<p>PRAHA: Jungmannovo náměstí znovu ožije hudbou! Již potřetí se do krásných prostor v centru Prahy vrací multižánrový festival Léto na Jungmaňáku.</p> <p>A na co se můžete těšit?<br />
Letos poprvé je každý večer věnován jednomu žánru, přičemž festival představí nejen vycházející hvězdy jednotlivých hudebních oblastí, ale i známá jména hudební scény. </p> <p>Od 9. července až do 13. srpna Jungmanna rozvibruje balkán, cikánská hudba, hip-hop, beat-box, funk či jazz. A to vše zdarma! </p> <p>Již se pomalu stává tradicí, že období letních prázdnin v poklidné Praze rozviřuje festival Léto na Jungmaňáku.<br />
Loňský ročník přilákal rekordních 10 000 návštěvníků a ani ten nadcházející nechce v tomto směru v ničem zaostat.<br />
Festival startuje 9. července a po šest čtvrtků až do 13. srpna oživí Jungmannovo náměstí. Koncerty začínají vždy v 19:00. </p> <p>Generálním partnerem festivalu je Era svět. Partnery Léta na Jungmaňáku jsou Rádio 1, Kytary.cz, Gambrinus Excelent a Finlandia. </p> <p>Pro více informací či žádosti o rozhovory se prosím obracejte na kontaktní osobu:<br />
Jana Gregara<br />
+420608083016<br />
jan.gregar@nerudnyfest.cz<br />
http://www.letonajungmanaku.cz/<br />
https://www.facebook.com/…71595976124/<br />
https://www.facebook.com/…NaJungmanaku?…<br />
Aftermovie Léto na Jungmaňáku 2014: https://www.youtube.com/watch?…</p>
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?
Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!
Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz
ČERVENÝ KOSTELEC: V sobotu 20. dubna se v kině Luník v Červeném Kostelci uskutečnilo 71. krajské kolo celostátní filmové přehlídky České vize. Filmová soutěž je určena neprofesionálním filmovým tvůrcům starším osmnácti let. Přihlášeno bylo 19 snímků. Nejlépe z nich uspěly filmy studentů filmových škol, dařilo se i hraným filmům. Porota také rozdala čestná uznání.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Kateřiny Hubertové za Geisslers Hofcomoedianten.
HRADEC KRÁLOVÉ: Filmový dokument „Petrkov 13“ představuje místo, ve kterém žil a tvořil básník, grafik a překladatel Bohuslav Reynek se svojí francouzskou ženou, básnířkou Suzanne Renaudovou, a také osudy obou umělců. V obrazech je přítomný i Grenoble, kde se roku 1923 Suzanne s Bohuslavem nad svou básnickou sbírkou seznámila a odkud se do Petrkova po svatbě roku 1926 vydala. Petrkov se měl stát domovem vždy jen na půl roku, aby se manželé a později i se syny Danielem a Jiřím vraceli do Francie vždy na chladné měsíce. Údělem rodinných i dějinných událostí se však stal místem, ze kterého se od roku 1948 do své domoviny Suzanne Renaudová již vracet nemohla. Současná tvář místa si zachovává otisk celé rodiny Reynkových a vypovídá příběh domova i exilu, ve kterém se zrodila dodnes nesmírně ceněná umělecká díla a přivádí nové návštěvníky z české i francouzské kulturní oblasti. Po promítání filmu následuje přednáška Lucie Tučkové Petrkov jako domov i exil, v průsečíku putování. Akce se koná u příležitosti 60. výročí úmrtí básnířky Suzanne Renaudové.