturou Kreatura. „Logu dominuje silueta Jana Husa. Hmota této siluety zároveň tvoří pozadí pro inverzní motiv využívající grafický dvojsmysl k dovyprávění příběhu. Hus tedy v prvním plánu drží v rukou Bibli, ze které předčítá svá kázání, v druhém plánu z motivu vystupuje silueta kalichu a přináší tak zřetelnou symboliku české reformace,“ popsal logo Petr Kincl z agentury Kreatura. </p> <p>Kreatura připravuje také další grafické návrhy pro Husovské slavnosti. Mezi nimi letáky, program, trička pro organizátory i návštěvníky nebo grafiku k poutnickému programu V kole po kostelech, ve kterém zájemci budou mít možnost navštívit například Betlémskou kapli, kostel U Salvátora a kostel Matky Boží před Týnem na Staroměstském náměstí nebo kostel Martin ve zdi.</p> <p>S agenturou spolupracuje Českobratrská církev evangelická již pět let, podílela se také například na přípravě materiálů k 600. výročí přijímání podobojí loni na podzim. „Dobře víme, že grafická úroveň komunikace našich klientů je jedním z nástrojů jejich propagačních aktivit. Snažíme se vnímat tyto přesahy a na základě vzájemné komunikace klientů nabízet optimální řešení pro jejich projekty,“ vysvětlil Ondřej Prusák, produkční brněnské agentury Kreatura.</p> <p>Petra Motyčková<br />
managing partner<br />
tel: 739 085 323<br />
email: petra.motyckova@originalcom.cz</p>

Mohlo by vás také zajímat...

RONOV NAD DOUBRAVOU: V souvislosti s plánovaným dokončením celkových úprav náměstí se vedení města rozhodlo naplnit myšlenku pořízení sochy věnované svému nejslavnějšímu rodákovi. Ta se objevovala již od šedesátých let minulého století, kdy byla v Nečasově vile instalována obrazová galerie určená nejen pro díla Chittussiho, ale i dalších malířů Železných hor.

Pardubický kraj
Instituce a kulturní zařízení, Výtvarné umění, Senioři, Památky
Co se děje
25.04.2024

ČR-PRAHA: Hlavním cílem předloženého návrhu je především zavést do právního řádu České republiky institut statusu umělce. Děje se tak prostřednictvím novelizace zákona č. 203/2006 Sb. o některých druzích podpory kultury. Za tímto účelem novela zřizuje nový registr umělců, který povede Ministerstvo kultury. Status umělce se stane nástrojem možné finanční podpory pro umělce, kteří mají na trhu práce mnohdy velmi specifické postavení.  

Celá ČR, Hl. m. Praha
Co se děje
25.04.2024

LIBEREC: Pro Liberec je Botanická zahrada nejen turistickou atrakcí, ale významným vědeckým botanickým centrem. Známost zahrady zvyšuje schopnost vědecká aktivita mezinárodních botanických konferencí, výměna teoretických znalostí přírody a také významná přednášková tvorba.

Liberecký kraj
Instituce a kulturní zařízení, Ostatní
Co se děje
25.04.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?

Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!

Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz

Celá ČR, Hl. m. Praha
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Senioři, Vzdělávání
EDITORIAL
24.04.2024