ČR: Prosincový program hradů a zámků se nevyčerpal, naopak vyvrcholí posledním dnem v roce. Na ten připravil nejeden objekt ve správě Národního památkového ústavu speciální prohlídky, nebo třeba tradiční silvestrovský běh.
O tom, že se dá silvestrovský den strávit také kulturně, se můžete přesvědčit na zámku Velké Losiny, kde se budou konat kastelánské prohlídky, zavítat můžete i do vánočních komnat lysického zámku nebo na slavnostně vyzdobený hrad Bouzov. Čekání na příchod nového roku si můžete zkrátit rovněž tradičním silvestrovským orientačním během hradu Šternberk. Exkluzivní silvestrovské prohlídky zlacených nástolních ozdob knížat Metternichů, unikátní a největší kolekce v České republice, zažijete pak na zámku Kynžvart. Výjimečná atmosféra zde bude umocněna osvětlením interiérů svícemi.
Silvestrovské prohlídky chystá i zámek Mníšek pod Brdy. O den později zde bude Nový rok slavit Elsa, která děti provede po zámeckých komnatách. Na cestu za příběhem relikviáře svatého Maura se můžete vydat v tomto i příštím roce. Hrad a zámek Bečov nad Teplou vás přivítá jak 31. prosince, tak 1. ledna. Doprovodná expozice vás provede dějinami relikviáře svatého Maura, který zhlédnete v závěru trasy, kde si budete moci tuto krásu románského zlatnictví nerušeně vychutnat. Podle nás jednoznačně dobrá volba pro úspěšný start do nového roku.
RONOV NAD DOUBRAVOU: V souvislosti s plánovaným dokončením celkových úprav náměstí se vedení města rozhodlo naplnit myšlenku pořízení sochy věnované svému nejslavnějšímu rodákovi. Ta se objevovala již od šedesátých let minulého století, kdy byla v Nečasově vile instalována obrazová galerie určená nejen pro díla Chittussiho, ale i dalších malířů Železných hor.
ČR-PRAHA: Hlavním cílem předloženého návrhu je především zavést do právního řádu České republiky institut statusu umělce. Děje se tak prostřednictvím novelizace zákona č. 203/2006 Sb. o některých druzích podpory kultury. Za tímto účelem novela zřizuje nový registr umělců, který povede Ministerstvo kultury. Status umělce se stane nástrojem možné finanční podpory pro umělce, kteří mají na trhu práce mnohdy velmi specifické postavení.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?
Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!
Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz