čtvrtek
25. dubna 2024
svátek slaví Marek



Hlasování v anketě a co dál...

Autor článku: 
Ludmila Kučerová

<p>Server iDNES vyhlásil anketu ohrožených památek. Po dobu jednoho měsíce vybírali čtenáři iDNES.cz v každém kraji památku, jež je ve špatném stavu a zasloužila by si zachránit. Z tohoto pomyslného klání vzešlo třináct cenných staveb, které díky nejvyššímu počtu hlasů postoupily do celorepublikového kola.</p> <p>Informaci o anketě jsme zveřejnili na tomto webu a při té příležitosti jsem prostudovala navržené „soutěžící“. Bezradně jsem došla k závěru, že zachránit je třeba všechny, a začala hledat nějaká kritéria pro udělení svého hlasu.<br />
Nemusíte se mnou souhlasit, ale památky budou chátrat, pokud to občané dovolí, pokud se nebudou zajímat a nebo, když jim to bude jedno. Věřím, že lidí, které nechá klidné chátrající historický skvost, je menšina, ale zároveň si myslím, že většinu lidí to trápí, jenže neví co s tím. A pak je mezi námi pár subjektů či jedinců, kteří se už naučili prát se za správnou věc. A těm fandím, a snažím se vzít si z jejich odvahy, nasazení a vytrvalosti příklad, i když svůj boj vedu na jiné, než kulturní parketě.<br />
Svůj hlas jsem nakonec v anketě odevzdala Kyselce. Nikdy jsem tam nebyla, ale o devastaci tamějších historických budov vím dost, díky neutuchajícím aktivitám památkové asociace ASORKD. A ještě jedno hledisko jsem zohlednila při své volbě, a sice to, že v Kyselce zřejmě nehraje roli nedostatek peněz ale neochota či naprostá ignorance vlastníků – prosperujících podnikatelů.<br />
O tom, který objekt si záchranu zaslouží nejvíce, můžete hlasovat do 31. července, a pokud by apel, kterým vlastně anketa je, alespoň zčásti zabral na správných místech, bylo by to největší vítězství. Ale bez dalšího tlaku na kompetentní se to asi neobejde. </p> <p>O 13 finalistech můžete hlasovat zde

Mohlo by vás také zajímat...

RONOV NAD DOUBRAVOU: V souvislosti s plánovaným dokončením celkových úprav náměstí se vedení města rozhodlo naplnit myšlenku pořízení sochy věnované svému nejslavnějšímu rodákovi. Ta se objevovala již od šedesátých let minulého století, kdy byla v Nečasově vile instalována obrazová galerie určená nejen pro díla Chittussiho, ale i dalších malířů Železných hor.

Pardubický kraj
Instituce a kulturní zařízení, Výtvarné umění, Senioři, Památky
Co se děje
25.04.2024

ČR-PRAHA: Hlavním cílem předloženého návrhu je především zavést do právního řádu České republiky institut statusu umělce. Děje se tak prostřednictvím novelizace zákona č. 203/2006 Sb. o některých druzích podpory kultury. Za tímto účelem novela zřizuje nový registr umělců, který povede Ministerstvo kultury. Status umělce se stane nástrojem možné finanční podpory pro umělce, kteří mají na trhu práce mnohdy velmi specifické postavení.  

Celá ČR, Hl. m. Praha
Co se děje
25.04.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?

Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!

Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz

Celá ČR, Hl. m. Praha
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Senioři, Vzdělávání
EDITORIAL
24.04.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Kateřiny Hubertové za Geisslers Hofcomoedianten.

Celá ČR, Hl. m. Praha
Děti a mládež, Instituce a kulturní zařízení, Divadlo a tanec, Hudba
Články a komentáře
24.04.2024